Λίγο πριν από το λανσάρισμα των νέων, 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, η DS Automobiles εισάγει νέες «εξηλεκτρισμένες» επιλογές με έναρξη το νέο DS 3 HYBRID, επιταχύνοντας την πορεία της προς την ενεργειακή μετάβαση. Με το DS 3 HYBRID, οι πελάτες της DS Automobiles μπορούν να επωφεληθούν από την αυτοφορτιζόμενη ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία υπερέχει και ως προς την άνεση, και ως προς την ενεργειακή απόδοση, και -τελικά- ως προς το κόστος λειτουργίας σε σύγκριση με έναν τυπικό, συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Η άνεση της απρόσκοπτης λειτουργίας
Το DS 3 HYBRID ξεκινά αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές CO2, χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα του, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα τις δύο διαφορετικές πηγές ισχύος που διαθέτει (θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα). Έτσι, στις αστικές μετακινήσεις, η τεχνολογία HYBRID καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα προσφέρει αυξημένη αποτελεσματικότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που επιτρέπει καλύτερες επιδόσεις.
Το σύστημα HYBRID είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε καλώδια ή να περιμένετε. Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται αυτόματα με σκοπό τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση ενέργειας, η χρήση του συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων. Ενώ καθώς η ηλεκτρική λειτουργία του DS 3 HYBRID στην πόλη είναι αθόρυβη, στοιχείο ευεργετικό για ανθρώπους και περιβάλλον, για την ασφάλεια των πεζών έχει προβλεφθεί ένας διακριτικός ήχος (AVAS) που παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h.
Σε σύγκριση με το DS 3 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το DS 3 HYBRID έχει κέρδος σχεδόν 20% σε κατανάλωση (1,2 λίτρα καυσίμου λιγότερα απαιτούνται για κάθε 100 χιλιόμετρα) και μείωση κατά 27 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -19%) σε 112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, και συνεπώς το DS 3 HYBRID απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε δε ότι στην πόλη, η DS Automobiles υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 38%.
Σημειώστε επίσης ότι τα τοποθετημένα κάτω από το εμπρός καπό και στο πάτωμα του οχήματος, στοιχεία του HYBRID συστήματος κίνησης δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, όντας ίδια ακριβώς με την βενζινοκίνητη έκδοση.
Αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα για μέγιστη άνεση
Το σύστημα κίνησης του DS 3 HYBRID αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 136 ίππων / 230 Nm σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίππων) και 55 Nm. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα.
Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί σημαντικότατη εξέλιξη του πολυβραβευμένου κινητήρα PureTech, με ειδική προσαρμογή για το σύστημα HYBRID. Είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 cc, αποδίδει 136 ίππους, με 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με ισχύ 21 kW (28 ίππους) και μέγιστη ροπή 55 Nm, επιτρέπει στο DS 3 HYBRID να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 συμβάλλει επίσης στην άνεση και την αποδοτικότητα του DS 3 HYBRID. Περιορίζοντας τα διαλείμματα στη ροπή, δίνει την αίσθηση μιας εξαιρετικά ομαλής οδήγησης. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και ο υπολογιστής είναι ενσωματωμένα σε αυτό για εξοικονόμηση χώρου και μάζας.
Σημειώστε τέλος ότι με το νέο DS 3 HYBRID, η γνωστή επιτάχυνση 0 - 100 km/h πραγματοποιείται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8), ενώ ο χρόνος που καλύπτονται τα πρώτα 1000 μέτρα από στάση μειώνεται κατά 1,1 δευτερόλεπτο στα 29,7 δεύτερα.
Βοηθώντας τον οδηγό να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα
Πίσω από το τιμόνι, καθώς οι εναλλαγές μεταξύ των δύο κινητήρων είναι ανεπαίσθητες, η ένδειξη ταχύτητας γίνεται μπλε όταν οδηγείτε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, η ροή ενέργειας εμφανίζεται μαζί με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατάσταση λειτουργίας της, μέσω ενός μετρητή ισχύος. Το ποσοστό της απόστασης που διανύεται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια εμφανίζεται στον ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδίου και επίσης στο τέλος κάθε διαδρομής εμφανίζεται το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Για να βοηθηθούν οι οδηγοί στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος, η DS Automobiles δηλώνει ότι θα προσφέρει σε κάθε πελάτη τις σχετικές οδηγίες, κατά την παράδοση των DS 3 HYBRID. Στόχος είναι να μπορέσουν όλοι να μεγιστοποιήσουν και την άνεση τους, αλλά και την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου τους..