Wall Street: Ακόμα υψηλότερες πωλήσεις στο Black Friday της Νέας Υόρκης
AP newsroom/David Zalubowski
AP newsroom/David Zalubowski

Wall Street: Ακόμα υψηλότερες πωλήσεις στο Black Friday της Νέας Υόρκης

Μπήκαμε στις χρυσές εβδομάδες του έτους, που συμβάλουν στο 80% των πωλήσεων των εταιρειών και στην επιστροφή τους από το μαύρο της Black Friday, στο κόκκινο.

Αν και την τελευταία δεκαετία όλα τα τρίμηνα παραμένουν κόκκινα. Ο μεγαλύτερος οργανισμός λιανικής στον πλανήτη, πιστός στο ετήσιο ραντεβού του, κάθε Νοέμβριο, έδωσε τις προβλέψεις για την πορεία των λιανικών πωλήσεων έως το κλείσιμο του έτους. Ως ηγετική αρχή και φωνή για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, η NRF παρέχει δεδομένα για τη συμπεριφορά και τις δαπάνες των καταναλωτών για σημαντικές περιόδους, όπως οι διακοπές καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Η πρόβλεψη βασίζεται σε οικονομικά μοντέλα που λαμβάνουν υπόψη μια ποικιλία δεικτών, όπως η απασχόληση, οι μισθοί, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, το διαθέσιμο εισόδημα, η καταναλωτική πίστη, οι προηγούμενες λιανικές πωλήσεις και ο καιρός. Ο υπολογισμός του NRF εξαιρεί τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων, τα πρατήρια βενζίνης και τα εστιατόρια, ενώ επικεντρώνεται στο βασικό λιανικό εμπόριο. Το NRF ορίζει την περίοδο των διακοπών από 1 Νοεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου.

Ένα ρεκόρ 183,4 εκατομμυρίων ανθρώπων σχεδιάζουν να ψωνίσουν σε καταστήματα και στο διαδίκτυο από την Ημέρα των Ευχαριστιών έως τη Cyber Monday φέτος, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που δημοσιεύθηκε από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής και την Prosper Insights & Analytics. Ο αριθμός είναι υψηλότερος από το προηγούμενο ρεκόρ των 182 εκατομμυρίων το 2023 και 18,1 εκατομμυρίων ανθρώπων περισσότερο από ότι πριν από πέντε χρόνια το 2019.

«Αν και οι αγορές για τις γιορτές συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς, μερικές από τις πιο πολυσύχναστες ημέρες αγορών του έτους είναι το πενθήμερο Σαββατοκύριακο της Ημέρας των Ευχαριστιών», δήλωσε η Αντιπρόεδρος του NRF Industry and Consumer Insights, Katherine Cullen. «Οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε δώρα για τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή τους και οι έμποροι λιανικής είναι έτοιμοι να βοηθήσουν τους πελάτες να βρουν τα πάντα στις λίστες αγορών τους σε εξαιρετικές τιμές καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια αυτής της πενθήμερης περιόδου είναι κυρίως επειδή οι προσφορές είναι πολύ καλές για να χαθούν κατά ένα ποσοστό που αγγίζει το 57%. Κάποιοι καταναλωτές θεωρούν ότι αποτελεί παράδοση (περίπου το 28%), ενώ υπάρχουν και οι αγοραστές που τους αρέσει να ξεκινούν τις γιορτινές αγορές το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών (24%).

Παρόλο που οι καταναλωτές θα κατανείμουν τις αγορές τους σε όλες τις ημέρες των διακοπών, η Black Friday παραμένει η πιο δημοφιλής για αγορές, με το 72% (131,7 εκατομμύρια) να σχεδιάζει να πάει στα καταστήματα ή να ψωνίσει online. Περίπου τα δύο τρίτα (65%) των αγοραστών της Black Friday αναμένουν να ψωνίσουν από καταστήματα εκείνη την ημέρα, ενώ η Cyber Monday είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής ημέρα, προσελκύοντας το 39% (72,3 εκατομμύρια).

Η τάση για πρόωρες γιορτινές αγορές συνεχίζεται με το 58% των καταναλωτών να έχει ήδη ξεκινήσει τις γιορτινές αγορές του από τις αρχές Νοεμβρίου. Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές έχουν ολοκληρώσει το ένα τέταρτο (25%) των προγραμματισμένων αγορών τους. «Οι νεότεροι αγοραστές είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από τις προσφορές για το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών φέτος, με το 89% των νεαρών ενηλίκων μεταξύ 18-24 να σχεδιάζει να ψωνίσει το Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο Phil Rist, Executive Vice President of Strategy της Prosper Insights & Analytics.

Η κοινωνική πτυχή των γιορτινών αγορών είναι επίσης δελεαστική σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα και είναι πολύ πιθανό να ψωνίσουν επειδή είναι μια ομαδική δραστηριότητα που μπορεί να απολαύσει κανείς με φίλους και οικογένεια (20%). Από αυτούς που δεν σχεδιάζουν επί του παρόντος να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι μισοί (51%) δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να πειστούν να το κάνουν, εάν τα αντικείμενα που θέλουν είναι σε έκπτωση, εάν τους προσφερθεί δωρεάν αποστολή ή αν τους προσκαλέσουν φίλοι ή μέλη της οικογένειας.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η NRF προέβλεψε ότι οι δαπάνες για τις διακοπές αναμένεται να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και θα αυξηθούν μεταξύ 2,5% και 3,5%, συνολικά 979,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως 989 δισεκατομμύρια δολάρια. Η έρευνα ρώτησε 8.135 ενήλικες καταναλωτές σχετικά με τα σχέδια αγορών για τις διακοπές τους. Διεξήχθη 1-7 Νοεμβρίου και έχει περιθώριο σφάλματος συν ή πλην 1,1 ποσοστιαίες μονάδες.

Όσες φορές και εάν παρακολουθήσει κάποιος την live ενημέρωση, αυτό που μένει είναι το ταξίδι σε έναν διαφορετικό κόσμο, όπου δεν υπάρχει ύφεση και όλα κινούνται στον εορταστικό ρυθμό των επόμενων ημερών της Black Friday, της Cyber Monday, του Thanksgiving και των ημερών των Χριστουγέννων. Ο Αμερικανός καταναλωτής ζει σε έναν διαφορετικό κόσμο, όπως και ο επενδυτής στη Wall Street. Το χάσμα των πολιτισμών δημιουργεί πάντοτε τις παγκόσμιες ανισορροπίες, που και εφέτος είναι εδώ, καθώς η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο πολέμους στα σύνορά της, εν μέσω της πολιτικής αστάθειας σε Γερμανία και Γαλλία και της μεγάλης κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία της.

Ενώ ο Αμερικανός καταναλωτής ετοιμάζεται να βγει, να ψωνίσει, να καταναλώσει και να διασκεδάσει, όπως πάντοτε και εν αναμονή του «Santa Claus», η Ευρώπη μας θα προσπαθεί να αντισταθμίσει την ανικανότητα της «ανύπαρκτης ηγεσίας» της να ακολουθήσει τις προκλήσεις του μέλλοντος. Μπορεί το «αμερικανικό όνειρο» να προσέλκυσε πιστούς σε ολόκληρο τον πλανήτη, αλλά δυστυχώς ένα απλό «copy paste» από μόνο του δεν φθάνει.