Στην τελική ευθεία έχει μπει το project της νέας Porsche Macan και το νέο SUV της φημισμένης εταιρίας που θα είναι πλήρως ηλεκτρικό έχει ήδη περάσει μια σκληρή δοκιμασία τριάμισι εκατομμυρίων χιλιομέτρων ειδικά επιλεγμένων διαδρομών μέχρι σήμερα επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία της αποκλειστικής τεχνολογίας Porsche Ε-Performance – και μαζί της τις προσδοκίες των ανθρώπων της Porsche.
Σε ένα εξαιρετικά σκληρό πρόγραμμα δοκιμών υποβάλλεται το πρωτότυπο της 100% ηλεκτρικής Porsche Macan, καθώς ο διάδοχος του γνωστού σπορ SUV βαδίζει προς παγκόσμια πρεμιέρα του. Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά, η δεύτερη γενιά της Macan θα είναι πλήρως ηλεκτρική, αποτελώντας ταυτοχρόνως το πρώτο μοντέλο της Porsche με τη νέα τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE). Και καθώς Porsche δίνει μεγάλη σημασία στις δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες, χρησιμοποιεί καμουφλαρισμένα πρωτότυπα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιούνται και οι προσομοιώσεις τόσο σε εικονική πραγματικότητα όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα, παρέχοντας όλο και πιο ακριβή αποτελέσματα, σε μια προσπάθεια να γίνει η νέα Porsche Macan όχι μόνο πιο σπορ αλλά και πιο αποδοτική.
Μέσα από την ομαδική και συντονισμένη προσπάθεια των τεχνικών και των σχεδιαστών της, η Porsche κατόρθωσε να συνδυάσει το σχεδιαστικό DNA της με μια αεροδυναμική διαμόρφωση που βελτιώνει την αυτονομία. Αυτή η επιτυχία δεν οφείλεται μόνο στις εντυπωσιακές γραμμές του μοντέλου αλλά και στα στοιχεία της τεχνολογίας Porsche Active Aerodynamics (PAA) και σε άλλα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά. Έτσι έγινε κατορθωτό να κατέβει ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cd στο πολύ καλό 0,25 – τιμή που αποτελεί σημαντικότατη βελτίωση αν συγκριθεί με το 0,35 του απερχόμενου μοντέλου..
«Η αναζήτηση της χρυσής τομής μεταξύ της σχεδιαστικής φιλοσοφίας μας και των προδιαγραφών που μας δόθηκαν από τους μηχανικούς αεροδυναμικής ήταν σίγουρα πρόκληση» εξηγεί ο Peter Varga, Διευθυντής Εξωτερικού Σχεδιασμού στο τμήμα Style Porsche. «Επεξεργαζόμαστε από κοινού και το παραμικρό χιλιοστό για να πετύχουμε την τέλεια ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας.»
Ενώ από την μεριά του ο Thomas Weigand, Διευθυντής Αεροδυναμικής και Αερακουστικής σημειώνει ότι «Τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία συμβάλλουν από κοινού σημαντικά στη βελτίωση της αυτονομίας. Έχουμε ένα αυτόματα εκτεινόμενο πίσω spoiler και ενεργά πτερύγια στις μπροστινές εισαγωγές αέρα.» Όμως και στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν μεταβλητά στοιχεία. Το δάπεδο του οχήματος είναι επίπεδο και κλειστό όπως το δάπεδο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, ακόμη και στην περιοχή του πίσω άξονα.
Στον τομέα του συστήματος κίνησης τώρα βλέπουμε ότι οι ηλεκτροκινητήρες στη νέα Macan τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V της τεχνολογίας PPE στη νέα Macan επιτρέπει γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης που επιβεβαιώνεται μέσα από δοκιμές που πραγματοποιούνται σε όλον τον κόσμο στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης του οχήματος.
Η ισχύς φόρτισης DC για τη νέα Macan σε σταθμούς φόρτισης 800V αγγίζει τα 270 kW με αποτέλεσμα το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας να αυξάνεται από 10% σε 80% σε λιγότερο από 22 λεπτά. Εννοείται ότι υπάρχει και δυνατότητα φόρτισης AC στα 11 kW.
Κατά τις δοκιμές αντοχής η προσομοίωση της διάρκειας ζωής του οχήματος πραγματοποιείται υπό συνθήκες τόσο σκληρές που λίγοι μόνο πελάτες θα αντιμετωπίσουν. Για τον έλεγχο της συνέργειας όλων των ενεργών στοιχείων οδήγησης κάτω από ακραίες κλιματικές και άλλες συνθήκες, τα πρωτότυπα δοκιμάζονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη. «Καλύπτουμε κάθε εύρος θερμοκρασίας. Από τους -30oC στη Σκανδιναβία μέχρι τους +50oC που βιώσαμε στην “Κοιλάδα του Θανάτου” στην Καλιφόρνια» εξηγεί ο Kerner. «Ασφαλώς, ένα SUV πρέπει να μπορεί να κινείται πάνω σε κάθε λογής επιφάνεια. Γι’ αυτό, οι δοκιμές μας δεν πραγματοποιούνται μόνο στην άσφαλτο, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, σε χιόνι και σε πάγο.»
Θα ήταν τέλος παράξενο να μη δώσει η Porsche ιδιαίτερη προσοχή στα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Macan. Στόχος κατά τα διάφορα στάδια των δοκιμών είναι ο συντονισμός των καινοτόμων στοιχείων και συστημάτων, καθώς και η διασφάλιση της λειτουργικής τους σταθερότητας.
Σημειώστε ότι η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM, μπρος-πίσω (εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση), συνολικής ισχύος 450 kW στη λειτουργία overboost, με το ηλεκτρονικό σύστημα Διαχείρισης Πρόσφυσης της Porsche να διαχειρίζεται την κατανομή των πάνω από 1.000 Nm ροπής. Για να εγγυηθούν δε την ισορροπία μεταξύ των υψηλών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν τη Macan και της άνεσης, οι μηχανικοί σχεδίασαν ένα ενεργό σύστημα αερανάρτησης, ένα μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και για πρώτη φορά ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να μπορούν να στραφούν σε γωνία έως πέντε μοίρες.