Η Toyota προχώρησε στην ενίσχυση όλων των σημαντικών πτυχών του δημοφιλούς Yaris Cross, αναβαθμίζοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνετέλεσαν ώστε το συμπαγές SUV να κατακτήσει, μεταξύ πολλών ακόμα διακρίσεων, τον τίτλο 2022 World Urban Car κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους κυκλοφορίας του στην αγορά. Το πρόγραμμα αναβάθμισης επικεντρώνεται στα βασικά αγοραστικά κριτήρια των πελατών της κατηγορίας, διασφαλίζοντας την ενίσχυση της συνολικής απήχησης του Yaris Cross που αποτελεί πλέον τον ηγέτη των πωλήσεων στην κατηγορία του, η οποία θεωρείται το πλέον ανταγωνιστικό τμήμα της κατηγορίας B. Επιπλέον, το Yaris Cross έχει γίνει το μοντέλο της Toyota με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Το νέο Yaris Cross προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, υψηλή αποδοτικότητα και εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά και ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση με τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota T-Mate, μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία χρήστη και στιλιστικές λεπτομέρειες που τονίζουν τον σύγχρονο χαρακτήρα του, ενώ επωφελείται από την ποιότητα που προσφέρει η πλατφόρμα GA-B της Toyota.
Η Toyota αναμένει πως όλα τα οχήματα, πλην εκείνων που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της κατηγορίας Β μεταξύ 2024 και 2026. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε ετήσιες πωλήσεις της τάξης των τεσσάρων εκατομμυρίων. Εξαιρώντας τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), τα υβριδικά είναι πλέον σταθερά η επιλογή που προτιμούν οι πελάτες ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Με την καθολική του ποιότητα, την ευελιξία και το απαράμιλλο εύρος επιλογών υβριδικών συστημάτων κίνησης, το νέο Yaris Cross έχει όλα τα εχέγγυα ώστε να διατηρήσει την ηγετική του θέση στην κατηγορία και να αυξήσει τις πωλήσεις του.
Παράλληλα με το γνωστό υβριδικό σύστημα των 116 DIN hp - «Hybrid 115», το ανανεωμένο Yaris Cross διατίθεται τώρα με το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης των 130 DIN hp – «Hybrid 130», δημιουργώντας μία διπλή hybrid στρατηγική για το νέο Yaris Cross. Το Hybrid 130 χρησιμοποιεί στοιχεία από την πιο πρόσφατη υβριδική τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota, αυξάνοντας την αποδοτικότητα, την ισχύ και την απόκριση. Αυτή η διπλή στρατηγική της Toyota όσον αφορά τα υβριδικά συστήματα κίνησης διευρύνει ακόμα περισσότερο τις επιλογές για τους πελάτες που αναζητούν ένα συμπαγές όχημα, χωρίς θυσίες στην ισχύ, τις επιδόσεις και την οικονομία.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι ο νούμερο ένα καθοριστικός παράγοντας για εκείνους που επιλέγουν να αγοράσουν το Yaris Cross. Και τώρα έχουν περισσότερες επιλογές από κάθε άλλη φορά στα πλαίσια της αμιγώς υβριδικής γκάμας: δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης (μια μοναδική προσφορά στην κατηγορία) με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις μέσω ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης.
Στο νέο Hybrid 130, το καθιερωμένο πλήρως υβριδικό σύστημα των 1,5 λίτρων διαθέτει ένα νέο άξονα μετάδοσης κίνησης με μεγαλύτερο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (MG1). Αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), προσφέρει αύξηση 12% στη συνολική απόδοση του συστήματος - από 116 DIN hp/85 kW σε 130 DIN hp/96 kW. Ταυτόχρονα, η ροπή του κινητήρα MG2 έχει αυξηθεί σε όλο το εύρος στροφών, με τη μέγιστη τιμή της να αυξάνεται κατά 30% από 141 σε 185 Nm.
Το αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη επιτάχυνση, με τον χρόνο 0-100 km/h να μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο φτάνοντας στα 10,7 δευτερόλεπτα. Ο σχετικός χρόνος 80-120 km/h για μια τυπική προσπέραση, μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα φτάνοντας στα 8,9 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, το νέο σύστημα κίνησης επιτυγχάνει τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία του με εκπομπές 101-116 g/km, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5-5,2 l/100 km. Οι αντίστοιχες τιμές για το Hybrid 115 είναι 101-115 g/km και 4,5-5,1 l/100 km, καθιστώντας το τον απόλυτο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.
Στα νέα χαρακτηριστικά που αφορούν την υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνεται η λειτουργία Predictive Efficient Drive η οποία βοηθά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του αυτοκινήτου ανάλογα με τις αλλαγές στην κλίση του δρόμου. Μετριάζοντας την ανάγκη για πρόσθετη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού σε μια ανηφόρα παρέχοντας συγχρόνως καλύτερο έλεγχο στην κατηφόρα, όπου το όχημα επιβραδύνει όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.
Επιπλέον, το Predictive Efficient Drive προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και μαθαίνει τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στις διαδρομές που έχουν προγραμματιστεί στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου που βασίζεται στο cloud. Αυτό το ευφυές χαρακτηριστικό χρησιμοποιείται από το υβριδικό σύστημα για αποτελεσματικότερη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, σύμφωνα με τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες.
Στο εσωτερικό συναντάμε έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων που προσαρμόζεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και ένα ισχυρότερο σύστημα πολυμέσων με ταχύτερη απόκριση που προσφέρει ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών. Οι οθόνες διαθέτουν κορυφαίο μέγεθος στην κατηγορία τους: ανάλογα με την έκδοση διατίθενται οθόνες 7 ή 12,3” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 9 ή 10,5” για την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” προβάλλει ενδείξεις, πληροφορίες και γραφικά με υψηλή ανάλυση και ευκρίνεια για άνεση και ορατότητα σε όλα τα επίπεδα φωτισμού.
Ανάλογα με την έκδοση, διατίθεται σύστημα head-up display, που παρέχει στον οδηγό ακόμη πιο άμεση πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες οδήγησης.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7’’ διατίθεται στις εκδόσεις Active, Active Plus και Style, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3’’ διατίθεται στις εκδόσεις Elegant,GR Sport και Premiere Edition.
Στις νέες ψηφιακές ευκολίες που θα προσφέρει το ανανεωμένο Yaris Cross από τον Ιούλιο του 2024, περιλαμβάνεται το Έξυπνο Ψηφιακό Κλειδί. Συνδεδεμένο με την εφαρμογή MyToyota παρέχει πρόσβαση στο όχημα σε έως και πέντε χρήστες χρησιμοποιώντας το smartphone τους. Το ψηφιακό κλειδί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το κλείδωμα, το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του οχήματος.
Σημειώστε τέλος ότι η Toyota έθεσε ως στόχο να κάνει το Yaris Cross το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία, εξοπλίζοντάς το με πλήθος συστημάτων και χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, το Toyota T-Mate διαθέτει προηγμένα στοιχεία που καθιστούν το αυτοκίνητο ασφαλέστερο και ευκολότερο στην οδήγηση και στο παρκάρισμα, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής των συστημάτων Toyota Safety Sense τελευταίας γενιάς.
Έτσι, χρησιμοποιώντας ένα νέο σύστημα κάμερας και ραντάρ, το οποίο μπορεί να σαρώσει σε μεγαλύτερη απόσταση και μεγαλύτερο εύρος από ό,τι πριν, αυξάνεται το πεδίο εντοπισμού κινδύνων που μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα. Για παράδειγμα, το σύστημα Pre-Collision System (PCS) μπορεί πλέον να αναγνωρίζει μια πιθανή μετωπική σύγκρουση, διασταυρούμενα οχήματα και ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων και οχημάτων που βρίσκονται στην πορεία του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετών. Ενώ το σύστημα Καταστολής Επιτάχυνσης (Acceleration Suppression) αποτελεί μια νέα προσθήκη στις λειτουργίες PCS. Κατά την οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες παρεμβαίνει για να επιβραδύνει την όποια ξαφνική επιτάχυνση όταν αναγνωρίζει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.
Επίσης, το Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) έχει αναθεωρηθεί ώστε να παρέχει ταχύτερη απόκριση και να λειτουργεί με πιο φυσική αίσθηση. Για παράδειγμα, όταν ένα άλλο όχημα εισέρχεται στη λωρίδα κυκλοφορίας, η επιβράδυνση είναι πιο ομαλή. Οι ρυθμίσεις απόστασης μεταξύ των οχημάτων έχουν επεκταθεί, ώστε ο οδηγός να έχει περισσότερες επιλογές ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Στις στροφές το σύστημα μπορεί να μειώσει νωρίτερα την ταχύτητα αυτοκινήτου, προσφέροντας πιο ομαλό έλεγχο της κίνησης του οχήματος. Τη δική του αξία έχει τέλος το σύστημα Κεντρικών Αερόσακων - με το νέο Yaris Cross να διαθέτει συνολικά 8 αερόσακους που σε όλες τις εκδόσεις.
Το νέο Yaris Cross κατασκευάζεται από την Toyota Motor Manufacturing France και είναι πλέον διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη.