Το Mercedes-Benz Actros θέτει διαρκώς ψηλά τον πήχη για τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και βαρέων διανομών από το 1996 με την αποδοτικότητα, την ασφάλεια και την άνεσή του. Από το 2018 και μετά, η τελευταία γενιά Actros θέτει συνεχώς νέα ορόσημα με μια πληθώρα καινοτομιών στους τομείς της ψηφιοποίησης, της δικτύωσης και της ασφάλειας.
Καινοτομίες όπως το Multimedia Cockpit, το MirrorCam, οι λειτουργίες ημι-αυτοματοποιημένης οδήγησης και τα βελτιωμένα συστήματα ασφάλειας φροντίζουν, ώστε το Actros να ικανοποιεί με αξιοθαύμαστο τρόπο τις αυξανόμενες απαιτήσεις των οδικών μεταφορών, υποστηρίζοντας συγχρόνως τον οδηγό στην εργασία του. Μετά την κυκλοφορία δύο νέων μοντέλων το 2021 – του Actros F, με έμφαση στη λειτουργικότητα, και της περιορισμένης έκδοσης Actros Edition 2 – η Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει σήμερα το Actros L, το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο μοντέλο της επιτυχημένης κατασκευαστικής σειράς. Οι πελάτες στην Ευρώπη θα μπορούν να παραγγέλνουν το βαρύ φορτηγό με συμβατικό πετρελαιοκινητήρα από την 1 Ιουλίου 2021, ενώ από τον Νοέμβριο του 2021 θα ξεκινήσει η παραγωγή του.
«Κατά την ανάπτυξη του Actros L, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση του οδηγού, στην ασφάλεια, στη συνδεσιμότητα και το συνολικό κόστος κύκλου ζωής, προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερα οφέλη για τους πελάτες μας και τους οδηγούς τους σε αυτούς τους τομείς», λέει ο Andreas von Wallfeld, Υπεύθυνος Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Υπηρεσιών της Mercedes-Benz Trucks. Χάρη στον στενό διάλογο με τους πελάτες, η εταιρεία γνωρίζει ξεκάθαρα τι ζητούν αυτοί από ένα premium φορτηγό τόσο για την εταιρεία όσο και για τους οδηγούς τους. «Αυτές ακριβώς τις απαιτήσεις θέλαμε να ικανοποιήσουμε με το Actros L, γι’ αυτό σχεδιάσαμε και διαμορφώσαμε τη νέα μας ναυαρχίδα σύμφωνα με τα δεόντως υψηλά πρότυπα», υπογραμμίζει ο von Wallfeld.
Εκπληκτική ευρυχωρία και εξοπλισμός υψηλής ποιότητας για μεγαλύτερη οδηγική άνεση
Την αρχή κάνει η καμπίνα οδηγού, η οποία στις εκδόσεις StreamSpace, BigSpace και GigaSpace έχει πλάτος 2,5 μέτρα και εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό. Χάρη στην απουσία του τούνελ κινητήρα, το δάπεδο της καμπίνας είναι επίπεδο, γεγονός που συμβάλλει σε μια πραγματικά άνετη διαρρύθμιση. Η βελτιωμένη ηχομόνωση και θερμομόνωση της καμπίνας προφυλάσσει τον οδηγό από τον ανεπιθύμητο και ενοχλητικό θόρυβο, διευκολύνοντας τη χαλάρωσή του, ιδίως στα διαλείμματα.
Η θέση του καθίσματος είναι χαμηλωμένη κατά 40 χιλιοστά, για πιο χαλαρή οδήγηση και άνετη ορατότητα στον δρόμο. Από αυτήν την άποψη, οι προαιρετικοί προβολείς LED νέας σχεδίασης προσφέρουν υψηλότερη ένταση φωτισμού σε σύγκριση με τους προβολείς Xenon και φωτίζουν τέλεια τον δρόμο, φροντίζοντας για εξαιρετικά ασφαλή οδήγηση, κυρίως στο σκοτάδι. Οι προβολείς LED προσφέρουν και οικονομικό όφελος, αφού είναι πιο αποδοτικοί στην κατανάλωση ενέργειας και διαρκούν περισσότερο από τους κοινούς λαμπτήρες.
Άλλα στοιχεία εξοπλισμού που συμβάλλουν στην άνεση και την ευκολία του οδηγού είναι τα κομψά καλύμματα των καθισμάτων, η νέα επένδυση πόρτας, ένα αναπαυτικό στρώμα με ανώστρωμα πάχους 45 mm και το ευχάριστο στην αφή πίσω τοίχωμα της καμπίνας στην περιοχή του κρεβατιού. Για ακόμη πιο έντονη αίσθηση ευεξίας, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει διάφορα αξεσουάρ για το εσωτερικό. Ο Von Wallfeld είναι πεπεισμένος: «Το Actros L αποτελεί ένα πραγματικά ισχυρό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις μεταφορών, δεδομένης ιδίως της σοβαρής έλλειψης οδηγών».
Άριστα χαρακτηριστικά ασφάλειας
Με το Actros L, η Mercedes-Benz Trucks συνεχίζει να επιδιώκει συστηματικά τον στόχο της για όσο το δυνατόν περισσότερη ασφάλεια στην οδική κυκλοφορία μέσω της χρήσης ενεργών συστημάτων υποβοήθησης και, έτσι, έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του οράματός της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Το αποδεικνύει με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης ρύθμισης απόστασης, το MirrorCam, που αντικαθιστά τους κύριους και ευρυγώνιους καθρέφτες, αλλά και με πολλά άλλα χαρακτηριστικά ασφάλειας.
Για παράδειγμα, ως προαιρετικός εξοπλισμός για το Actros L διατίθεται το Mercedes-Benz Sideguard Assist S1X, το οποίο, συγκριτικά με το προηγούμενο σύστημα S1R, διαθέτει μια επιπλέον λειτουργία που μπορεί να σώσει ζωές. Το νέο σύστημα, το οποίο ονομάζεται Active Sideguard Assist, δεν προειδοποιεί απλά τον οδηγό για πεζούς ή ποδηλάτες που κινούνται στην πλευρά του συνοδηγού. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στις προειδοποιήσεις, το σύστημα μπορεί κατά την αλλαγή κατεύθυνσης με ταχύτητα έως 20 km/h να εκκινεί αυτοματοποιημένη πέδηση του οχήματος μέχρι την ακινητοποίηση. Το Active Sideguard Assist αναγνωρίζει την ανάγκη για έναν τέτοιο ελιγμό πέδησης και, ιδανικά, αποτρέπει μια πιθανή σύγκρουση.
Μια άλλη επιλογή για το Actros L είναι το Active Drive Assist 2ης γενιάς (ADA 2). Το σύστημα υποστηρίζει ενεργά τον οδηγό αναλαμβάνοντας τη διαμήκη και εγκάρσια καθοδήγηση του φορτηγού υπό συγκεκριμένες συνθήκες και διατηρώντας αυτόματα την απόσταση από το μπροστινό όχημα, καθώς και επιταχύνοντας και, εάν χρειάζεται, διευθύνοντας το όχημα όταν πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις, π.χ. αρκετά μεγάλη ακτίνα στροφής ή ορατές σημάνσεις στο οδόστρωμα. Επιπλέον, το ADA 2 περιλαμβάνει την επιμέρους λειτουργία ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης, που μπορεί να ακινητοποιεί εκτάκτως το όχημα εάν ο οδηγός, παρά τις οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, δεν είναι σε θέση να ελέγξει το τιμόνι. Εάν τελικά το φορτηγό ακινητοποιηθεί, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα το νέο ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης. Επιπλέον, ξεκλειδώνει τις πόρτες έτσι, ώστε τα σωστικά συνεργεία και οι πρώτες βοήθειες να μπορούν να προσεγγίσουν άμεσα τον οδηγό σε περίπτωση έκτακτου ιατρικού περιστατικού.
Το Actros L διαθέτει επίσης, στο βασικό εξοπλισμό του, το Active Brake Assist 5 (ABA 5) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών. Το συγκεκριμένο σύστημα μειώνει τον κίνδυνο σύγκρουσης του φορτηγού με προπορευόμενο ή στάσιμο όχημα, καθώς και τον κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης με πεζό λόγω απροσεξίας του οδηγού, υπερβολικά μικρής απόστασης ή ακατάλληλης ταχύτητας. Η λειτουργία του ABA 5 βασίζεται σε ένα σύστημα που συνδυάζει ραντάρ και κάμερες.
Εάν το σύστημα αναγνωρίσει κίνδυνο ατυχήματος με μπροστινό όχημα, στάσιμο εμπόδιο ή πεζό (που διασχίζει τον δρόμο, κινείται προς το όχημα, περπατά στην ίδια λωρίδα με το όχημα ή ακινητοποιείται ξαφνικά μπροστά στο όχημα), σε πρώτη φάση, προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει κατάλληλα, το σύστημα ενεργοποιεί τη δεύτερη φάση όπου πραγματοποιείται μερική πέδηση του οχήματος. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης εξακολουθεί να υπάρχει, το ABA 5 πραγματοποιεί αυτοματοποιημένη πλήρη πέδηση – έως ταχύτητα οχήματος 50 km/h, εφόσον αναγνωρίσει πεζούς εν κινήσει.
Στόχος όλων των συστημάτων υποβοήθησης της Mercedes-Benz Trucks είναι να υποστηρίζουν τον οδηγό στον μέγιστο δυνατό βαθμό, εντός των ορίων τους. Ωστόσο, ο οδηγός δεν παύει να είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ασφαλή οδήγηση του οχήματος κάθε στιγμή, όπως προβλέπει ο νόμος.
Αυξημένη αποδοτικότητα χάρη στην προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις συνδεσιμότητα
Σε συνδυασμό με αυτά τα συστήματα υποβοήθησης, εντύπωση προκαλεί το ευφυές σύστημα Tempomat και ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων Predictive Powertrain Control (PPC), το οποίο λαμβάνει υπόψη του την τοπογραφία, την πορεία της διαδρομής και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα σήματα κυκλοφορίας. Με αυτόν τον τρόπο, αποτρέπει περιττές διαδικασίες πέδησης, επιτάχυνσης και αλλαγής ταχυτήτων. Με τη βοήθεια του PPC, η τελευταία γενιά Actros καταναλώνει έως και τρία τοις εκατό λιγότερο πετρέλαιο σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας συγκριτικά με τα οχήματα που δεν διαθέτουν το σύστημα, ποσοστό που φτάνει μέχρι το πέντε τοις εκατό σε επαρχιακούς δρόμους. Στον τομέα της αποδοτικότητας καυσίμου, η νέα ένδειξη Eco-Support στο Multimedia Cockpit Interactive βοηθά τον οδηγό να οδηγεί όσο το δυνατόν πιο οικονομικά.
Οι ενέργειες και λειτουργίες των συστημάτων υποβοήθησης, όπως το ABA 5, το ADA 2 ή το PPC, εμφανίζονται στον οδηγό στο φιλικό προς τον χρήστη Multimedia Cockpit του βασικού εξοπλισμού, με δύο έγχρωμες ενδείξεις, που αποτελούν την «καρδιά» του Human Machine Interface (HMI). Στο Actros L, περιλαμβάνονται προαιρετικά ενδείξεις για το συνολικό βάρος του οχήματος ρυμούλκησης και του ρυμουλκούμενου, καθώς και για το φορτίο του μπροστινού άξονα, ακόμη και για ημιρυμουλκούμενα φορτηγά με μερική αερανάρτηση. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί το βάρος, αποκλείοντας το ενδεχόμενο υπερφόρτωσης.