Έχοντας στόχο, μέχρι το 2025, το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να αφορά πλήρως ηλεκτρικά και το υπόλοιπο υβριδικά μοντέλα, και μέχρι το 2030 το σύνολο των οχημάτων που παράγει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, η Volvo παρουσιάζει το νέο C40 Recharge. Το πλήρως ηλεκτρικό coupe SUV, που έρχεται ως λογική συνέχεια του επίσης πλήρως ηλεκτρικού XC40 Recharge να φέρει το μέλλον πιο κοντά στο σήμερα.
Tο μέλλον της Volvo, λοιπόν, είναι ηλεκτρικό και το νέο Volvo C40 Recharge είναι ζωντανή απόδειξη της στρατηγικής της εταιρίας για ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ένα μέλλον που δεν θα στερείται ανέσεων, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και φυσικά πολυτέλειας – γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η σουηδική εταιρία είναι μια premium μάρκα. Ένα μέλλον που δεν θα στερείται και του σχετικού στιλ – αν τουλάχιστον κρίνουμε από την εμφάνιση του C40 Recharge που καταφέρνει, προσφέροντας όλα τα βασικά οφέλη και χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου SUV, να τα εντάσσει με τη βοήθεια της εμφανώς πιο χαμηλής γραμμής οροφής σε μια – ενδεχομένως - πιο κομψή σχεδιαστική φόρμα.
Η τεχνολογία της βιωσιμότητας
Η συγγένεια με το XC40 Recharge που προηγήθηκε είναι προφανής, ωστόσο το βασισμένο στην πλατφόρμα CMA νέο SUV είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volvo που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Και οι διαφορές στα σημεία δεν είναι μόνο ζήτημα design, αλλά και νέων τεχνολογιών, αφού το εμπρός τμήμα του C40 Recharge λανσάρει ένα νέο πρόσωπο για τα ηλεκτρικά Volvo και περιλαμβάνει προβολείς με state-of-the-art τεχνολογία pixel, χάρη στην οποία η «μεγάλη σκάλα» μένει μονίμως αναμμένη, αλλά τα σημεία που κινούνται άλλα αυτοκίνητα μένουν σκοτεινά, ώστε να μην θαμπώνεται κανείς οδηγός.
Το Volvo XC40 Recharge είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Volvo Cars χωρίς καθόλου δέρμα στο εσωτερικό του. Βιωσιμότητα (περίπου)* υπεράνω όλων για τη σουηδική εταιρία που οδεύοντας προς την απεξάρτηση από τα ζωικής προέλευσης υλικά για την κατασκευή των οχημάτων της, προσφέρει ένα πολύ καλής ποιότητας συνθετικό υλικό, που σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζει την αίσθηση της πολυτέλειας που απαιτεί κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Και επειδή το μέλλον, εκτός από ηλεκτρικό, θα είναι οπωσδήποτε και συνδεδεμένο, το C40 Recharge, όπως άλλωστε και το XC40 Recharge, διαθέτει ένα νέο σύστημα infotainment, το οποίο εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google, βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android, για να προσφέρει στους καταναλωτές εφαρμογές Google και ενσωματωμένες υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store. Τα απεριόριστα δεδομένα υπ συνδεσιμότητα και το C40 Recharge θα λαμβάνει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσει να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου – κι ας έχει αφήσει πίσω του το εργοστάσιο.
Κίνηση στους τέσσερις ή στους δύο τροχούς
Σε πρώτη φάση το C40 Recharge προσφέρεται ως τετρακίνητο (P8 AWD) με σύστημα κίνησης που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, οι οποίοι αποδίδοντας ισχύ 408 ίππων και ροπή 660 Nm δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εκτοξεύουν το βαρύ αυτοκίνητο στα 100 km/h από στάση μέσα σε μόλις 4,7’’. Ο οδηγός νιώθει λες και κάποιος έχει… κλωτσήσει το αυτοκίνητο κάθε φορά που πατάει τέρμα το γκάζι – και το ενδιαφέρον είναι ότι η αύξηση της ταχύτητας είναι όχι μόνο αλματώδης, αλλά και αθόρυβη.
Οι δύο αυτοί ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 78kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 444 χιλιομέτρων μπορεί να φορτιστεί (σε συσκευή ταχείας φόρτισης DC) από το 10% έως το 80% σε 37 λεπτά. Ενώ η Volvo θεωρεί ότι η αυτονομία αναμένεται να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, καθώς θα γίνονται ασύρματες αναβαθμίσεις στο λογισμικό του αυτοκινήτου.
Λίγο αργότερα, τον Ιούλιο φέτος, θα ακολουθήσει και μία προσθιοκίνητη έκδοση του νέου μοντέλου (P6 FWD), με έναν ηλεκτροκινητήρα (με ισχύ 231 ίππους και ροπή 330 Nm) στον εμπρός άξονα, που βεβαίως θα προσφέρει κάτι λιγότερο σε επιδόσεις αλλά βεβαίως μόνο αργό δεν θα είναι, με 0-100 km/h σε 7,4’’. Ενώ παρά το γεγονός ότι διαθέτει μικρότερη μπαταρία (69 kWh) προσφέρει παρεμφερή αυτονομία (434 χιλιόμετρα).
Launch Edition
Το νέο Volvo C40 Recharge έρχεται να διεκδικήσει ένα κομμάτι μιας συνεχώς αυξανόμενης πίτας που σε παγκόσμιο επίπεδο το 2021 έφτασε τα 6,7 εκ. μονάδες υβριδικών - Plug in Hybrid (PHEV) και πλήρως ηλεκτρικών - Battery Electric Vehicles (BEV) οχημάτων. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2020 έφτασε παγκοσμίως το 108%, ενώ στη χώρα μας ήταν ακόμα μεγαλύτερη – 221% (λόγω του μικρότερου μεγέθους της αγοράς).
Η είσοδός του στην ελληνική αγορά πραγματοποιείται με την ειδική έκδοση λανσαρίσματος “Launch Edition” που κοστίζει 61.998 ευρώ με τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) €49.990 είναι επιλέξιμη για το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Η Launch Edition, λοιπόν, εκτός των στάνταρ παροχών που συνοδεύουν το σύνολο της γκάμας των XC40 Recharge και C40 Recharge (3 χρόνια service, 5 χρόνια εγγύηση, επιπλέον δυνατότητα μικτής ασφάλισης για 3 χρόνια [πακέτο Volvo Platinum] και επιπλέον δυνατότητα ευνοϊκής χρηματοδότησης 4.9%) είναι εφοδιασμένη με κάποια επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, όπως η διχρωμία αμαξώματος κ.ά.
* «Για εμάς, η βιωσιμότητα είναι πλέον εξίσου σημαντική με την ασφάλεια» δήλωσε ο Håkan Samuelsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars.