Μια από τις εταιρίες που ξάφνιασαν ευχάριστα με τα αποτελέσματα τους στο α’ εξάμηνο ήταν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά. Ακολουθώντας την τάση της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο εξάμηνο (-9,6%) στους δύο προβλήτες της παραχώρησης η Αγορά ανέμενε αποτελέσματα περίπου στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα αφού οι υπόλοιπες δραστηριότητες παρουσίαζαν καλύτερους δείκτες ανάπτυξης (κρουαζιέρα, επιβατική κίνηση, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη κλπ). Το reality check ήταν υπέρ της εταιρίας: Ο τζίρος αυξήθηκε 29,3%, τα λειτουργικά κέρδη 40% και τα καθαρά κέρδη 72% δρομολογώντας επιδόσεις ρεκόρ όλων των εποχών για την χρήση σε ότι αφορά τις βασικές γραμμές των αποτελεσμάτων.
Πιο αναλυτικά:
Τα συνολικά έσοδα του α΄ εξαμήνου ανήλθαν σε € 93,1 εκατ., όπου σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 (+29,3%). H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στην σημαντική αύξηση των εσόδων από τον τομέα κρουαζιέρας, των εσόδων από τον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, των εσόδων του τομέα ακτοπλοΐας και των εσόδων του τομέα αυτοκινήτων κατά 182,1 %, 53,6%, 31,9% και 25,0% ή κατά € 3,6 εκατ., € 7,5 εκατ., € 1,1 εκατ. και € 1,9 εκατ. περίπου αντίστοιχα. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κατά € 5,2 εκατ. ή 15,4%.
- Ο αριθμός των επιβατών στην κρουαζιέρα έχει αυξηθεί σε σύγκριση με τα έτη 2021 και 2020 σημειώνοντας αύξηση 805 % σε σχέση με το 2021 και 3.027 % σε σχέση με το 2020. Ωστόσο δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη αντίστοιχη αύξηση επιβατικού έργου σε σύγκριση με το 2019 (διαφορά -79%) καθώς η επιβατική ζήτηση δεν έχει επανακάμψει πλήρως και η πληρότητα των επιβατών στα πλοία κυμάνθηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 55% και 65%. Οι αφίξεις των πλοίων έχουν ξεπεράσει τον αριθμό που σημειώθηκε το 2019 (215 πλοία), φτάνοντας τα 236 πλοία.
- Η κίνηση των επιβατών στην επιβατηγό Ναυτιλία έχει αυξηθεί σημαντικά (6.083.997 επιβάτες) και έχει πλησιάσει τα προ πανδημίας δεδομένα, δεν έχει φτάσει ωστόσο τα νούμερα του 2019 (6.782.777 επιβάτες). Ως εκ τούτου, συγκριτικά με το 2021 η κίνηση των αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 25,3% (1.252.138 οχήματα έναντι 999.022 το 2021) και η κίνηση των επιβατών κατά 59,4% (6.083.997 έναντι 3.817.902 το 2021).
- Συγκριτικά με το 2021 το εγχώριο φορτίο στο σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων αυξήθηκε σε 59.364 μονάδες από 58.289 (1,8 %) και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε σε 128.763 μονάδες από 159.140 (19%).
- Η κίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, Προβλήτα Ι έφτασε τα 346.766 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,6% σε σχέση με το 6Μ:21. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης από 243.448 TEUs σε 260.759 TEUs (7,1%) καθώς και αύξηση του εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) κατά 45,7% (από 59.022 TEUs σε 86.008 TEUs).
- Ο αριθμός των επισκευαζόμενων πλοίων στις δεξαμενές της ΟΛΠ αυξήθηκε κατά 6,3% (85 πλοία) σε σχέση με το 2021 (80 πλοία). Συμπληρωματικά, το διάστημα παραμονής των πλοίων στις δεξαμενές κατέγραψε αύξηση της τάξης του 11,3% (731 ημέρες) σε σύγκριση με το 2021 (657 ημέρες). Tα επισκευαζόμενα πλοία στη ΝΕΖ κατέγραψαν μείωση 2,8% (139 πλοία) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (143 πλοία). H διακοπή εμπορευματικών ροών στην Ουκρανία και την Ρωσία δεν έχει σημαντική επίπτωση στον Προβλήτα Ι καθώς τα δρομολόγια μέσω του Προβλήτα Ι ήταν περιορισμένα
Η αύξηση της δραστηριότητας έχει δώσει ώθηση στα περιθώρια τα οποία από την γραμμή των μικρών κερδών κερδίζουν με το «καλημέρα» 1000 μονάδες βάσης (10%). Στην γραμμή των λειτουργικών κερδών η αύξηση είναι 363 μονάδες βάσης κυρίως λόγω της αύξησης των λοιπών εξόδων (+7 εκατ. ευρώ) ενώ στα καθαρά κέρδη το περιθώριο διαμορφώνεται στις 686 μονάδες βάσης. Παράλληλα στο ίδιο χρονικό διάστημα η εταιρία είχε 39,3 εκατ. ευρώ οργανικές ταμειακές ροές και ελεύθερες ταμειακές ροές 27 εκατ. ευρώ. Το ταμείο του ΟΛΠ έφθασε τα 155 εκατ. ευρώ ενώ η εταιρία παραμένει με αρνητικό καθαρό δανεισμό ο οποίος στο εξάμηνο έφθασε τα 50,6 εκατ. ευρώ. Μάλιστα ακόμα και μετά την αφαίρεση του μερίσματος που πληρώθηκε τον Ιούλιο η εταιρία παραμένει με ταμείο 35 εκατ. ευρώ το οποίο θα αναπληρωθεί και με το παραπάνω ως το τέλος της χρήσης.
Η εικόνα στο εννεάμηνο στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ παραμένει αδύναμη ωστόσο με βάση τα όσα είδαμε στο εξάμηνο αυτό μάλλον δεν είναι στοιχείο προβληματισμού. Το τρίτο τρίμηνο έκλεισε με μείωση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων 12,3% για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανεβάζοντας το ρυθμό υστέρησης του εννεαμήνου στο -10.3%. Φαίνεται ωστόσο ότι οι απώλειες εξισορροπούνται από την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής καθώς και από την κίνηση του ΣΕΜΠΟ. Τα δε στοιχεία από την κρουαζιέρα και την επιβατηγό ναυτιλία στο γ’ τρίμηνο με τόσο δυνατό τουρισμό θα είναι κάτι παραπάνω από υποστηρικτικά. Η δυναμική της κερδοφορίας δεν θα είναι μικρότερη από 48 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη. Με κεφαλαιοποίηση 374,5 εκατ. ευρώ το ΡΕ πέφτει κάτω από τις 8 φορές με την εταιρία να έχει μεγάλη άνεση να αυξήσει το μέρισμα και να προχωρήσει στο πρόγραμμα των επενδύσεων του επιχειρηματικού πλάνου. Κοιτώντας μπροστά η επόμενη χρήση θα έχει ένα καλύτερο πρώτο εξάμηνο και σίγουρα οι επενδύσεις που προγραμματίζονται θα αυξήσουν τις επιμέρους δυναμικότητες στις βασικές δραστηριότητες του ομίλου.
Μπορεί φέτος ο ΟΛΠ να χάσει την πρωτιά των λιμανιών στην Μεσόγειο σε ότι αφορά την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στο α’ εξάμηνο. Παρόλα αυτά η συνεισφορά των άλλων δραστηριοτήτων θα είναι τέτοια που η χρονιά θα αποτελέσει νέο ορόσημο για την δραστηριότητα και την κερδοφορία του ομίλου.