Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους ενδέχεται να κάνει την εμφάνισή της η νέου τύπου μπαταρία που αυτήν την εποχή τελειοποιεί η εταιρία SK Innovation (SKI), από την Κορέα, που είναι ο 5ος σε μέγεθος – παγκοσμίως – προμηθευτής μπαταριών. Η μπαταρία αυτή θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς θα δώσει μια άλλη διάσταση στην πραγματοποίηση ταξιδιών μηδενικών ρύπων: μιλάμε πλέον για στάσεις «ανεφοδιασμού» σε ενέργεια, που επί της ουσίας δεν ξεπερνούν σε χρόνο αυτές που πραγματοποιεί κανείς σε αντίστοιχα ταξίδια, με συμβατικά αυτοκίνητα για ανεφοδιασμό με υγρά καύσιμα.
Η ανακοίνωση της SKI που πραγματοποιήθηκε σε ένα εμπορικό συνέδριο τεχνολογίας μπαταριών που χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας, δεν περιλάμβανε ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με τη χημική σύσταση των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για τις νέες κυψέλες, αν και ειπώθηκε ότι η αυξημένη αυτονομία οφείλεται σε τεχνολογία που χρησιμοποιεί υψηλής πυκνότητας κράματα νικελίου τα οποία επίσης δίνουν στη μπαταρία ζωή για περισσότερους από 1.000 κύκλους (φορτίσεις/εκφορτίσεις).
Φαίνεται ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία της SKI, ενδέχεται επιτρέψει τη χρήση σχετικά μέτριας χωρητικότητας μπαταριών, αφού ακόμα και μικρά αυτοκίνητα θα μπορούν να πραγματοποιούν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με ελάχιστο χρόνο στάσης για επαναφόρτιση.
Σύμφωνα, δε, με δηλώσεις στελεχών της SKI η εταιρία αποφάσισε να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σε «μπαταρίες μεγάλης διάρκειας ζωής που επιτρέπουν την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων». Ήδη, η SK Innovation έχει ήδη επιδείξει με επιτυχία μπαταρίες με αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων, κάτι που αποτελεί οπωσδήποτε μεγάλη επιτυχία, έστω και αν οι δοκιμές διεξήχθησαν υπό βελτιστοποιημένες συνθήκες οδήγησης.
Η SK Innovation, που ξεκίνησε την παραγωγή μπαταριών λιθίου το 1996 και ήταν η πρώτη που ανέπτυξε και ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή μπαταριών NCM622*, είναι ο προμηθευτής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Kia που τοποθετεί μπαταρίες της SKI στο e-Niro. Σημειώστε ότι στη μάχη της αγοράς η SKI έχει βρεθεί αντιμέτωπη ποικιλοτρόπως (και δικαστικά) με την επίσης κορεατική LG Chem η οποία την έχει κατηγορήσει για υποκλοπή τεχνολογίας. Στην πράξη, πάντως, φαίνεται ότι SKI τα έχει καταφέρει καλύτερα, τουλάχιστον στον τομέα της ασφάλειας, αφού οι δικές της μπαταρίες δεν ενοχοποιούνται (προς το παρόν τουλάχιστον) για πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό δεν ισχύει και για την LG-Chem, αφού το Chevrolet Bolt EV (μοντέλο που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ και εφοδιάζεται με μπαταρίες της) έχει μπει στο μικροσκόπιο της υπηρεσίας ασφαλείας της κυκλοφορίας (NHTSA) του αμερικανικού υπουργείου μεταφορών για τέτοιου τύπου περιστατικά.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η SK Innovation βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής ενός συμπλέγματος δύο εργοστασίων στη Georgia των ΗΠΑ, το οποίο θα παράγει κυψέλες μπαταριών για έως και 300.000 οχήματα ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού SUV Volkswagen ID.4, όταν αυτό θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο Chattanooga το 2022, αλλά και του δημοφιλούς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού pick up Ford F-150 Electric, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Μίσιγκαν από το 2022 και μετά. Εργοστάσια, εκτός από την Κορέα, διαθέτει επίσης η SK Innovation στην Ουγγαρία (δυναμικότητας 7,5 GWh), αλλά και στην Ghangzhou της Κίνας (27,5 GWh)
*Ο συγκεκριμένος κωδικός αφορά τη χημεία της μπαταρίας λιθίου και συγκεκριμένα την αναλογία νικελίου (Ni), κοβαλτίου (Co) και Μαγκανίου (Mn): LiNi0,6Co0,2Mn0,2O2 (NCM622)