Η Ford αποκάλυψε το Ford Puma Gen-E, το νεότερο και μικρότερο σε μέγεθος μέλος της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών της οχημάτων, που εισάγει για πρώτη φορά το Ford Puma, το μοντέλο της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, στην εποχή των μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το ηλεκτρικό Puma Gen-E δίνει μια νέα διάσταση στην έννοια της οδηγικής απόλαυσης και εξελίσσει ακόμα περισσότερο τη χαρακτηριστική εξωτερική σχεδίαση του Puma, η οποία έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του συμπαγούς crossover στη Γηραιά Ήπειρο. Συμπληρώνοντας δε τις εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης 1.0L EcoBoost Hybrid, προσφέρει στους λάτρεις του Ford Puma περισσότερες επιλογές σε ό,τι αφορά τα συστήματα κίνησης.
Ο ολοκαίνουργιος ηλεκτροκινητήρας που κινεί το νέο Puma δεν εισάγει μόνο το νέο μοντέλο στην εποχή των μηδενικών ρύπων, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζει επίσης γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα) συνδυασμένες εντυπωσιακή αποδοτικότητα με την κατανάλωση ενέργειας να περιορίζεται σε μόλις 13,1 kWh/100 km. Σημειώστε ότι το νέο Ford Puma Gen-E μπορεί να διανύσει έως και 376 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του (και λαμβάνοντας υπόψη τη συνδυασμένη κατανάλωση), έτσι ώστε τα μακρινά ταξίδια να είναι πιο εφικτά καθώς με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά. Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει τα 523 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί επαναφόρτιση για αρκετές ημέρες στο πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων των πελατών.
Για τον πολυάσχολο κάτοικο της πόλης ή μια νέα οικογένεια, το Puma Gen-E αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, χάρη στο συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για τη μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα σε 5-θέσια διαμόρφωση (φορτωμένο μέχρι την οροφή) – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Στο εμπρός μέρος, ένα δεύτερο, μικρότερο πορτμπαγκάζ (frunk) με χωρητικότητα 43 λίτρων αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, συναντάμε την καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία που είχαμε γνωρίσει στη σύγχρονη εκδοχή του συμβατικού («θερμικού») οχήματος, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 6 της Ford διαθέτει σύστημα πλοήγησης 7 που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto 8, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων Το Alexa Built-in 9 παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα του οχήματος προσφέρει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για τη μεταφορά των προσωπικών αντικειμένων με τάξη, ενώ το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό του νέου Puma Gen-E την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, διατίθεται και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου.
Το νέο Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός, τη νεκρά και την όπισθεν τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring αναλαμβάνουν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στον οδηγό, αναβαθμίζοντας την ασφάλεια, ενώ μπορούν να χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού σε δρόμους με στροφές. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία είναι σε θέση να διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.
Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός, ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Το Puma Gen-E κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της Ford Otosan στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας τις προηγμένες ηλεκτρικές μονάδες που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood του Ην. Βασιλείου.
Σηματοδοτώντας ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω διεύρυνση και ανάπτυξη της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Ford, το νέο Puma Gen-E είναι διαθέσιμο για παραγγελία από σήμερα, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025.