Σε μια ιδιαίτερα «πυκνή» εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η BMW παρουσίασε τρία εντελώς νέα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα που όχι μόνο δείχνουν το δρόμο που τραβάει η κινητικότητα, αλλά και θα μας απασχολήσουν στο πολύ άμεσο μέλλον.
Αναπόφευκτα η μερίδα του λέοντος σε μια τέτοια εκδήλωση, στην οποία ήταν παρών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του BMW Group Hellas, Andreas Sieben, δεν μπορούσε παρά να ανήκει στα αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ. Ωστόσο, και παρόλο που δεν μπορούμε να πούμε ότι έκλεψε την παράσταση, τη συμπάθειά μας κέρδισε το νέο ηλεκτρικό σκούτερ CE 04, σύμβολο της καινοτομίας στο χώρο των δύο τροχών από μια εταιρία που στο παρελθόν είχε παρουσιάσει δίκυκλο με κλωβό και ζώνη ασφαλείας για τον αναβάτη!
Τώρα όμως το ζητούμενο είναι οι μηδενικοί ρύποι και το πανέμορφο ηλεκτρικό σκούτερ – που δύσκολα θα φανταζόμασταν όταν το βλέπαμε σε μορφή πρωτοτύπου ότι θα έμπαινε με αυτό το design στην παραγωγή – έρχεται να προσφέρει αυτονομία 130 χιλιομέτρων (που είναι υπέρ-επαρκής για την πόλη), μέγιστη ταχύτητα 120 km/h αλλά και 0-50 km/h σε μόλις 2,6’’, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 31 kW (42 PS).
Πρόκειται για ένα δίκυκλο με μεγάλο μεταξόνιο για αυξημένη ευστάθεια, φορτωμένο «άπειρη» τεχνολογία – και ενδεικτική της τεχνολογίας αυτής είναι η 10,2’’ οθόνη TFT που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων. Ενώ από την άλλη, ενδεικτικό της χρηστικότητας του CE 04 είναι το γεγονός ότι διαθέτει και όπισθεν.
Τα αυτοκίνητα, τώρα, είναι αλήθεια είναι ότι «χωρούν» πολύ περισσότερη υψηλή τεχνολογία. Από τη μια έχουμε ένα εντυπωσιακότατο και ευμέγεθες SUV, του οποίου το μήκος αγγίζει τα 5,0 μέτρα και το μεταξόνιο τα 3,0 μ. -στοιχεία που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα εξαιρετικά άνετο εσωτερικό- και από την άλλη θα λέγαμε, κινδυνεύοντας να παρεξηγηθούμε, βλέπουμε τη «χαρά του οικογενειάρχη»: ένα τετράθυρο αυτοκίνητο αλλά με κουπέ προφίλ, ένα μοντέρνο “grand coupe” με σαφέστατα σπορ προσανατολισμό – που μπορεί όμως να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας!
Η BMW iX, που προπορεύεται στον πίνακα των αφίξεων στην ελληνική αγορά, είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη βαυαρική εταιρία, καθώς δεν είναι απλώς ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έρχεται να εμπλουτίσει την γκάμα της, αλλά ενσαρκώνει και τη φιλοσοφία της ανάπτυξής της. Είναι λοιπόν χαρακτηριστικό ότι παράγεται σε εργοστάσιο που τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από υδροηλεκτρική μονάδα, ενώ σημαντικό μέρος των υλικών κατασκευής της είναι ανακυκλώσιμα. Ηλεκτροκίνηση λοιπόν με το βλέμμα στη βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί ένα μεγάλο ζητούμενο για τη μάρκα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην ομιλία του ο Andreas Sieben, η οποία θέλει και να επαναχρησιμοποιεί τα υλικά κατασκευής των προϊόντων της, αλλά και να αυξήσει τον κύκλο ζωής των μοντέλων της.
Ξεκινώντας λοιπόν από το αμάξωμα της iX συναντάμε έναν πρωτότυπο συνδυασμό υλικών που περιλαμβάνει ατσάλι, αλουμίνιο, αλλά και ανθρακονήματα, με στόχο τον περιορισμό του βάρους. Ενώ στον τομέα του συστήματος κίνησης έχουμε την ηλεκτρική τετρακίνηση xDrive να υλοποιείται με δύο ηλεκτροκινητήρες, που στην περίπτωση της xDrive 40 αποδίδουν 326 ίππους και στην περίπτωση της xDrive 50 523 ίππους, επιτρέποντας εντυπωσιακότατες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 6,1’’ και 4,6’’ αντίστοιχα, ενώ η ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/h και στις δύο περιπτώσεις. H αυτονομία, από την πλευρά της, εμπνέει το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας και στις δύο περιπτώσεις με 425 (xDrive 40) και 630 (xDrive 50) χιλιόμετρα.
Ο συνδυασμός των τεχνολογιών που ενσωματώνει η BMW iX είναι άκρως εντυπωσιακός και η παρουσίασή του απλώς δεν χωρά στο πλαίσιο του παρόντος κειμένου. Θα περιοριστούμε στο να επισημάνουμε ότι η λειτουργία των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης υλοποιείται με τη βοήθεια 5 καμερών, 5 ραντάρ (εκ των οποίων το ένα με εμβέλεια 300 μέτρα) και 12 αισθητήρων υπερήχων. Ενώ στο εσωτερικό δεσπόζουν ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ και μία κεντρική οθόνη ελέγχου διαφόρων λειτουργιών 14,9’’.
Η BMW i4 από την πλευρά της έχει μήκος που αγγίζει τα 4,8 μέτρα, μεταξόνιο 2856 mm και προσφέρει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 470 λίτρων, ο οποίος επιβεβαιώνει και την οικογενειακή διάσταση του μοντέλου που περιγράψαμε παραπάνω. Η αλήθεια βέβαια είναι το νέο τετράθυρο κουπέ της BMW απευθύνεται πρωτίστως στους λάτρεις της οδήγησης. Διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις eDrive40 με 340 ίππους και Μ50 με 544 ίππους η BMW i4 θα προσφέρει ισχύ επιδόσεις στα όρια των supercars, με 0-100 km/h σε 5,7’’ και 3,9’’ αντίστοιχα με την τελική να περιορίζεται στα 190 km/h (eDrive40) και στα 225 km/h (Μ50). Εξάλλου, η i4 εξελίχθηκε από τη BMW εξαρχής ως σπορ αυτοκίνητο που δεν υστερεί σε τίποτα από τις αντίστοιχες προτάσεις της εταιρίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 84 kWh στην περίπτωση της eDrive40 και 81 kWh για την M50 εξασφαλίζει αυτονομία έως 590 και έως 521 χιλιόμετρα. Ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συσκευές DC ισχύος έως 205 kW. Κάτι που σημαίνει ότι με 10 λεπτά φόρτισης η BMW i4 μπορεί να ανακτήσει αυτονομία περίπου 160 χιλιομέτρων.
Η BMW iX είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με την xDrive40 να κοστίζει 86.450 ευρώ και την xDrive50 να φτάνει τα 109.850 ευρώ. Από την πλευρά της, η BMW i4 θα λανσαριστεί σε τέσσερις μήνες και στην περίπτωση της προσιτής eDrive40 θα προσφέρει και το όφελος της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που κατεβάζει την τιμή της στα 48.850 ευρώ (από €54.850). Για τις κορυφαίες επιδόσεις της Μ50 ο πελάτης θα πληρώνει κάτι παραπάνω (69.750 ευρώ) ενώ το ηλεκτρικό σκούτερ CE 04 θα κοστίζει 12.180 ευρώ.