Αυτό το ιαπωνικό SUV δημιούργησε σχολή

Αυτό το ιαπωνικό SUV δημιούργησε σχολή

Το Subaru Forester από τη στιγμή που πρωτοκυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1997 κατάφερε να καθιερωθεί στην αγορά ένα διαρκές εμπορικό μπεστ σέλλερ μοντέλο για τη Subaru καταγράφοντας περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Πρόσφατα παρουσιάστηκε η 6η γενιά του, η οποία διατηρώντας τις κορυφαίες επιδόσεις του, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, σχεδιάστηκε από την αρχή.

Το αμάξωμα του νέου Forester βασίζεται στην Παγκόσμια Πλατφόρμα Subaru (SGP), η οποία έχει βελτιστοποιηθεί μέσω της υιοθέτησης ενός πλήρως ενιαίου εσωτερικού πλαισίου και της αυξημένης ακαμψίας των σημείων στήριξης της ανάρτησης. Αυτές οι εφαρμογές έχουν ως αποτέλεσμα την αυξημένη (κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο) στρεπτική ακαμψία του πλαισίου με παράλληλη μείωση του συνολικού βάρους, στοιχεία που επιδρούν άκρως θετικά και στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

 

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης το νέο Forester έχει αλλάξει σημαντικά. Η νέα σχεδίαση των προβολέων τεχνολογίας LED και SRH (η δέσμη των προβολέων ακολουθεί τη περιστροφή του τιμονιού φωτίζοντας αναλόγως αριστερά ή δεξιά), συμπληρώνει αποτελεσματικά τη εικόνα του προσδίδοντας του μια πιο σύγχρονη εμφάνιση. Επιπλέον οι διογκωμένοι θόλοι των φτερών σε συνδυασμό με, την έντονη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων του αμαξώματος υπερτονίζουν το μήκος του οχήματος (4,67 μέτρα), ενώ η υπερυψωμένη πόρτα του πορτ μπαγκάζ εξασφαλίζει περισσότερο ωφέλιμο εσωτερικό χώρο. Ανάλογα προσεγμένη και η αεροδυναμική του αμαξώματος, καθώς η εισαγωγή της μάσκας, οι εμπρός αεραγωγοί, και η τοποθέτηση πτερυγίων σε διάφορα σημεία του αμαξώματος που κατευθύνουν τη ροή του αέρα, έχουν βελτιώσει την αεροδυναμική του, παρέχοντας σταθερότητα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. αποτρέποντας τη κατακόρυφη μετατόπιση και την πλευρική ταλάντευση.

Επιπλέον η κορυφαία απόσταση του πατώματος από το έδαφος (22 εκατοστά), μαζί με τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης/ ράμπας/ διαφυγής (20,4° / 25,7° / 21,0° αντίστοιχα), του εξασφαλίζουν για μία ακόμα φορά ευελιξία σε ένα ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων κατά την οδήγηση εκτός δρόμου.

Η παρεχόμενη παθητική ασφάλεια σε μετωπική και πλευρική σύγκρουση έχει βελτιωθεί με την επέκταση και τη βελτιστοποίηση της διάταξης της δοκού του μπροστινού προφυλακτήρα, ενός πρόσθετου υπο-πλαισίου και της αυξημένης χρήσης χαλύβδινων πλακών υψηλής αντοχής.

Επιπλέον, διατίθεται στο στάνταρ εξοπλισμό του με εννέα αερόσακους, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και ένας πλευρικός αερόσακος στο κάθισμα του οδηγού, ο οποίος μειώνει τη σφοδρότητα μίας σύγκρουσης μεταξύ των επιβατών ή μεταξύ των επιβατών και τυχόν αντικειμένων.

Σημαντικά έχει ανανεωθεί και το σαλόνι. Οι διαθέσιμοι χώροι των επιβατών τόσο εμπρός, όσο και πίσω είναι άφθονοι παρέχοντας εξαιρετικά επίπεδα άνεσης. Μάλιστα η σπουδή των μηχανικών της Subaru και σ’ αυτό το τομέα, επαληθεύεται από τη προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και τα νέα ανατομικής σχεδίασης εμπρός καθίσματα που είναι ειδικά διαμορφωμένα έτσι ώστε να μην  επιβαρύνεται η σπονδυλική στήλη στα πολύωρα ταξίδια.

Ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ έχει βελτιστοποιηθεί προσφέροντας 508 λίτρα για αποσκευές (έως 1720 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) και χαμηλότερο (κατά 30 χιλιοστά) κατώφλι φόρτωσης διευκολύνοντας σημαντικά τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων. Συνδυάζεται δε με ηλεκτρική πίσω πόρτα που ενεργοποιείται με αισθητήρα Kick (για πρώτη φορά σε SUBARU) αλλά.

Σε επίπεδο σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας είναι εξοπλισμένο μεταξύ πολλών άλλων με, ένα καινούργιο σύστημα πολυμέσων 11,6 ιντσών Full HD (που συνδυάζεται με φυσικούς διακόπτες), βελτιωμένη συνδεσιμότητα ( Apple CarPlay, Android AutoTM, βελτιωμένη πλοήγηση που υποστηρίζει χάρτες Apple*13 και what3words*14), την αναβαθμισμένη τεχνολογία EyeSight Driver Assist, με τη σουίτα συστημάτων υποστήριξης και υποβοήθησης του οδηγου στην οποία ξεχωρίζει το εντελώς νέο σύστημα Emergency Driving Stop System που μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος εάν ο οδηγός δεν μπορεί πλέον να χειριστεί το όχημα. Έτσι αν το σύστημα EDSS δεν ανιχνεύσει λειτουργία του τιμονιού για μια συγκεκριμένη περίοδο, προσπαθεί να προτρέψει τον οδηγό να χειριστεί το τιμόνι με ηχητικές/οπτικές προειδοποιήσεις, με κραδασμούς και βαθμιαίο φρενάρισμα. Εάν το σύστημα EDSS εξακολουθεί να μην μπορεί να ανιχνεύσει λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, το όχημα αρχίζει να ειδοποιεί τα γύρω οχήματα επιβραδύνοντας και αναβοσβήνοντας τα φώτα alarm και, στη συνέχεια σταματά στη λωρίδα του. Μόλις σταματήσει όλες οι πόρτες ξεκλειδώνουν αυτόματα και ενεργοποιείται το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. 

Όσον αφορά στις δυνατότητες του εντός και εκτός δρόμου, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι το νέο Forester υπερτερεί σημαντικά συγκριτικά με τον προκάτοχό του, προσφέροντας εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ένα πιο ώριμο και εκλεπτυσμένο πακέτο.

Το φημισμένο σύστημα μετάδοσης της ενεργούς συμμετρικής τετρακίνησης της SUBARU, προσφέρεται με τη βελτιωμένη νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης X-MODE που πλέον παρέχει απόλυτο έλεγχο και μέγιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες ακόμα και κατά τη κίνηση με τη όπισθεν. Όσον αφορά στο ήπια υβριδικό σύστημα e-BOXER αυτό απαρτίζεται από, ένα τετρακύλινδρο BOXER βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων άμεσου ψεκασμού και έναν ηλεκτροκινητήρα 12,3 kW (16,7 ίππων) και 66 Nm ροπής τοποθετημένο στο κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 136 ίπποι και 182 Nm μέγιστης ροπής και οι ρυθμίσεις του αποβλέπουν στη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων CO2, ενώ ταυτόχρονα έχει ελκτική ικανότητα 1870 κιλά (ή 750 κιλά χωρίς φρένα).