Aνοίγει ο δρόμος στον Προκοπίου, νέο ρεκόρ για Mytilineos και τείχη άμυνας στην κυβερνοαπάτη

Έχει σπάσει τα κοντέρ η μετοχή της Μυτιληναίος και έγραψε ένα ακόμα ιστορικό υψηλό στη χθεσινή συνεδρίαση. Το προηγούμενο υψηλό το είχε γράψει στις 26 Απριλίου στα 18,20 ευρώ. Χθες βρέθηκε ακόμη και στα 18,40 ευρώ (ενδοσυνεδριακό υψηλό) για να κλείσει στα 18,31 ευρώ και με άνοδο 1,72%. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως σε σχέση με το προηγούμενο υψηλό τον Απρίλιο, στο σημερινό θα πρέπει να προσμετρηθεί και το μέρισμα των 0,42 ευρώ που έδωσε τον περασμένο Ιούνιο!

Οι αναλυτές δημοσιεύουν εκθέσεις με αναβαθμισμένες εκτιμήσεις βάζοντας το 2 μπροστά στην τιμή στόχο (η Citigroup έδωσε τα 26 ευρώ), που μάλλον είναι θέμα χρόνου να το δει και η μετοχή. Θα πρέπει να πούμε πως το ιστορικό υψηλό εκτός από ένα σημείο που ουσιαστικά επιβραβεύει την εταιρεία και φέρνει τη χρηματιστηριακή αξία πιο κοντά στη πραγματική, έχει και μία άλλη ερμηνεία θετική για τους επενδυτές.

Σε αυτήν την τιμή που βρίσκεται πλέον η μετοχή δεν υπάρχουν μέτοχοι «εγκλωβισμένοι» όπως σε δεκάδες άλλες μετοχές του Χρηματιστηρίου. Όπου και αν έχει αγοράσει κάποιος στο παρελθόν έχει απεγκλωβιστεί. Επιπλέον το γράφημα της μετοχής, αποτυπώνει όλο το growth story του ομίλου, επιβραβεύοντας όσους το πίστεψαν και το ακολούθησαν.

 ---

Ανοίγει ο δρόμος, ολοκληρωτικά ώστε τα ελληνικά ναυπηγεία και η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία να σταθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή ναυπηγική αγορά με την αρχή να έχει ήδη γίνει στο Νεώριο της Σύρου και πλέον έχει μπει σε ρότα η έναρξη για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.

Μετά την κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για την πλήρη επιχειρησιακή τους λειτουργία μπήκε τέλος και στα εμπόδια της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LIMITED» του Γιώργου Προκοπίου, επίσημα από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Πλέον η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει τις χρήσεις γης αναμένεται για την ολοκλήρωση της παραχώρησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ενώ προχωρά και η τελευταία εκκρεμότητα που αφορά στο θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που θα γίνει μέσω ρύθμισης στη Βουλή.

Πρόκειται για την καταβολή των χρημάτων της διαιτησίας του ICC, που από το Δημόσιο θα αποδοθούν στους διαχειριστές, για να διατεθούν στο σύνολό τους για την πληρωμή των εργαζομένων.

Έως το τέλος του χρόνου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εκτιμάται ότι θα μεταβιβαστούν στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ενώ θα επιδιωχθεί συμφωνία με τον επενδυτή να μην μείνει κανένας εργαζόμενος εργασιακά μετέωρος.

Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους πλοιοκτήτες παγκοσμίως, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που παρατηρούνται στον ενεργειακό τομέα και στην περιοχή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε και ορίζει τις χρήσεις, επιτρέπεται η ανάπτυξη σταθμού FSRU. Οι επενδύσεις θα προχωρήσουν με τη διαδικασία της ταχείας αδειοδότησης (fast track).

Στο συγκεκριμένο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται ηλεκτρονικά συστήματα και σύγχρονες τεχνολογίες σε σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού, ενώ θα γίνεται επίσης συντήρηση, μετασκευή και ναυπήγηση γιοτ.

---

Έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης δίνει η ΔΕΛΤΑ μέσα από την κίνηση αυξήσεων στους μισθούς των εργαζομένων της, όχι μόνο στην ελληνική βιομηχανία και στην παραγωγή, αλλά και στο έμψυχο δυναμικό, αποτυπώνοντας ουσιαστικά και την αξία των δραστηριοτήτων του CVC Capital στη χώρα μας.

Την ώρα που η βιομηχανία βιώνει μια απρόβλεπτη κρίση λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους, των μεταφορών και των πρώτων υλών, η ΔΕΛΤΑ προχωρά σε διψήφια αύξηση του μισθού των εργαζομένων με βασικό μισθό, καθώς αναμένεται το τελικό ύψος της αύξησης να είναι άνω του 10%, δηλαδή πάνω από τον πληθωρισμό, ενώ μικρότερη αλλά ουσιαστική θα είναι και η αύξηση στους υψηλότερα αμειβόμενους, εξαιρουμένων των ανωτέρων στελεχών.

Ο leader της εγχώριας γαλακτοβιομηχανίας με την κίνηση αυτή που αφορά στο 90% περίπου των εργαζομένων (ξεπερνούν σήμερα τους 1.000), δείχνει την πίστη της εταιρείας στον κλάδο και ειδικότερα στις δυνατότητές της, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος του γάλακτος από τους παραγωγούς, έως και τη βιομηχανία, πιέζονται αυτήν τη στιγμή σημαντικά.

Η ΔΕΛΤΑ, παράλληλα, που δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που τα προϊόντα του ανήκουν αμιγώς στα είδη πρώτης ανάγκης καταβάλλει προσπάθειες συγκράτησης του κόστους προς τον τελικό καταναλωτή, καθώς όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, οι αυξήσεις που έχουν καταγραφεί δεν ανταποκρίνονται στην κατακόρυφη άνοδο του κόστους παραγωγής και πρώτων υλών. Και αυτό γιατί μεγάλο μέρος αυτών έχει απορροφηθεί  από την εταιρεία. Σημειώνεται ότι η Δέλτα προβαίνει σε μαζική αναπροσαρμογή των μισθών μετά από περίπου 13 χρόνια, δεδομένου ότι ανάλογη πρωτοβουλία είχε αναλάβει και το 2009,  εν μέσω της τότε κρίσης στηρίζοντας ξανά τους εργαζομένους της.

---

Λόγω της μεγάλης ανάπτυξης των ΑΠΕ στην Ελλάδα, η Mevaco, η οποία μεταξύ άλλων παράγει και τις μεταλλικές βάσεις στήριξης των φωτοβολταϊκών πάνελ, βλέπει τα μεγέθη της να εκτινάσσονται, αλλά αυτή η βελτίωση δεν έχει αποτυπωθεί όπως θα έπρεπε στη χρηματιστηριακή τιμή. Ο τζίρος στο τρίτο τρίμηνο πήγε εξαιρετικά αυξάνοντας τις πωλήσεις εννεαμήνου 90% και στα 32,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων πέτυχαν αντίστοιχη ποσοστιαία βελτίωση φτάνοντας τα 2,9 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ.

Με την αποτίμηση να είναι στα 26 εκατ. ευρώ μάλλον δεν έχει αποτυπωθεί η τρέχουσα χρήση αλλά και οι προοπτικές που έχουν τα προϊόντα της εταιρείας λόγω των επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ο όμιλος έχει πετύχει αυτήν την ανάπτυξη παραμένοντας με αρνητικό καθαρό δανεισμό (μετρητά περισσότερα από τα δάνεια) την ώρα που δεκάδες άλλες εταιρείες αύξησαν δανεισμό προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση και τις αυξημένες ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης.

---

Πανύψηλα τείχη άμυνας επιδιώκει να σηκώσει το Δημόσιο κατά της κυβερνοαπάτης. Τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος του έργου για τη ψηφιακή θωράκιση των πληροφοριακών συστημάτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που εντάχθηκε πρόσφατα στο ταμείο Ανάκαμψης. Το project, που έχει προϋπολογισμό 8,5 εκατ. ευρώ, βρίσκεται, ήδη, σε φάση διαβούλευσης από την ΓΓΠΠΣΔ η οποία θα αποκτήσει προηγμένες υπηρεσίες ασφάλειας και θα θωρακίσει τις υποδομές cloud.

Ουσιαστικά, 24 ώρες όλη την εβδομάδα διεθνώς αναγνωρισμένος πάροχος θα αναλάβει την επιτήρηση των συστημάτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση κυβερνοαπειλών, καθώς και ανίχνευσης δικτυακών ανωμαλιών και αντιμετώπισης επιθέσεων άρνησης υπηρεσίας (DDoS – Distributed Denial-of-Service) στα κέντρα δεδομένων της.

Βασικός ακόμη σκοπός του έργου είναι η ενίσχυση των υπηρεσιών ασφάλειας της κεντρικής υποδομής του G-Cloud, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεχής παρακολούθηση, η ανίχνευση, η αποτροπή και η αντιμετώπιση συμβάντων/περιστατικών ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνοεπιθέσεων, και συνεπώς, να αυξηθεί η ολιστική οπτική της ασφάλειας των δεδομένων και των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, χωρίς τη διακινδύνευση διαρροής ή απώλειας δεδομένων ή τη διατάραξη της ομαλής τους λειτουργίας.

---

Είναι το επόμενο ισχυρό χαρτί του real estate ο Βοτανικός και η ευρύτερη περιοχή μέχρι και τον Κηφισό; Αυτό πιστεύουν οι παίκτες της αγοράς ακινήτων, αλλά και όσοι βγάζουν στο «σφυρί» το οικόπεδο περίπου 3 στρεμμάτων στην Λεωφόρο Κηφισού 78, στο ύψος της οδού Λένορμαν που βρίσκεται στην κατεύθυνση από Πειραιά προς Περιστέρι. Η τιμή πρώτης προσφοράς είναι 2.434.000 ευρώ, με τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό να έχει προγραμματιστεί για τις 18 Ιανουαρίου 2023.  Όσοι…πιστοί προσέλθουν, θα πρέπει να είναι σοβαρά ενδιαφερόμενοι, καθώς θα πρέπει να καταθέσουν εγγύηση 730,2 χιλ. ευρώ μέχρι τις 13 Ιανουαρίου.

Το ακίνητο ανήκε στη Ριβιέρα Ανώνυμη Κτηματική και Κατασκευαστική Εταιρεία, η οποία, ένα φεγγάρι, μεσουρανούσε στον τομέα της κατασκευής πολυτελών κατοικιών και στην ανέγερση εμπορικών ακινήτων σε Κηφισιά, Μύκονο και άλλες υψηλού προφίλ περιοχές. Να σημειώσουμε ότι η Δανός BNB/Paribas έχει αναλάβει να «τρέξει» τη διαδικασία, θεωρώντας ότι θα προσελκύσει ισχυρό ενδιαφέρον, λόγω των μεγάλων projects που δρομολογούνται στην περιοχή, όπως η κατασκευή του γηπέδου του Παναθηναϊκού που θα πυροδοτήσει έναν μεγάλο αριθμό έργων ανάπλασης.

---

Ικανοποιητικά ήταν τα αποτελέσματα εννεαμήνου που ανακοίνωσε η Καρέλιας. Οι πωλήσεις ανέβηκαν από τα 893,5 εκατ., στα 958,86 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 81 εκατ., έναντι 73,13 εκατ. κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Προέκυψαν αρνητικά χρηματοοικονομικά αποτελέσματα ύψους 3,6 εκατ. ευρώ (λόγω εξελίξεων στις διεθνείς κεφαλαιαγορές) και θετικές συναλλαγματικές διαφορές 25,9 εκατ. ευρώ (ανατίμηση δολαρίου σε σχέση με το ευρώ).

Το προ φόρων αποτέλεσμα ενισχύθηκε από τα 83,27 εκατ., στα 103,4 εκατ. Τα καθαρά κέρδη στα 79,38 εκατ., από 66 εκατ. ευρώ. Στις 30/9/2022 τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 652,9 εκατ. ευρώ και το θετικό καθαρό ταμείο (διαθέσιμα συν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες χρηματοοικονομικές επενδύσεις, μείον τραπεζικές υποχρεώσεις) στο ποσό των 661,7 εκατ. ευρώ. Η μετοχή παραμένει σε συναλλακτική απαξίωση και μόνο ένα γενναίο split, θα μπορούσε να φέρει νέους αγοραστές. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει μόλις 2.760.000 μετοχές. Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση στα 756,24 εκατ.

---

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα προβεί σε νέα αύξηση μισής ποσοστιαίας μονάδας την επόμενη εβδομάδα στην πορεία της προς ένα καταθετικό επιτόκιο της τάξης του 3% εν μέσω ανησυχιών για τον πληθωρισμό, σύμφωνα με τον κεντρικό τραπεζίτη και μέλος του συμβουλίου της που εκπροσωπεί την Ιρλανδία, Gabriel Makhlouf.

Η ΕΚΤ έχει αυξήσει το καταθετικό της επιτόκιο από το -0,5% στο 1,5% μέσα σε τρεις μήνες αλλά η υποχώρηση του πληθωρισμού στην ευρωζώνη έχει ενισχύσει το επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι η επόμενη κίνησή της στις 15 Δεκεμβρίου θα πρέπει να είναι μια αύξηση 50 μονάδων βάσης μετά από απανωτές αυξήσεις 75 μονάδων βάσης.

Ο κεντρικός τραπεζίτης δεν είναι σίγουρος πως η υποχώρηση του πληθωρισμού της ευρωζώνης τον Νοέμβριο είναι ένδειξη ότι κορυφώθηκε ακόμη και κατά συνέπεια μια αύξηση 50 μονάδων βάσης θα πρέπει να θεωρείται η ελάχιστη στη συνεδρίαση της επόμενης εβδομάδας.

Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το καταθετικό επιτόκιο της ΕΚΤ να καταλήξει πάνω από το επίπεδο του 3%. Οι αγορές τιμολογούν πως θα καταλήξει λίγο κάτω από το 3%. Εκτιμά επίσης ότι η πιθανότητα μιας τεχνικής ύφεσης στην ευρωζώνη είναι σχετικά υψηλή, αλλά πως θα είναι σύντομης διάρκειας και ρηχή χωρίς να οδηγήσει σε αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης το 2023.

Όσο για την ποσοτική σύσφιξη, το πώς θα ξεκινήσει η συρρίκνωση του ισολογισμού της ΕΚΤ με τη μείωση του χαρτοφυλακίου κρατικών ομολόγων που διακρατεί, ο Makhlouf αναμένει ότι η εφαρμογή θα αρχίσει προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023.

---

Μπορεί η κινεζική οικονομία να δείχνει έντονα σημάδια αδυναμίας και να προβληματίζει την ηγεσία της χώρας και τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές αλλά υπάρχουν τομείς που πάνε πραγματικά πολύ καλά. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκεται η βιομηχανία αυτοκινήτων της χώρας, τουλάχιστον όσον αφορά στις εξαγωγές. Όπως βλέπουμε σε ρεπορτάζ του Bloomberg, οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πάνε τόσο καλά που η χώρα ξεπέρασε την Γερμανία και είναι πλέον η δεύτερη χώρα στον κόσμο σε εξαγωγές αυτοκινήτων, μετά την Ιαπωνία. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, μιλάμε για τον αριθμό των οχημάτων που εξάγονται και όχι για την αξία τους, καθώς εκεί κρατά τα πρωτεία η Γερμανία, προφανώς λόγων των υψηλών τιμών των πολυτελών αυτοκινήτων της.

Στο ρεπορτάζ του διεθνούς πρακτορείου αναφέρεται πως οι κινεζικές εξαγωγές αυτοκινήτων έφθασαν στους πρώτους δέκα μήνες του 2022 σχεδόν τα 2,6 εκατομμύρια οχήματα, υπερκαλύπτοντας ήδη την αντίστοιχη επίδοση για όλο το 2021, όταν  έφθασαν τα 2,13 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Εδώ αξίζει να παρατηρήσουμε πως το 2019 οι ετήσιες εξαγωγές αυτοκινήτων είχαν φθάσει τα 1,22 εκατομμύρια οχήματα ενώ το 2015 ήταν στα 760 χιλιάδες οχήματα. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά μέσης και χαμηλής τιμής, πολύ πιο χαμηλής από τα αντίστοιχα των περισσότερων αμερικανικών και ευρωπαϊκών βιομηχανιών. Σύμφωνα με στοιχεία που βρήκαμε σε κινεζικές ιστοσελίδες, η μέση τιμή των πωλούμενων αυτοκινήτων είναι γύρω στα 14.000 δολάρια ΗΠΑ και οι κύριες εξαγωγικές αγορές για τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι η Δυτική Ευρώπη και η Νοτιοανατολική Ασία, με το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Σλοβενία, την Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες να κατέχουν τις πρώτες θέσεις στον σχετικό κατάλογο.

Σύμφωνα με το Bloomberg οι κινέζοι κατασκευαστές είναι σίγουροι πως η ανάπτυξη των εξαγωγών τους θα συνεχιστεί και στο μέλλον και προετοιμάζονται γι’ αυτό. Προετοιμάζονται αγοράζοντας δικά τους πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων για να μην εξαρτώνται από τις διεθνείς αγορές, δεδομένου του ότι υπάρχει μία γενική στενότητα στην διεθνή αγορά αυτών των πλοίων. Στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέρεται πως δύο μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Build Your Dreams, πιο γνωστή ως BYD (1211 HONG KONG) και η υπό κρατικό έλεγχο SAIC. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του πρακτορείου, η BYD παρήγγειλε πριν δύο μήνες τουλάχιστον έξι πλοία, χωρητικότητας 7.700 οχημάτων το κάθε ένα και το κόστος τους θα ανέλθει σε 700 εκατομμύρια δολάρια περίπου.

Η SAIC, η οποία αξίζει να σημειωθεί πως ήδη είναι ιδιοκτήτρια μεγάλου εμπορικού στόλου μέσω μίας θυγατρικής της, έχει ξεκινήσει την διαδικασία για την παραγγελία επτά νέων πλοίων χωρητικότητας 8.900 οχημάτων το κάθε ένα. Οι κινήσεις των δύο κινεζικών εταιρειών φαίνονται αρκετά λογικές, τουλάχιστον σήμερα, αφού η στενότητα της αγοράς είναι τέτοια που οι ημερήσιοι ναύλοι για τα ειδικά αυτά πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έχουν φθάσει στα ύψη. Όπως είδαμε στο ίδιο ρεπορτάζ, αυτές τις μέρες βρίσκονται στις 100.000 δολάρια, τουλάχιστον δέκα φορές παραπάνω από το 2020 και στο υψηλότερο σημείο από το 2000 και μετά.

---

Όπως έρχεται στο φως της δημοσιότητας, οι οφειλές της Genesis ανέρχονται σε τουλάχιστον 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Και αυτός ο αριθμός φαίνεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσε το CoinDesk, που ανήκει στον ίδιο όμιλο εταιρειών με την Genesis.

900 εκατομμύρια δολάρια οφείλονται στους πελάτες λιανικής του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων Gemini, οι οποίοι διατηρούσαν τις αποταμιεύσεις τους στο ανταλλακτήριο για να αποκομίζουν επιτόκια.

Μια δεύτερη ομάδα διαφορετικών πιστωτών της Genesis, με δάνεια επίσης ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων, εκπροσωπείται από τη δικηγορική εταιρεία Proskauer Rose. Το ποσό αναμένεται να ανέβει καθώς μια τρίτη ad hoc ομάδα πιστωτών εκπροσωπείται από την Kirkland & Ellis, τη δικηγορική εταιρεία που εκπροσωπεί επίσης τις υπό χρεοκοπία εταιρείες κρυπτονομισμάτων Celsius και Voyager Digital. Το ποσό των δανείων που οφείλεται σε αυτήν την τρίτη ομάδα πιστωτών δεν είναι γνωστό.

Σε μια επιστολή προς τους επενδυτές στις 23 Νοεμβρίου, η Genesis είπε ότι «είχε αρχίσει συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές και τους μεγαλύτερους πιστωτές και δανειολήπτες, συμπεριλαμβανομένων των Gemini και DCG [Digital Currency Group], για να συμφωνήσουν σε μια λύση που ενισχύει τη δανειοδοτική δραστηριότητα».

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.