Καθώς οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να σχεδιάσουν την επόμενη μέρα μετά την πανδημία, τα θέματα ανθρώπινου δυναμικού καταλαμβάνουν κορυφαία θέση στην ατζέντα και τη στρατηγική τους.
Μια από τις βασικές προτεραιότητες, είναι η οργάνωση της εργασίας με βάση στις συνθήκες της νέας κανονικότητας, η οποία επιβάλλει περισσότερη ευελιξία και ετοιμότητα, για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων ανάλογων κρίσεων στο μέλλον. Οι εργοδότες καλούνται να πάρουν αποφάσεις σχετικά με το αν και σε ποιο βαθμό θα εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως εργασία, να διαμορφώσουν το υβριδικό μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα στη δραστηριότητα και τις ανάγκες της επιχείρησης, αλλά και να εξασφαλίσουν την προστασία των ανθρώπων που εργάζονται με
φυσική παρουσία.
Παράλληλα, όμως, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να βρουν νέους τρόπους για να κινητοποιήσουν τους ανθρώπους τους, οι οποίοι επηρεάστηκαν εξίσου από την πανδημία και – όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες – δίνουν πλέον μεγαλύτερη αξία στην ασφάλεια, στην καλή προετοιμασία για το απρόοπτο, στην ατομική και οικογενειακή τους ευημερία. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότερες εταιρίες επαναπροσδιορίζουν τη συνολική τους προσέγγιση ως προς την κουλτούρα του χώρου εργασίας, την ευεξία των εργαζομένων τους εντός και εκτός δουλειάς και – κατ’ επέκταση – την πολιτική των παροχών προς το προσωπικό τους. Στόχος είναι η στήριξη των εργαζομένων, ώστε να αντέξουν στις πιέσεις που δημιουργεί η πανδημία και να διατηρήσουν την παραγωγικότητά τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ομαδική ασφάλιση μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τους εργοδότες. Ένα σύγχρονο και ευέλικτο ομαδικό πρόγραμμα, με παροχές ζωής, υγείας, αποταμίευσης και συνταξιοδότησης, μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να νιώσουν πιο ήρεμοι και να διαχειριστούν καλύτερα τη νέα κατάσταση.
Πώς, όμως, μπορεί ένας εργοδότης να επιλέξει το κατάλληλο πρόγραμμα ομαδικής ασφάλισης, με βάση τις τρέχουσες ανάγκες της επιχείρησης και των εργαζομένων του;
Το πρώτο βήμα, είναι να «ακούσει» τι χρειάζονται οι άνθρωποί του και να σχεδιάσει – ή να επανασχεδιάσει – παροχές που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες, τις προσδοκίες και τους προβληματισμούς τους. Είναι σημαντική, για το λόγο αυτό, η επιλογή ευέλικτων προγραμμάτων, τα οποία μπορούν με τη βοήθεια εξειδικευμένων συμβούλων, να προσαρμοστούν «στα μέτρα» της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη το αντικείμενο, το μέγεθος, τη σύνθεση του προσωπικού της και βεβαίως τον προϋπολογισμό της. Αυτό το πλεονέκτημα διαθέτουν τα ομαδικά προγράμματα της MetLife, τα οποία, ενσωματώνοντας διεθνή τεχνογνωσία, αλλά και βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς, προσφέρουν τα πιο ολοκληρωμένα και ευέλικτα πακέτα παροχών και προνομίων. Δεν είναι τυχαίο ότι η ΜеtLife, εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ελληνικών επιχειρήσεων, με διατηρησιμότητα πελατών Ομαδικών Προγραμμάτων Ζωής και Υγείας, πάνω από 98% και στα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα πάνω από 97%.
Μια καλή επιλογή για τον εργοδότη, που εξασφαλίζουν τα προγράμματα της MetLife, είναι η δυνατότητα να προσθέτουν οι εργαζόμενοι επιπλέον παροχές ή προστατευόμενα μέλη, αναλαμβάνοντας το αντίστοιχο κόστος. Με τον τρόπο αυτό ένας εργαζόμενος μπορεί να συμπληρώσει ή να επεκτείνει τις καλύψεις του και να διαμορφώσει το δίχτυ προστασίας που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της οικογένειάς του, αξιοποιώντας τις προσιτές τιμές και τις απλούστερες διαδικασίες ένταξης που παρέχει η ομαδική ασφάλιση.
Το εύρος και η ποιότητα των καλύψεων υγείας ήταν και παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας στην επιλογή ομαδικού προγράμματος. Ήδη πριν από την πανδημία, η προστασία και η φροντίδα της υγείας ήταν μια από τις κυριότερες έγνοιες των εργαζομένων. Έρευνα της MetLife στην Ελλάδα, είχε δείξει ότι 6 στους 10 εργαζόμενους ανησυχούν για το πώς θα αντιμετωπίσουν ένα περιστατικό σοβαρής νόσου, στους ίδιους ή σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους. Είναι καλό, λοιπόν, να δοθεί έμφαση σε καλές νοσοκομειακές καλύψεις, αλλά και προνομιακή/προσιτή πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών υγείας. Για παράδειγμα, τα ομαδικά προγράμματα της МеtLife, πέρα από τις καλύψεις νοσηλείας, εξασφαλίζουν αυτόματα πρόσβαση σε δωρεάν παροχές και προνόμια που παρέχει το δίκτυο Advanced Benefit Club (ABC), ένα από τα μεγαλύτερα και συνεχώς αναπτυσσόμενα δίκτυα νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών, διαγνωστικών κέντρων και γιατρών σε όλη την Ελλάδα.
Ένα σημείο που πρέπει, επίσης, να λάβει υπόψη η επιχείρηση είναι η ευκολία της διαχείρισης, αλλά και η ταχύτητα εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Τα προγράμματα που «τρέχουν» με απλές διαδικασίες και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικό χρόνο και πόρους για τον εργοδότη και να στηρίξουν άμεσα και ουσιαστικά τον εργαζόμενο, ειδικά σε μια δύσκολη στιγμή. Αυτό είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα των ομαδικών προγραμμάτων της MetLife, τα οποία μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-Claims, δίνουν τη δυνατότητα στον εργαζόμενο να υποβάλει ηλεκτρονικά εξωνοσοκομειακά έξοδα – όπως διαγνωστικές εξετάσεις, ιατρικές επισκέψεις, φυσικοθεραπείες, φάρμακα – και να λαμβάνει το ποσό αποζημίωσης στον τραπεζικό λογαριασμό, εντός 48 ωρών.
Στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται μετά την πανδημία, οι άνθρωποι καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα κάθε επιχείρησης να προσαρμοστεί και να περάσει ομαλά στην επόμενη μέρα. Οι εργαζόμενοι που νιώθουν ότι ο εργοδότης τους κατανοεί τις ανησυχίες τους και στηρίζει ουσιαστικά τις ανάγκες τους, θα μπορέσουν να λειτουργήσουν πιο αποδοτικά στη νέα εργασιακή κανονικότητα. Αξίζει, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε σωστά τις λύσεις που μας προσφέρει η ομαδική ασφάλιση και να επιλέξουμε το πρόγραμμα, που ανταποκρίνεται καλύτερα στις προσδοκίες των ανθρώπων μας και υπηρετεί αποτελεσματικά τη στρατηγική της επιχείρησής μας.
* Αντώνης Δένδης
Διευθυντής Ομαδικών Ασφαλίσεων MetLife