Δίνοντας λύση τόσο στο θέμα της φόρτισης όσο και στο θέμα της συντήρησης και των επισκευών των μπαταριών των ηλεκτρικών της μοντέλων, η Opel έχει ήδη σε λειτουργία ένα μεγάλο Κέντρο Μπαταριών στην έδρα της - το Rüsselsheim – ενώ ταυτοχρόνως προσφέρει στους πελάτες της και τον «ελβετικό σουγιά» της ηλεκτροκίνησης, έναν universal φορτιστή που αποτελεί διαβατήριο για κάθε τύπο συσκευή φόρτισης
Η σχέση της γερμανικής εταιρίας με την ηλεκτροκίνηση ξεκινά το 2011, με το Opel Ampera, ένα υβριδικό/ηλεκτρικό μοντέλο που έδωσε λίγα χρόνια μετά τη θέση του στο Ampera-e, για να φτάσουμε σήμερα σε μοντέλα όπως τα Corsa-e και Zafira-e Life. Σήμερα και προκειμένου να υποστηρίξει τα ηλεκτρικά της οχήματα που με μαθηματική ακρίβεια θα γίνονται όλο και περισσότερα με την πάροδο του χρόνου, η Opel εξέλιξε ένα τεχνικό κέντρο για τη συντήρηση μπαταριών υψηλής τάσης.
Υποστηρίζοντας τις μπαταρίες
Η εγκατάσταση, που δημιουργήθηκε πριν από δέκα χρόνια για το Ampera έχει εκσυγχρονιστεί σημαντικά. Το κέντρο τώρα ελέγχει και, αν χρειαστεί, επισκευάζει μπαταρίες όλων των μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα eCMP (μέχρι τώρα τα Opel Corsa-e, Mokka-e), καθώς και τα Combo-e, Vivaro-e και Zafira-e Life. Έως το τέλος του έτους, η Opel θα έχει στους δρόμους εννέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ θα προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε μοντέλο μέχρι το 2024.
«Με το πέρασμα των χρόνων έχουμε αποκτήσει σημαντική εμπειρία στις μπαταρίες ιόντων λιθίου» δήλωσε ο Marcus Lott, Managing Director Engineering της Opel. «Σπάνια παρατηρείται κάποια βλάβη, αλλά εάν συμβεί, οι ειδικοί πρέπει να διερευνήσουν την αιτία και να την αποκαταστήσουν. Τώρα θέτουμε την τεχνογνωσία μας στη διάθεση όλης της εταιρείας και προσφέρουμε ταχεία υποστήριξη.»
Η Opel έχει επεκτείνει και εκσυγχρονίσει σημαντικά το «Κέντρο Ανακατασκευής Μπαταριών» στο Rüsselsheim. Όλοι οι εργαζόμενοι είναι εξειδικευμένοι στην ηλεκτρική ενέργεια και έχουν λάβει εκπαίδευση στην υψηλή τάση (πιστοποίηση επιπέδου 5). Οι τεχνικοί στο Κέντρο Μπαταριών αναλαμβάνουν περιπτώσεις τις οποίες οι επισκευαστές από όλη την Ευρώπη δεν δύνανται να διαχειριστούν. Πέρυσι, ο αριθμός τέτοιου τύπου βλαβών ανήλθε σε περίπου 100 (σε οχήματα ηλικίας έως και δέκα ετών), που αφορούσαν είτε τη μονάδα ελέγχου είτε, στη χειρότερη περίπτωση. μία κυψέλη μπαταρίας.
Η μπαταρία φτάνει στο Rüsselsheim σε στεγανή συσκευασία, η οποία ανοίγεται από το ειδικευμένο στην υψηλή τάση προσωπικό. Η ελαττωματική κυψέλη αντικαθίσταται και ολόκληρη η μπαταρία επιστρέφει στον πελάτη. Σε περίπτωση σοβαρότερης ζημιάς – όπως μετά από μία σύγκρουση – ένας ικανός αριθμός από ανακατασκευασμένες μπαταρίες είναι πάντα διαθέσιμος στο Rüsselsheim για αντικατάσταση. Ο πελάτης παραλαμβάνει μία μπαταρία ανακατασκευής για αντικατάσταση.
Η φόρτιση γίνεται εύκολη υπόθεση
Καθώς η Ευρώπη χαρακτηρίζεται από μία μεγάλη ποικιλία δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, πριζών και επιλογών φόρτισης η Opel, αποφάσισε να προσφέρει στους αγοραστές των ηλεκτρικών της μοντέλων το Universal Charger, αυτό που η ίδια αποκαλεί “ελβετικό σουγιά” των φορτιστών, όπως παρουσιάζεται και στο σχετικό βίντεο του YouTube:
Το Universal Charger δεν διατίθεται μόνο για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρία (BEV) Opel Mokka-e, Corsa-e, Zafira-e Life ή το Vivaro-e, αλλά και για το υβριδικό Grandland X plug-in hybrid.
Θυμίζουμε ότι ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού Opel, αν χρειαστεί να φορτίσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου του σε ένα μακρινό ταξίδι, έχει πλέον αρκετές επιλογές. Εάν βιάζεται, η μπαταρία 50 kWh του Corsa-e, για παράδειγμα, μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής της σε 30 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος 100 kW (DC). Εναλλακτικά μπορεί να φορτίσει μέσω επιτοίχιου φορτιστή (wallbax), «ημι-ταχείας» φόρτισης (AC), ή μέσω σύνδεσης με καλώδιο σε οικιακή πρίζα. Όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Opel διαθέτουν την υποδομή για όλες τις λύσεις φόρτισης, από μονοφασικό μέχρι τριφασικό φορτιστή με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) στα 11 kW.
Universal charger: φόρτιση χωρίς περιορισμούς
Το Universal Charger (καλώδιο φόρτισης πολλαπλών επιλογών σύνδεσης) συνδυάζει τις λειτουργίες των καλωδίων “Mode 2” και “Mode 3” με διάφορους αντάπτορες σε μία συσκευή. Οι πελάτες μπορούν να συνδέουν το φορτιστή σε όλες σχεδόν τις οικιακές πρίζες που υποστηρίζει κάθε χώρα – κάτι που ισχύει για την φίσα Τύπου 2. Οι πελάτες χρειάζονται μία πρίζα 400V AC για φόρτιση στο σπίτι με έως 11 kW. Η απαιτούμενη φίσα CEE-16, μαζί με τον αντάπτορα που προαναφέραμε, αποτελεί τμήμα του Universal Charger pack, σε μία πρακτική θήκη για την αποθήκευση των καλωδίων και των φισών στο χώρο αποσκευών.
Επομένως, το Universal Charger είναι ιδανικό για πελάτες που συνήθως φορτίζουν το αυτοκίνητό τους όλη τη νύχτα στο σπίτι, αλλά και για όσους κάνουν πότε-πότε μεγαλύτερα ταξίδια και χρειάζονται επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της διαδρομής σε ταχυφορτιστές.
Θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα, οι πελάτες που επιθυμούν να εγκαταστήσουν μία οικιακή υποδομή φόρτισης, μπορούν να λάβουν κρατική επιδότηση 500 Ευρώ.