Στην Αυστρία θα κατασκευάζεται το πολυσυζητημένο, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, Ocean, της καλιφορνέζικης εταιρίας Fisker, που κατά δήλωση του ιδρυτή της, Henrik Fisker, φιλοδοξεί να γίνει η… Apple της αυτοκινητοβιομηχανίας!
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι δραστηριότητες της εταιρίας Fisker Inc. που εδρεύει στην Καλιφόρνια και προωθεί τα σχέδια της για την έναρξη των παραδόσεων του πρώτου της πλήρως ηλεκτρικού SUV με την ονομασία “Ocean” έως τα τέλη του 2022.
To Ocean πρόκειται να λανσαριστεί ως το πιο βιώσιμο - και ταυτοχρόνως premium -αυτοκίνητο στον κόσμο: ένα τετρακίνητο SUV μηδενικών ρύπων με ηλιακή οροφή, κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από vegan και ανακυκλωμένα υλικά και εφοδιασμένο με μπαταρίες που προσφέρουν αυτονομία από 400 έως 480 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα αρκετά ευρύχωρο μοντέλο με μήκος 4.640 mm, πλάτος 1.930 και ύψος 1.615 mm, χώρο αποσκευών 566 λίτρων.
Το γεγονός ότι το Ocean επρόκειτο να κατασκευαστεί όχι σε εργοστάσιο της Fisker, αφού η εταιρία έχει εξαρχής ξεκαθαρίσει ότι ΔΕΝ σκοπεύει να αποκτήσει δικές της/ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, προκειμένου να αποφύγει τις τεράστιες επενδύσεις που κάτι τέτοιο θα απαιτούσε, ήταν εξαρχής γνωστό. Η είδηση των ημερών έχει να κάνει, όμως, με το ποιος θα αναλάβει το έργο της κατασκευής του Karma.
Διότι παρόλο που ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fisker, Henrik Fisker, είχε δηλώσει παλιότερα ότι βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με τη Volkswagen για τη χρήση της πλατφόρμας MEB που προορίζεται για ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής (πάνω σε αυτήν είναι κτισμένα τα Volkswagen ID.3 και ID.4, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ) - και η οποία επισήμως θα ήταν διαθέσιμη και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες - οι συνομιλίες φαίνεται ότι σταμάτησαν τον Αύγουστο και τελικώς το ηλεκτρικό SUV Fisker Ocean θα κατασκευαστεί από τη γνωστή αυστριακή βιομηχανία Magna.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από ανακοίνωση της ίδιας της Magna, σύμφωνα με την οποία το Ocean θα κατασκευάζεται από την ίδια, στην Ευρώπη – και συγκεκριμένα στο Γκρατς της Αυστρίας, αφού στην ίδια ανακοίνωση γίνεται αναφορά στη Magna-Steyr.
Σημειώστε ότι στις εγκαταστάσεις του Γκρατς η Magna κατασκευάζει επί του παρόντος το ηλεκτρικό SUV “I-Pace” της Jaguar, καθώς επίσης και δύο σπορ μοντέλα τις BMW Z4 και Toyota Supra. Κάτι που σημαίνει ότι η λογική του «φασόν» της παραγωγής δηλαδή ενός προϊόντος για λογαριασμό τρίτου (που την έχουμε δει να εφαρμόζεται κατά κόρον σε καταναλωτικά προϊόντα) δεν είναι ξένη για την αυτοκινητοβιομηχανία – και φυσικά για την ίδια τη Magna. Σημειώστε επίσης ότι η Magna-Steyr έχει στο ενεργητικό της την παραγωγή περισσότερων από 3,7 εκατομμυρίων οχημάτων, από 30 διαφορετικά μοντέλα.
Αντί, λοιπόν, για την πλατφόρμα MEB της Volkswagen, το Ocean θα αξιοποιήσει την αρχιτεκτονική ηλεκτρικού συστήματος κίνησης της Magna, σε συνδυασμό με την ευέλικτη σχεδίαση πλατφόρμας FF-PAD της Fisker (Fisker-Flexible Platform Adaptive Design), για τη δημιουργία μιας ελαφριάς, κατασκευασμένης από αλουμίνιο πλατφόρμας. Και παρόλο που η Fisker δεν έχει ακόμη καθορίσει πλήρως την πλατφόρμα της, η Magna επενδύει στη δική της έρευνα και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης για χρόνια και είναι προετοιμασμένη για μια τέτοια ευκαιρία.
Έχει μάλιστα δημιουργήσει με βάση τη Jaguar I-Pace, την «τετρακίνητη» πλατφόρμα “e4” που διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες - της ίδιας της Magna - ισχύος 180 kW/241 hp (στον εμπρός και τον πίσω άξονα). Από τη Magna προέρχονται επίσης τα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά το λογισμικό του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης – στοιχείο καθοριστικό για την απόδοση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για να φτάσει στην e4 η Magna βασίστηκε στο σύστημα ελέγχου της μπαταρίας της I-Pace, το οποίο εξέλιξε περαιτέρω, επιτυγχάνοντας βελτιωμένη απόδοση και αύξηση κατά 25% της αυτονομίας, αλλά κράτησε την υπάρχουσα μπαταρία της Jaguar.
Έχοντας εξασφαλίσει την τεχνική βάση του Ocean και στηριζόμενη σε έναν αξιόπιστο κατασκευαστή όπως Magna το μεγάλο στοίχημα για την νεοφυή εταιρία από την Καλιφόρνια, λέγεται budget! Φαίνεται, λοιπόν, ότι η Fisker, που επιδιώκει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο στο πλαίσιο της συγχώνευσής της με την Spartan Energy Acquisition, προσέλαβε πολλά στελέχη τον Ιούλιο ανακοινώνοντας ταυτοχρόνως ότι είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Σημειώστε ότι το σχέδιο ανάπτυξης της Fisker περιλαμβάνει το λανσάρισμα 8 ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2026.
Υπενθυμίζουμε ότι στόχος της Fisker είναι να διαθέσει το Ocean για αγορά σε τιμές που θα ξεκινούν από τα δελεαστικά 37.499 δολάρια (χωρίς την όποια έκπτωση προκύψει λόγω των εκάστοτε κρατικών κινήτρων) ή για μίσθωση με 379 δολάρια τον μήνα.