Lotus Emira: Mοντέρνοι καιροί για μια ιστορική εταιρία

Lotus Emira: Mοντέρνοι καιροί για μια ιστορική εταιρία

Τα λόγια του Matt Windle, Διευθύνοντος Συμβούλου της Lotus Cars είναι άκρως αποκαλυπτικά, αφενός σχετικά το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη φημισμένη εταιρία και αφετέρου για το ρόλο του νέου της μοντέλου: “Η Emira είναι ένα παιχνίδι αλλαγής για το Lotus. Στέκεται ως φάρος όλων όσων έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα στον μετασχηματισμό της επιχείρησης, ενσαρκώνοντας την πρόοδο μας. Είναι ένα πολύ σημαντικό ορόσημο στο δρόμο μας για να γίνουμε μια πραγματικά παγκόσμια μάρκα αυτοκινήτων επιδόσεων.”

Πράγματι, η Emira είναι το πρώτο εντελώς νέο σπορ μοντέλο της Lotus που κάνει την εμφάνισή του στο πλαίσιο του Vision80, του σχεδίου στρατηγικού μετασχηματισμό της Lotus καθώς αυτή βαδίζει προς την 80η επέτειό του το 2028.

Το ολοκαίνουργιο premium σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό, το οποίο βασίστηκε στην πρόσφατα ανακοινωθείσα αρχιτεκτονική “Sports Car Architecture” της Lotus, έχει μήκος 4.412 mm, πλάτος 1.895 mm, ύψος 1.225 mm και μεταξόνιο 2.575 mm, βασίζεται σε ένα νέο ελαφρύ πλαίσιο αλουμινίου και υπόσχεται συναρπαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία απόδοση – όλα "For The Drivers". Ενώ σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από στοιχεία που προήλθαν ξεκάθαρα από την Evija.

Ως τεχνικό συνεργάτη στο project της Emira, επιλέχθηκε από τη Lotus η φοβερή και τρομερή AMG – την εξειδικευμένη στην εξέλιξη σπορ μοντέλων μάρκα της Mercedes. Από την συνεργασία αυτή προήλθε ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος σε σειρά, υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας i-Lotus 2.0-λίτρων «i4». Η μονάδα αυτή έχει τροποποιηθεί με ένα νέο σύστημα εισαγωγής αέρα και νέα εξαγωγή για να ταιριάζει καλύτερα με τον χαρακτήρα της Emira.

Ο δεύτερος κινητήρας είναι πιο γνωστός – είναι ο υπερτροφοδοτούμενος V6 3,5 λίτρων της Toyota που έχει αγαπηθεί από τους οδηγούς των Exige και Evora. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT).

Σε όλη τη γκάμα της Emira, η ισχύς θα κυμαίνεται μεταξύ 360 και 400 ίππων, κάτι που σημαίνει ότι για την επιτάχυνση 0-100km/h το αυτοκίνητο θα χρειάζεται λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα θα φτάνει έως τα 290 km/h. Η μέγιστη ροπή θα είναι 430 Nm, ενώ οι εκπομπές CO2 θα ξεκινούν κάτω από 180g/km.

Ο στόχος που έχει τεθεί για το βάρος του νέου μοντέλου είναι να παραμείνει μικρότερο των 1.405 κιλών, στην ελαφρύτερη μορφή του μοντέλου, ενώ σημαντική δουλειά έγινε και στον τομέα της αεροδυναμικής – η οποία ούτως ή άλλως βρίσκεται στο επίκεντρο της μάρκας Lotus από τότε που ιδρύθηκε η εταιρεία το 1948.

Εδώ η απλότητα δίνει λύσεις, καθώς δεν υπάρχει ενεργή αεροδυναμική, με την Emira να προβάλλεται ως το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που καταφέρνει να δημιουργεί παθητική αρνητική άντωση η οποία ισορροπεί με ακρίβεια μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε όλες τις ταχύτητες, τέλεια συντονισμένη με τη γεωμετρία κατανομής βάρους και την ανάρτηση του αυτοκινήτου.

Κάτι που σημαίνει ότι καθώς η αρνητική άντωση αυξάνεται με την ταχύτητα, προσφέρεται υψηλότατη πρόσφυση στις στροφές και ο οδηγός μπορεί να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου καθώς η συμπεριφορά του παραμένει ακριβής και προβλέψιμη.

Η παραγωγή του νέου μοντέλου, για την οποία απαιτήθηκαν επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια στερλίνες θα πραγματοποιείται στο διάσημη έδρα της Lotus στο Hethel (Norfolk), στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι τιμές θα ξεκινούν από λιγότερο από 60.000 £ (λιγότερο από 72.000 ευρώ).

Τα πρώτα αυτοκίνητα θα αρχίσουν να παραδίδονται στους πελάτες της Lotus σε όλο τον κόσμο από την επόμενη άνοιξη. Κατά το λανσάρισμα, τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα ως μοντέλα περιορισμένης παραγωγής «First Edition» και θα διαθέτουν τον 3,5 λίτρων V6. Ενώ το καλοκαίρι του 2022 θα ακολουθήσει και ο κινητήρας που φέρει τη σφραγίδα της AMG.

Και αν αναρωτιέστε τι σημαίνει το όνομα της νέας Lotus, πρόκειται για λέξη που εμφανίζεται σε πολλές αρχαίες γλώσσες και συχνά μεταφράζεται ως «διοικητής» ή «ηγέτης». Ένα όνομα που είναι προφανώς κατάλληλο για αυτό το σπορ αυτοκίνητο που πραγματικά ηγείται της τελευταίας “κίνησης” της Lotus στον τομέα των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πριν η εταιρία προχωρήσει στον ολοκληρωτικό εναγκαλισμό με την ηλεκτροκίνηση προς τα τέλη της δεκαετίας.