Αυτή η Alfa Romeo είναι και υβριδική και τετρακίνητη

Αυτή η Alfa Romeo είναι και υβριδική και τετρακίνητη

Με μια νέα, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκδοση του πολλά υποσχόμενου νέου & compact SUV της εμπλουτίζει τη γκάμα της η Alfa Romeo: Πρόκειται για την Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 που έρχεται να προσφέρει το πλεονέκτημα της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, για εκείνους που γνωρίζουν…

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών επέλεξε η φημισμένη ιταλική εταιρία για να παρουσιάσει τη νέα τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, μια πρόταση που επιχειρεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε δυνατότητες κίνησης σε ένα σχετικά πολυτελές τμήμα της κατηγορία των B-SUV.

Η νέα έκδοση του πρώτου B-SUV στην ιστορία της ιταλικής μάρκας έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα που περιλαμβάνει μία υβριδική έκδοση με 136 ίππους, μία αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους καθώς και την επίσης ηλεκτρική Veloce που ενσωματώνει μια σειρά από αναβαθμίσεις φιλοδοξώντας να προσφέρει την «απόλυτη» οδηγική απόλαυση με τη βοήθεια των 280 ίππων της.

Η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα που βασίζεται σε έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ισχύος 136 HP, και περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 21 kW ο καθένας. Ο ένας από αυτούς είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις, όπως ακριβώς και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο δεύτερος βρίσκεται στον πίσω άξονα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση - χωρίς να υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση της αποφασίζει πότε και πόσο πρέπει να λειτουργήσει ο κάθε κινητήρας με βάση τις συνθήκες κίνησης (ταχύτητα κίνησης, φορτίο, ολίσθηση τροχών κλπ.).

Η ιδανικά επιλεγμένη σχέση μετάδοσης (υποπολλαπλασιασμού) του διαφορικού με το οποίο συνδέεται ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει ότι μπορούν να φτάσουν έως και 1.900 Nm ροπής στους πίσω τροχούς, ενώ το «Power Looping Technology» τροφοδοτεί απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια τον πίσω κινητήρα όποτε χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Στόχος του υβριδικού συστήματος κίνησης Q4 είναι να εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα να αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός B-SUV που διαφημίζεται ως το πιο σπορ της αγοράς.

Παράλληλα, νέο στην Junior Ibrida Q4 είναι και το πίσω σύστημα που διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, στοιχείο που αναβαθμίζει την οδική συμπεριφορά.

Σε σχέση δε με την προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση, το γνωστό σύστημα επιλογής λειτουργίας «DNA» της Alfa Romeo, είναι στην περίπτωση της τετρακίνητης Junior εμπλουτισμένο με την επιλογή «Q4» η οποία μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους, για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Εννοείται ότι υπάρχει επίσης η επιλογή «Natural» που ενδείκνυται για την καθημερινή χρήση, η «Dynamic» που απελευθερώνει τη μέγιστη ισχύ του συστήματος κίνησης, καθώς και η «Advanced Efficiency» που θέτει σε προτεραιότητα την υψηλή αποδοτικότητα ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση.

Η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες στην Ελλάδα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.