Όχι ότι δεν το περιμέναμε αλλά η πραγματικότητα έτρεξε πολύ πιο γρήγορα από τις προσδοκίες μας: Το λιμάνι του Πειραιά ανακοίνωσε αποτελέσματα εννεαμήνου την προηγούμενη εβδομάδα που εξέπληξαν και τους πλέον αισιόδοξους. Η αρχική πρόβλεψη για καθαρή κερδοφορία 48 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης αναθεωρείται προς τα 60 εκατ. ευρώ αφού στο τέλος Οκτωβρίου ο όμιλος βρίσκεται ήδη στα 47,1 εκατ. ευρώ έχοντας ήδη περάσει την περυσινή καλύτερη επίδοση όλων των εποχών (36,7 εκατ. ευρώ).
Και πώς να μην βρίσκεται εκεί αφού η επιβατηγός ναυτιλία, κρουαζιέρα η και ο Προβλήτας Ι οδηγούν πλέον με ισχυρή δυναμική τα μεγέθη και τον Οκτώβριο. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος ο Προβλήτας Ι (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) θα δείξει για πρώτη φορά στην ιστορία του θετικό αποτέλεσμα την γραμμή των λειτουργικών κερδών. Η κρουαζιέρα και η κίνηση των επιβατών στον Αργοσαρωνικό συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο ενώ σταδιακά αρχίζει να αποκαθίσταται η ροή οχημάτων προς εκτελωνισμό η οποία στο γ’ τρίμηνο εμφάνισε μείωση 14,9%. Το μηνιαίο μέσο μικτό κέρδος για το εννιάμηνο αυξήθηκε σε 9.238.456, το οποίο οφείλεται στη μεγάλη άνοδο των τελευταίων τριών μηνών (μέσος όρος περίπου 10.487.821 για το 3ο τρίμηνο), κυρίως στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα κατά την αιχμή της τουριστικής περιόδου σε σχέση με το 2019.
Το 2022 αποτελεί το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της κρουαζιέρας μετά την πανδημία. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο εννιάμηνο του 2022 είναι αυξημένος κατά 87,9% έναντι του ενιαμήνου 2021 (511 έναντι 272). Αύξηση 207,6% καταγράφεται στους επιβάτες έναντι του 2021 (632.642 επιβάτες έναντι 205.700 το 2021). Σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 που ήταν το προηγούμενο έτος πλήρους λειτουργίας κρουαζιέρας, καταγράφεται αύξηση 6,7% στα πλοία και μείωση 25,1% στους επιβάτες λόγω χαμηλότερης πληρότητας επιβατών κρουαζιέρας στα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι. Στην ακτοπλοΐα στο εννιάμηνο καταγράφεται αύξηση 30,2% στην επιβατική κίνηση (από 9,4 εκατ. σε 12,2 εκατ.) και 12,8% στη διέλευση οχημάτων (από 1,9 εκατ. σε 2,2 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021.
Τα εκτιμώμενα 60 εκατ. ευρώ στην καθαρή κερδοφορία συνιστούν μια αύξηση κερδών 63%. Με δεδομένο ότι ο ΟΛΠ αυξάνει γραμμικά σχεδόν την διανομή του μερίσματος η χρήση του 2022 επιφυλάσσει χρηματική διανομή που με άνεση μπορεί να φθάσει το 1 ευρώ ανά μετοχή. Ακόμα και έτσι ο ΟΛΠ αφήνει πάνω στο τραπέζι άλλα 35 εκατ. ευρώ για επενδύσεις. Ειδικά στον τομέα της ρευστότητας ο ΟΛΠ δεν φαίνεται να προβληματίζεται ιδιαίτερα αφού το καθαρό ταμείο στο τέλος του εννεαμήνου ήταν 110 εκατ. ευρώ ικανά να υποστηρίξουν το απαιτητικό πρόγραμμα επενδύσεων που είναι σε εξέλιξη.
Όσο για την επόμενη χρονιά μάλλον θα πρέπει να αισιοδοξούμε: Τα νούμερα της κρουαζιέρας παραμένουν ανθηρά και οι προκρατήσεις δείχνουν ότι και το 2023 θα είναι έτος που θα έχουμε αφίξεις αν όχι καλύτερες, ανάλογες της φετινής χρονιάς ρεκόρ. Η διαφορά του χρόνου θα γίνει από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ οι οποίες φέτος εκτιμάται ότι θα κινηθούν 6-8% χαμηλότερα από πέρυσι σε επίπεδο φόρτου και 10% σε σχέση με τη χρήση ρεκόρ του 2019. Επομένως και τα δυνητικά μεγέθη του 2023 δείχνουν προς ώρας ότι η επόμενη χρήση θα μπορούσε να διεκδικήσει ένα νέο ρεκόρ επιδόσεων. Και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν αντανακλάται στα 402 εκατ. ευρώ της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης.
Πώς εξελίσσονται τα αποτελέσματα του ΟΛΠ στις πέντε τελευταίες χρήσεις
Πηγή: Beta Χρηματιστηριακή