H πρώτη είδηση που αφορά το εντυπωσιακό αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ότι η Lotus αποφάσισε να φτιάξει SUV. Η δεύτερη – αντιστοίχισης σημασίας - είδηση είναι ότι αυτό το Super SUV είναι πλήρως ηλεκτρικό και η τρίτη είδηση που αφορά την εντυπωσιακή Lotus Eletre είναι το γεγονός ότι θα κατασκευάζεται στην Κίνα.
Tο πρώτο της SUV που είναι και ένα από τα ηλεκτρικά μοντέλα που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια αποκάλυψε την Τρίτη η Lotus. Ο λόγος για τη Lotus Eletre ένα μοντέλο που ήταν παλαιότερα γνωστό με την κωδική ονομασία Type 132 και το οποίο θα αρχίσει να παράγεται κάποια στιγμή, μέσα στη χρονιά, στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Wuhan της Κίνας.
Και αυτό το στοιχείο αποτελεί ακόμα μία πρωτιά για τη Lotus καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της που θα κατασκευάζεται εκτός Ηνωμένου Βασιλείου. Γεγονός που μπορεί να αποτελεί έκπληξη για τον ανυποψίαστο αλλά όχι για όποιον παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Γιατί ως γνωστόν η χαρακτηριστικά βρετανική - και θα τολμούσαμε να πούμε εμβληματική - Lotus αποτελεί εδώ και καιρό τμήμα της Μεγάλης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely, η οποία επίσης κατέχει και τη σουηδική Volvo.
Από τεχνική σκοπιά τώρα, η Eletre βασίζεται σε μια νέα εξειδικευμένη - για ηλεκτρικά οχήματα - πλατφόρμα που ονομάζεται Electric Premium Architecture (παλαιότερα Evolution). Και ενώ η Lotus είναι γνωστή ως κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων σχετικά μικρών διαστάσεων, το Eletre προέκυψε ασυνήθιστα μεγάλο ακόμη και για τα δεδομένα των SUV. Με Μήκος 5.103 mm, πλάτος 2.135 mm, ύψος 1.630 mm, και μεταξόνιο 3.019 mm το Super SUV της Lotus είναι μεγαλύτερο ακόμα και από ένα Range Rover.
Βέβαια, οφείλουμε στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι ο χαρακτηρισμός Super SUV δεν αφορά τις διαστάσεις άλλα όπως αντιλαμβάνεστε στα πρότυπα αυτού που αποκαλούμε supercar, τις επιδόσεις.
Και ναι, αυτό το ογκώδες, αλλά αναμφισβήτητα κομψό και ταυτοχρόνως εντυπωσιακό μοντέλο καταφέρνει να σπάει τα χρονόμετρα κατεβάζοντας το χρόνο για τα 0 - 100 χλμ./ώρα κάτω από τα 3,0 δευτερόλεπτα. Ενώ η τελική ταχύτητα είναι ασυνήθιστα ψηλοί για ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφού φτάνει τα 260 χιλιόμετρα την ώρα.
Υπεύθυνοι για αυτό είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες της Lotus Eletre - ένας σε κάθε άξονα -που προσφέρουν ούτε λίγο ούτε πολύ 600 ίππους, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Στοιχείο που «ενισχύει» τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.
Θυμίζουμε ότι ο κανόνας λέει ότι η τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζεται εσκεμμένα προκειμένου να διαφυλαχθεί η αυτονομία. Φαίνεται όμως ότι διαθέτοντας μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 kWh η Lotus νιώθει αρκετά σίγουρη ώστε να απελευθερώσει τη δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων της Eletre επιτρέποντας στους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του νέου μοντέλου να γεύονται τη χαρά των μεγάλων ταχυτήτων.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η Lotus υπόσχεται οδική συμπεριφορά αντάξια της φήμης της, χάρη στην αερανάρτηση με τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, τις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, το βασισμένο στο σύστημα πέδησης torque vectoring (έλεγχος κατανομής της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά) και την τετραδιεύθυνση (σύστημα διεύθυνσης στους τέσσερις τροχούς), με τα οποία θα είναι εξοπλισμένη η Eletre.
Η επίσημη αυτονομία (WLTP) φτάνει 600 χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα το αυτοκίνητο διαθέτει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC με ιδιαίτερα υψηλή ισχύ, έως και 350 kW. Kάτι που σημαίνει ότι η Lotus Eletre θα μπορεί να ανακτά αυτονομία έως και 400 χιλιομέτρων σε 20 λεπτά (!). Παράλληλα το Super SUV διαθέτει και δυνατότητα φόρτισης ac Επίσης με συγκριτικά αυξημένη ισχύ στα 22 kW.
Η Lotus δεν έχει πει πόσο ζυγίζει η Eletre, η οποία ωστόσο φαίνεται ότι έχει επωφεληθεί από τη σημαντική μείωση του βάρους, λόγω της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και αλουμινίου. Στοιχείο που δείχνει πάντως ότι η εταιρεία προσπαθεί να μείνει πίστη στην προτροπή ή αν θέλετε οδηγία του ιδρυτή της Colin Chapman «κάντε το απλό και ελαφρύ».
Οι παραδόσεις του Super SUV της Lotus στην Κίνα και στην Ευρώπη έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2023, αλλά η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει τη διαθεσιμότητα ή το χρονοδιάγραμμα λανσαρίσματος στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Θυμίζουμε ότι η Lotus βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, καθώς τα νέα σπορ μοντέλα της που έχει υπό εξέλιξη θα είναι πλήρως ηλεκτρικά και θα τα χρησιμοποιούν μια άλλη νέα εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης, την E-Sport Architecture.
Η πολύ περιορισμένης παραγωγής Evija ξεκίνησε την αλλαγή ηλεκτροκίνησης της μάρκας, αλλά ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο μεγαλύτερου όγκου έχει προγραμματιστεί για το 2026, το οποίο θα κυκλοφορήσει ένα τετράθυρο κουπέ και ένα μικρότερο SUV το 2023 και το 2025, αντίστοιχα.