Υπάρχει ένα SUV για τους αμετανόητους…

Υπάρχει ένα SUV για τους αμετανόητους…

Για τους αμετανόητους, για αυτούς που δεν παύουν να ονειρεύονται και να αναζητούν τις περιπλανήσεις στη φύση, με την άνεση μιας ανάρτησης που αντιμετωπίζει με βελούδινο τρόπο τις κακοτοπιές και την ασφάλεια της μόνιμης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, υπάρχει ακόμα ελπίδα. Το όνομα αυτής Subaru Crosstrek.

Είναι αλήθεια πολύς καιρός από τότε που μιλώντας για SUV έχουμε ξεχάσει και την μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, και το λεγόμενο «αργό/γρήγορο», τις κοντές σχέσεις δηλαδή, και τα διαφορικά που έχουν δυνατότητα κλειδώνουν, και την ενασχόληση με γεωμετρικά χαρακτηριστικά όπως οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας, και αποχώρησης. Εστιάζοντας κυρίως στην απόσταση από το έδαφος έχουμε ξεχάσει δηλαδή τα τετρακίνητα που ήταν συνώνυμα του 4X4 και έχουμε περάσει στην περίοδο των “soft” προτάσεων που κατά κανόνα προσφέρονται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και τα οποία βέβαια έχουν το πλεονέκτημα της σχετικά αυξημένης απόστασης από το έδαφος που τους επιτρέπει να κινηθούν σε χωματόδρομους, όμως δεν παύουν να συνοδεύονται από μία έλλειψη, αυτή της τετρακίνησης - που τελικά, κάποιες φορές, μπορεί να οδηγήσει τους οδηγούς τους σε δυσάρεστες καταστάσεις.

Όλα αυτά έγιναν για λόγους marketing, για λόγους μείωσης του κόστους παραγωγής, αλλά και εξοικονόμησης καυσίμου και για άλλους πολλούς λόγους… Να όμως που υπάρχει μια εταιρία που αντιστέκεται, η Subaru, που γυρίζει την πλάτη σε όλες αυτές οι σκοπιμότητες και επιμένει να προτείνει ένα SUV που είναι μονίμως τετρακίνητo και έχει όχι μόνο ασυνήθιστα αυξημένη απόσταση από το έδαφος (220 mm), αλλά και μία «μαγική» ανάρτηση την οποία απολαμβάνεις τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στις εκτός δρόμου αναζητήσεις σου - και κυρίως εκεί είναι που διαπιστώνεις ότι ελάχιστα αυτοκίνητα είναι αυτά που θα μπορέσουν να κινηθούν με τον τρόπο που κινείται το Subaru Crosstrek εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Το ωραίο είναι ότι αυτή η εξαιρετική ανάρτηση συνδυάζεται με ένα σύστημα κίνησης, με μετάδοση όπως ήδη είπαμε στους τέσσερις τροχούς, το οποίο είναι και ήπια υβριδικό 48V. Πρόκειται για αυτό που η Subaru ονομάζει Symmetrical All Wheel Drive με την προσθήκη όμως του μαγικού γράμματος “e” στο λογότυπό “e- BOXER”, που παραπέμπει στον μικρό ηλεκτροκινητήρα που συνεργάζεται με τον τετρακύλινδρο τύπου μπόξερ, δίλιτρο κινητήρα.

Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT – Continuously Variable Transmission) που όχι μόνο καταργεί οποιαδήποτε ταλαιπωρία προκύπτει από τον συμπλέκτη και τα χειροκίνητα κιβώτια αλλά προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση από τα «άπειρα» πλέον κιβώτια διπλού συμπλέκτη που κυκλοφορούν στην αγορά. Και είναι αυτή η συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης που σου επιτρέπει να ξεκινά σε ανηφόρες χωρίς να προβληματίζεσαι για τίποτα, ενώ επιπλέον έχεις στη διάθεση σου το “X-mode”, το πρόγραμμα λειτουργίας που πραγματικά αυξάνει δραματικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης του Subaru.

Από κει και πέρα έχουμε ένα σύνολο το οποίο κινείται με απόλυτη αξιοπρέπεια στην άσφαλτο. Kαι παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάποιες φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης ούτε κάποιες δυνατότητες έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων φέραν της επιλογής L (Low), μπορείς να κινείσαι γρήγορα και με ασφάλεια. Εννοείται ότι δεν είναι ότι καλύτερο να επιδιώκεις να εξαντλήσεις τα όρια του αυτοκινήτου σε μία ορεινή διαδρομή προσπαθώντας να φρενάρεις με τον κινητήρα μέσω της επιλογής Low (είναι καλύτερα να πηγαίνεις πιο… χαλαρά) αλλά σε τελική ανάλυση όλα είναι σχετικά – και αυτό που μετράει είναι το γεγονός ότι ταξιδεύεις πολιτισμένα και με ασφάλεια υποστηριζόμενος και από ένα εξαιρετικό σύστημα αυτόματου πιλότου.

Κάνοντας μια αναφορά στο εξωτερικό θα πούμε ότι αυτό είναι κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας, με την τεράστια οθόνη στην κεντρική κονσόλα να παραπέμπει σε μια σειρά προηγμένα βοηθήματα ασφαλείας (ADAS – Advanced Driver’s Assistance System) και να επιτρέπει τον έλεγχο των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων με τα οποία εφοδιάζεται το Subaru Crosstrek - αν και είναι αλήθεια ότι εργονομία της είναι συζητήσιμη, καθώς το να αλλάξεις ας πούμε την θερμοκρασία του κλιματισμού εν κινήσει και δεν είναι τόσο απλό. Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό είναι δεόντως ευρύχωρο και ένας πολύ ψηλός επιβάτης (άνω του 1,85 μ.) δεν έχει πρόβλημα να βολευτεί στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν αντίστοιχου ύψος οδηγό. Σχετική αδυναμία πάντως, αποτελεί το επιεικώς μέτριο (με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου) πορτμπαγκάζ.

Σημειώστε ότι ο κατάλογος με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα Pre-Collision Braking System, Front Pre-Collision Braking, Autonomous Emergency Steering, αλλά και τα πολύ χρήσιμα στο ταξίδι Lane Departure Prevention και Lane centreing Control / Preceding Vehicle Adaptive Steering Control που σε συνδυσαμό με το Adaptive Cruise Control λύνουν κυριολεκτικά τα χέρια του οδηγού. Δεν λείπουν επίσης τα Blind Spot Detection (BSD) / Lane Change Assist (LCA), Digital Multi-View Monitor καθώς και τα πολύ χρήσιμα Rear Cross Traffic Alert, Emergency Lane Keep Assist και Driver Monitoring System.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη πρόταση στον χώρο των SUV, που δεδομένης και της τιμής του αυτοκινήτου θα μπορούσαμε άνετα να την χαρακτηρίσουμε ως αουτσάιντερ… Είναι όμως το Crosstrek ένα γοητευτικό αουτσάιντερ, μια πρόταση στην πραγματικότητα χωρίς αντίπαλο, που σίγουρα κοστίζει μεν, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο για αυτόν που ξέρει τι θέλει!