Είναι το νέο Audi A6 το απόλυτο premium μεγάλο Sedan;

Είναι το νέο Audi A6 το απόλυτο premium μεγάλο Sedan;

Είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο με θερμικό κινητήρα στην ιστορία της Audi, αλλά υπάρχουν πολλά ακόμα χαρακτηριστικά που κάνουν το ολοκαίνουργιο A6 να θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του κορυφαίου μεγάλου Sedan «κύρους».

To πλούσιο… βιογραφικό του νέου A6 Sedan, που μόλις πρόσφατα μας αποκάλυψε η Audi, ξεκινάει με ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό: Mε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23, το μεγάλο premium σεντάν της γερμανικής φίρμας είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο με θερμικό κινητήρα που έχει βγει ποτέ από τις γραμμές παραγωγής της. Βέβαια, η σχεδίαση του νέου A6 Sedan εκτός από την αεροδυναμική κολακεύει και την αισθητική του μεγάλου πολυτελούς μοντέλου. Με σαφείς επιρροές από το A7, το A6 Sedan δείχνει να συνδυάζει το κύρος με το διακριτικό δυναμισμό αφήνοντας μάλιστα έως και σπορτίφ υπαινιγμούς.

Δείτε για παράδειγμα την καμπύλη της άνω άκρης του παραθύρου, η οποία ξεκινάει από τα μπροστινά παράθυρα και επεκτείνεται έως το πίσω παράθυρο του χώρου αποσκευών. Ή το μπροστινό μέρος, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχoυν τόσο η επιβλητική μάσκα Single frame, όσο και οι LED προβολείς με τρισδιάστατες αεροκουρτίνες από κάτω τους. Η εκλεπτυσμένα δυναμική σχεδίαση εκτείνεται και στο επίμηκες, ελαφρώς κεκλιμένο πίσω μέρος με τα μοντέρνα φώτα, που όπως και τα μπροστά έχουν ψηφιακή τεχνολογία φωτισμού.

Αυτή προσφέρει τη δυνατότητα για εξατομικευμένη φωτεινή υπογραφή, αλλά και… επικοινωνία με άλλους χρήστες του δρόμου. Για παράδειγμα, εάν ο οδηγός ανάψει τα αλάρμ, τότε αυτά παίρνουν το σχήμα κόκκινου τριγώνου για να ειδοποιήσουν, ενώ άλλη μορφή παίρνουν όταν ο αισθητήρας εγγύτητας του αυτοκινήτου εντοπίσει αντικείμενα ή ανθρώπους πολύ κοντά σε αυτό.

Στη νέα του γενιά το Audi A6 έχει μήκος 4,99m, δηλαδή είναι 60 mm πιο μακρύ από το προηγούμενο. Το πλάτος του είναι στα 1.880 mm, ενώ το μεταξόνιο των 2.927 mm, σύμφωνα με την Audi τουλάχιστον, παρέχει άφθονο χώρο καμπίνα για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (452 lt).

H Audi ισχυρίζεται πως η νέα πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση ευρυχωρίας. Εκτείνεται σχεδόν σε ολόκληρο τον χώρο της πολυτελούς καμπίνας και επιτρέπει είτε την πλήρη σκίαση είτε την πλήρη διαφάνεια. Έξι τμήματα αποτελούν τη βάση για διάφορα μοτίβα σκίασης με περιοχές που μπορούν να ενεργοποιηθούν και να απενεργοποιηθούν μέσω ενός κουμπιού στην οροφή!

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών συνδυάζεται με την οθόνη των 14,5 ιντσών του συστήματος infotainment με πρόσβαση στο ChatGPT, ενώ προαιρετικά προσφέρεται οθόνη για τον συνοδηγό με διαγώνιο 10,9 ιντσών, καθώς και Head Up Display. Tην απόλυτα premium προσέγγιση στην κατασκευή τονίζουν τα ευγενή υλικά, αλλά και εξοπλιστικά στοιχεία, όπως η ηλεκτρική υποβοήθηση στο κλείσιμο των θυρών, ο τετραζωνικός κλιματισμός, η στάνταρ ηλεκτρική λειτουργία του πορτ-μπαγκάζ, το high-end ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 20 ηχεία, καθώς και η προσφορά αερανάρτησης.

Αυτή προσαρμόζει την απόσταση από το έδαφος ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί και την ταχύτητα κίνησης. Έτσι για παράδειγμα πάνω από τα 120 χλμ./ώρα η ανάρτηση χαμηλώνει αυτόματα για βέλτιστη αεροδυναμική, ανεξαρτήτως του επιλεγμένου προγράμματος. Παράλληλα, η επίσης προαιρετική τετραδιεύθυνση εξασφαλίζει ευελιξία εντός πόλης μειώνοντας αισθητά τον κύκλο στροφής, αλλά και σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. H Audi υπόσχεται επίσης πως το νέο A6 Sedan έχει 30% καλύτερη ηχομόνωση σε σχέση με το προγενέστερο.

Το νέο A6 βασίζεται στην Premium Platform Combustion που υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η γκάμα ξεκινά με τον 2,0 TFSI των 204 ίππων, χωρίς κάποια υβριδική υποβοήθηση, αλλά με προηγμένο turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Το κιβώτιο είναι αυτόματο 7 σχέσεων και κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ο bi-turbo V6 των 3,0 λίτρων και των 367 ίππων στάνταρ τετρακίνηση quattro. Yπάρχει και 2-λιτρος diesel 204 ίππων και 400 Nm ροπής (μάλιστα στο ενημερωτικό δελτίο της Kosmocar γίνεται αναφορά μόνο σε αυτόν), που όπως και ο V6 bi-turbo συνεργάζεται με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα ΜHEV plus 48V, που έχει μπαταρία χωρητικότητας 1,7 kWh και μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, υποστηρίζει το αντίστοιχο θερμικό σύνολο με έως 24 ίππους στις επιταχύνσεις και ανακτά ενέργεια με ισχύ έως 25 kW κατά την επιβράδυνση. Στις μεγάλες ταχύτητες, το σύστημα αποσυνδέεται, μειώνοντας τις απώλειες.

Το νέο Audi A6 Sedan είναι εξοπλισμένο στον βασικό εξοπλισμό με πολλά σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα οποία αυξάνουν την άνεση και την ασφάλεια σε κάθε ταξίδι, διευκολύνοντας την οδήγηση και αναλαμβάνοντας σημαντικές λειτουργίες. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης Assist Drive and Park, το οποίο περιλαμβάνει το Adaptive Cruise Control, τον περιοριστή ταχύτητας που ανταποκρίνεται στα σήματα κυκλοφορίας, την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, την κάμερα οπισθοπορείας και την υποβοήθηση στάθμευσης Park Assist Plus με οπτικοακουστική προειδοποίηση. Επιπρόσθετα, περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό: το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), η υποβοήθηση ελιγμών (Swerve Assist) με υποβοήθηση στροφής εμπρός (Turn Assist), η υποβοήθηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας εμπρός (Cross-traffic assist) και η υποβοήθηση έκτακτης πέδησης εμπρός.

Το νέο Audi A6 Sedan θα κατασκευάζεται στο Neckarsulm της Γερμανίας και ανάμενεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Οι τιμές τους αναμένεται να ανακοινωθούν τον Μάιο, αλλά μην περιμένετε θαύματα. Θα αφορούν ούτως ή άλλως λίγους…