Την έναρξη λήψης προπαραγγελιών για το νέο της μοντέλο Volkswagen Tayron ανακοίνωσε η Kosmocar, επίσημη αντιπροσωπεία της Volkswagen στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα SUV με εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και έως 7 θέσεις για επιβάτες, πορτμπαγκάζ 850 λίτρων και δυνατότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνων που προσφέρεται με εξαιρετικά πλήρη γκάμα κινητήρων με αυτόματο κιβώτιο DSG: eHybrid, eTSI, TSI και TDI, καθώς και επιλογή τετρακίνησης 4MOTION.
Το νέο Volkswagen Tayron είναι ένα 7-θέσιο SUV (5-θέσιο στις plug-in υβριδικές εκδόσεις), που φιλοδοξεί να παρέχει τα καλύτερα χαρακτηριστικά άνεσης στην κατηγορία του, με υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του, εντυπωσιακής χωρητικότητας πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 850 λίτρα (705 λίτρα στις eHybrid εκδόσεις) και αεροδυναμικό design (συντελεστής οπισθέλκουσας = 0,28). Με μήκος 4.792 mm και μεταξόνιο 2.791 mm, το Tayron τοποθετείται ανάμεσα στο Tiguan και το Touareg. Οι νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία έως 120 km ενώ η μέγιστη αυτονομία των 2 συστημάτων κίνησης (ηλεκτρικού και βενζίνης) φθάνει τα 850 km.
Απεριόριστοι Χώροι και Δυνατότητες
Το Tayron προσφέρει κορυφαία ευρυχωρία με δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών από 345 έως 1.905 λίτρα. Οι μέγιστοι όγκοι του χώρου αποσκευών στο νέο Tayron με μια ματιά:
Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διαθέτουν δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας της πλάτης και του μήκους και μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 1/3 έως 2/3. Εάν το κεντρικό κάθισμα είναι ελεύθερο, εδώ μπορεί να αναδιπλωθεί ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες.
Στο 7-θέσιο Tayron, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα εμπρός με τη λειτουργία εύκολης εισόδου για να επιτρέψει την πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Εδώ υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν επίπεδα και να δημιουργήσουν πρόσθετο χώρο για τις αποσκευές σας.
Το μοντέρνο ταμπλό με την πιο πρόσφατη γενιά infotainment (MIB4) είναι «διαισθητικό» και προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα. Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro με οθόνη 10,2 ιντσών, τη μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών (προαιρετικά 15 ιντσών) με νέα δομή μενού και γραφικών η οποία είναι διαισθητική και εύχρηστη. Πολλές ρυθμίσεις του συστήματος μπορούν επίσης να ελεγχθούν με τη χρήση φυσικής γλώσσας, χάρη στον έξυπνο φωνητικό βοηθό IDA με ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
Παράλληλα, κεντρικός διακόπτης Driving Experience προσφέρει ταυτόχρονη προσαρμογή πολλών ρυθμίσεων, από τον φωτισμό Ambiente, την αναπαραγωγή μουσικής, μέχρι τον έλεγχο των προφίλ οδήγησης. Επίσης, με τη δυνατότητα εξατομίκευσης "Atmospheres", οι ρυθμίσεις του φωτισμού φόντου και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρύ φάσμα φωτεινών και ηχητικών θεμάτων.
Επαναπροσδιορίζοντας την ευελιξία και την άνεση με το DCC Pro
Το νέο Tayron ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ DCC Pro (βασικός εξοπλισμός σε eHybrid και 4MOTION). Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με την καινοτόμο τεχνολογία δύο βαλβίδων αντιδρούν σε χιλιοστά του δευτερολέπτου στο οδόστρωμα και στις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζουν αυτόματα τη συμπεριφορά απόσβεσης. Τα ταχύτερης απόκρισης αμορτισέρ με δύο βαλβίδες επιτρέπουν μια καλύτερη και πιο αθόρυβη αλληλεπίδραση μεταξύ μη αναρτώμενης μάζας και αμαξώματος, ταυτόχρονα με βελτιστοποιημένη δυναμική οδήγησης, ακριβώς χάρη στον ακόμη πιο ακριβή έλεγχο των σταδίων επαναφοράς και συμπίεσης. Χάρη στην αλληλεπίδραση αυτών των χαρακτηριστικών, ο οδηγός θα απολαμβάνει μια εξαιρετικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία και μια αίσθηση ασφάλειας ακόμη και σε κακό οδόστρωμα.
Αποδοτικά Συστήματα Κίνησης
Το Tayron διατίθεται με 2 plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid), ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (eTSI), ένα βενζινοκινητήρα (TSI) και 2 πετρελαιοκινητήρες (TDI). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με επιλογές κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης 4MOTION.
Οι νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και βελτιωμένη απόδοση, προσφέροντάς τη δυνατότητα να διανύετε το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών σας διαδρομών αμιγώς ηλεκτρικά. Το Tayron eHybrid θα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος: 150 kW (204 PS) και 200 kW (272 PS). Χάρη στην αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης και το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας με 19,7 kWh (net) και τα δύο Tayron eHybrid μπορούν να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 km. Οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν με έως και 11 kW σε ένα σταθμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC και με έως και 50 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Ο εισαγωγικός κινητήρας eTSI με ισχύ 110 kW (150 PS) είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης υψηλής τεχνολογίας, ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48V. Διαθέτει, επίσης, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (Active Cylinder Management) που συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Κατά το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται μέσω ενός εναλλάκτη και αποθηκεύεται σε μια ξεχωριστή μπαταρία 48V. Το Tayron χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια για να απενεργοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα υψηλής τεχνολογίας σε φάσεις επιβράδυνσης και σε κατηφόρες, συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση καυσίμου. Οι μπαταρίες 48V τροφοδοτούν όλα τα συστήματα με ενέργεια, επίσης όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απενεργοποιημένος. Επιπλέον, το σύστημα 48V βελτιστοποιεί τις επιδόσεις του οχήματος κατά την εκκίνηση χάρη σε μια λειτουργία ηλεκτρικής ώθησης -στην περίπτωση αυτή, η γεννήτρια αναλαμβάνει το ρόλο του ηλεκτροκινητήρα.
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης (TSI evo4) και οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες πετρελαίου (TDI evo2) - η τελευταία γενιά υπερτροφοδοτούμενων τετρακύλινδρων κινητήρων 2,0 λίτρων της Volkswagen - παίζουν σημαντικό ρόλο στην γκάμα των συστημάτων κίνησης του Tayron.
Ο πιο ισχυρός κινητήρας TDI με 142 kW (193 PS) είναι επίσης πολύ οικονομικός και συνδυάζεται στάνταρ με την τετρακίνηση 4MOTION. Ο TSI κινητήρας συνδυάζεται επίσης με τετρακίνηση. Το Tayron στις εκδόσεις 4MOTION μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως 2.500 kg (με φρένο, 12 % κλίση).
4MOTION με έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας
Η τετρακίνηση του νέου Tayron χρησιμοποιεί έναν συμπλέκτη 4MOTION έκτης γενιάς για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα. Αυτή χαρακτηρίζεται από έξυπνη διαχείριση ενέργειας: Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης - για παράδειγμα στην πόλη σε στεγνούς δρόμους χωρίς απαιτήσεις μέγιστου φορτίου - τροφοδοτείται μόνο ο μπροστινός άξονας του Tayron εξοικονομώντας καύσιμα. Ο πίσω άξονας ενσωματώνεται στο σύστημα κίνησης του Tayron μέσω του συμπλέκτη 4MOTION και του άξονα μετάδοσης μόνο σε περίπτωση υψηλότερων απαιτήσεων φορτίου ή όταν υπάρχει κίνδυνος να χάσει την πρόσφυση ένας τροχός. Ωστόσο, η τετρακίνηση μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα από το Driving Experience Control, προκειμένου να χρησιμοποιείται μόνιμα, για παράδειγμα, στο δρόμο προς τα χιονοδρομικά κέντρα. Εκτός από τα προφίλ Eco, Comfort, Sport και Individual, τα προφίλ τετρακίνησης Offroad και Snow είναι διαθέσιμα για τις εκδόσεις 4MOTION. Η Volkswagen έχει εξελίξει ένα νέο μηχανισμό για το σύστημα 4MOTION που εξουδετερώνει τους κραδασμούς και βελτιστοποιεί την ακουστική άνεση.
Εξοπλισμός - Τιμολογιακή τοποθέτηση
Το νέο Volkswagen Tayron θα είναι διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Elegance που μεταξύ άλλων, διαθέτει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic 3 ζωνών, εννέα αερόσακους, Sport comfort καθίσματα εμπρός με πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη & λειτουργία μασάζ, Keyless Access με SAFELOCK, αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού, σύστημα Easy Open & Close – αυτόματο άνοιγμα της πόρτας χώρου αποσκευών, Driving Experience Control με δυνατότητα εξατομίκευσης "Atmospheres", σύστημα Infotainment με οθόνη 12,9’’ και προετοιμασία για Navi μέσω FOD, προβολείς LED Plus με δυναμική υποβοήθηση στροφής, φωτιζόμενο λογότυπο Volkswagen εμπρός και πίσω, καθώς και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Το εύρος των στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης είναι επίσης εκτεταμένο. Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος «Park Assist Plus» με λειτουργία μνήμης, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα ελέγχου ταχύτητας & απόστασης από προπορευόμενα οχήματα «Adaptive Cruise Control», η υποβοήθηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας «Front Cross Traffic Assist», το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας «Side Assist». Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης το σύστημα προειδοποίησης αποβίβασης «Exit Warning». Αυτό αποτελεί προέκταση του Side Assist και, εντός των ορίων του συστήματος, μπορεί να αποτρέψει το άνοιγμα μιας από τις πόρτες, εάν ένα όχημα πλησιάζει από πίσω. Το σύστημα προειδοποιεί γι' αυτό πριν την αποβίβαση ηχητικά ή οπτικά.
Οι τιμές του νέου Tayron διαμορφώνονται ως εξής:
Το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά προγραμματίζεται για τον Απρίλιο του 2025. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες λανσαρίσματος θα ανακοινωθούν προσεχώς.