Μπορεί να συνδυαστεί ο premium χαρακτήρας με προσιτή τιμή;

Μπορεί να συνδυαστεί ο premium χαρακτήρας με προσιτή τιμή;

Αναταράξεις στην κατηγορία των μεγάλων SUV αναμένεται να προκαλέσει το νέο μέλος της γκάμας της BYD, SEAL U DM-I, λόγω της πολύ καλής σχέσης τιμής - εξοπλισμού, αλλά και των αντικειμενικών χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων του (βλ. επιδόσεις, οικονομία, άνεση, χώροι). Και αυτό διαφαίνεται επιπλέον και από την εξωτερική σχεδίαση του τεράστιου σε διαστάσεις αμαξώματος (μήκος 4,77 μ., πλάτος 1,89μ. και ύψος 1,67μ). Αναμφίβολα οι γραμμές που ορίζουν την εμφάνιση του – απόρροια της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Ocean Aesthetics που πρωτογνωρίσαμε στο αμιγώς ηλεκτρικό Seal – έχει προσδώσει στο μεγάλο SUV ένα μοναδικό προφίλ που κλέβει τις εντυπώσεις.

 

Σήμα κατατεθέν για μία ακόμα φορά, το ελκυστικό σε σχήμα Χ εμπρόσθιο μέρος, το οποίο τονίζεται από τον στρογγυλεμένο και κυρτό σχεδιασμό. Ταυτόχρονα οι προβολείς τεχνολογίας full LED σε σχήμα U δένουν άψογα με το μεγάλο καπό δημιουργώντας ένα ξεχωριστό σύνολο, ενώ ανάλογα ξεχωριστή και η σχεδίαση του πίσω μέρους όπου ξεχωρίζουν, τα διάφανα πίσω φανάρια (επίσης τεχνολογίας LED) και ο εντυπωσιακός πίσω προφυλακτήρας, ενώ το τζιποειδές παράστημα συμπληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και τις ράγες οροφής. 

Στο σαλόνι τα στοιχεία που κυριαρχούν είναι, οι άπλετοι χώροι για τους επιβάτες και φυσικά, ο ιδιαίτερα προσεγμένος διάκοσμος που αποπνέει premium αίσθηση. Το μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, έχει αντίκρισμα σε εξαιρετικούς χώρους για πέντε επιβάτες (το πίσω κάθισμα προσφέρει επιπλέον δυνατότητα ρύθμισης κλίσης), ενώ ανάλογα ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ που διαθέτει 425 λίτρα χωρητικότητας (ή 1.440 λίτρα με τη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος).

Οι υψηλές προσδοκίες της Κινέζικης φίρμας για τη νέα plug in υβριδική πρόταση της, αναδεικνύονται από την ατμόσφαιρα που διακατέχει το ευρύχωρο σαλόνι. Η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής - συναρμολόγησης, η πολύ καλή ποιότητα υλικών που το απαρτίζουν(βλ. οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις “vegan” σε καθίσματα, ταμπλό, εσωτερικά πάνελ θυρών) και ο καλόγουστος διάκοσμος σε συνδυασμό με το πληρέστατο βασικό εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, διαμορφώνουν ένα σύγχρονο, ιδιαίτερα καλόγουστο σύνολο σε όλα τα επίπεδα. 

Η ψηφιακή τεχνολογία εκπροσωπείται από το γνωστό Intelligent Cockpit System της BYD. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η χαρακτηριστική περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής 15,6” ιντσών, οι πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphone Android Auto/ Apple CarPlay (σε δίκτυο 4G, ενσωματωμένο Spotify/ πλοήγηση HERE και έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ’ αποστάσεως), μερικά από τα στοιχεία που ανήκουν στο μακροσκελέστατο βασικό εξοπλισμό και των δύο εκδόσεων του μοντέλου. 

Στάνταρ εξοπλισμός επιπλέον είναι, η «ομπρέλα» ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού ADAS (βλ. προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κ.α.), η γυάλινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα/ αεριζόμενα/ θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αλλά και η δερμάτινη επένδυση στο σαλόνι (με δυνατότητα δύο επιλογών απόχρωσης μαύρο ή συνδυασμό μαύρο-καφέ). 

Το SEAL U DM-i προσφέρεται στις εκδόσεις Boost (προσθιοκίνητη) και Design (τετρακίνητη).

Η προσθιοκίνητη βασική έκδοση Boost προσφέρεται με έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 98 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 122Nm (στις 4.000 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με, έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 198 ίππων (145 kW) καθώς και μία μία μπαταρία ιόντων λιθίου 18,3 kWh που η BYD ονομάζει Blade Battery. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι 218 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm. Λαμβάνοντας υπόψη το βάρος του αμαξώματος που φθάνει τα 1940 κιλά, οι επιδόσεις που ανακοινώνει η εταιρεία είναι οριακά επαρκείς καθώς από 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνεται σε 8,9 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα σταματά στα 170 χλμ./ώρα. Ωστόσο, τα σημαντικά εδώ είναι, η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση η οποία φθάνει στα 80 χλμ. αλλά και η μηδαμινή μέση κατανάλωση καυσίμου 0,9 λίτρα/100χλμ. εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων κατά WLTP. 

Στον αντίποδα η ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση Design προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, χωρίς όμως να υπολείπεται στο κομμάτι της οικονομίας. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από, ένα turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα ομοίως 1,5 λίτρων που αποδίδει 131 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 220Nm από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και δύο ηλεκτροκινητήρες 204 και 164 ίππων που είναι τοποθετημένο στον εμπρός και το πίσω άξονα αντίστοιχα. Και εδώ συναντούμε τη μπαταρία ιόντων λιθίου Blade Battery” με ίδια ακριβώς χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία στη φόρτιση της υποστηρίζεται από το θερμικό κινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 324 ίππους και τα 550 Nm μέγιστης ροπής που αρκούν για να προσδώσουν στο βαρύ αμάξωμα των 2.100 κιλών εξαιρετικές επιδόσεις, ιδιαίτερα στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα (σε μόλις 5,9 δευτ.) αλλά και στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Η αυτονομία της σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι 70 χιλιόμετρα και η μέση κατανάλωση καυσίμου 1,2 λίτρα/100χλμ. εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων κατά WLTP.

Όλες οι εκδόσεις του BYD SEAL U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 Kw, ενώ ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι μόλις 35 λεπτά.

Η γνωριμία μας με το νέο Seal U DM-i έγινε με την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Desing των 324 ίππων. Το μεγάλο κινέζικο SUV σ’ αυτή τη πρώτη επαφή έδειξε ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα που ορίζεται από, την άνεση των αναρτήσεων (γόνατα Μc Pherson εμπρός/ πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και τη συνολικά καλή ποιότητα κύλισης. 

Οι 324 ίπποι προκαλούν να πιέσεις αν και, η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων και το αυξημένο βάρος του ψηλού αμαξώματος σαφώς και λειτουργούν αποτρεπτικά, όπως άλλωστε και αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Παρόλα αυτά στην πράξη, είναι ασφαλές και έχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης χάρη και στην τετρακίνηση. Σε κανονικούς ρυθμούς οδήγησης πάντως, όπως δηλαδή πρόκειται να οδηγηθεί από το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται, θα κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στην καλή ποιότητα κύλισης, την άνεση αλλά και την ευκολία με τη οποία κινείται εντός πόλης. 

Και οι δύο εκδόσεις του BYD Seal U DM-i είναι άμεσα διαθέσιμες με τη τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης Boost (με τους 218 ίππους) στις 38.900 ευρώ, ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Desing των 324 ίππων διατίθεται στις 46.500 ευρώ. Αμφότερες δε προσφέρονται με πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών/150.000 χλμ., εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τους ηλεκτροκινητήρες.