Black Box: Εκατόν είκοσι δόσεις άκρατου λαϊκισμού 

Οι 120 δόσεις του Θεοδωρικάκου προκάλεσαν πολλαπλά εμφράγματα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Είναι η ρύθμιση που ο δραστήριος υπουργός των Εσωτερικών προσπάθησε να περάσει, ενισχύοντας το φιλολαϊκό του προφίλ. Η ρύθμιση αφορούσε τις οφειλές πολιτών προς τους δήμους. Οι άσπλαχνοι της οδού Νίκης δεν το είδαν έτσι ακριβώς. Και κάπως έτσι ξέσπασε ένας μικρός πόλεμος. Δεν προκάλεσε έκπληξη ότι για άλλη μία φορά η εφημερίδα Δημοκρατία στάθηκε εμμέσως πλην σαφώς στο πλευρό του Τάκη, ρίχνοντας ευθείες βολές κατά του υπουργείου Οικονομικών που στην προκειμένη περίπτωση εκπροσώπησε ο Θόδωρος Σκυλακάκης.

----

Το ερώτημα είναι αν ένας σύμβουλος του πρωθυπουργού μπορεί να χρησιμοποιεί αυτή την ιδιότητα του σε άλλες του δραστηριότητες. Συμμετέχοντας, για παράδειγμα, στο ΔΣ εταιρειών του ιδιωτικού τομέα. Ζόρικο… 

----

Οι αποθήκες ήταν πάντοτε σημαντικό θέμα για τις εταιρείες, τους ορκωτούς λογιστές και τους επενδυτές. Άντε τώρα να μετρήσεις την αξία ενός εμπορεύματος στοιβαγμένου σε μία αποθήκη εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων. Μόνο κατά προσέγγιση. Το θέμα ήταν πόση ακριβώς ήταν αυτή η «προσέγγιση». 

----

Αλήθεια, έχουν κάπου φυλαχτεί τα τηλεφωνικά αρχεία των πρώτων ημερών του ξεσπάσματος του σκανδάλου της Folli Follie; 

----

Με προσοχή παρακολουθεί ο Γιάννης Μυτιληναίος (Tatoi Club) τα τεκταινόμενα στην (στρατηγικά τοποθετημένη μεταξύ Κηφισιάς/Πολιτείας και Φιλοθέης/Ψυχικού) Καλογρέζας. Η «Στάδιο 2020 Αθλητικές και Αναψυχής Εγκαταστάσεις» των Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου και  Γιάννη (Ιπποκράτη) Στασινόπουλου, έχει ως στόχο τη λειτουργία και την εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων  του συγκροτήματος του ολυμπιακού σταδίου  για την εκμάθηση της αντισφαίρισης. Δηλαδή tennis club. Παράλληλα στο καταστατικό της προβλέπει και την κατασκευή γυμναστηρίων και εντευκτηρίων (όπως Τατόι), για την αγορά, μίσθωση, υπομίσθωση, υπεκμίσθωση και κάθε είδους περαιτέρω εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων σχετικών με τον αθλητισμό, και ειδικότερα με το άθλημα της αντισφαίρισης.  Οι δύο νέοι επενδυτές θα αποκτήσουν μετοχές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 90% (45% + 45%) του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. 

----

Στόχος της Lamda Development και του Οδυσσέα Αθανασίου προσωπικά, είναι εντός του 2021 να έχουν ξεκινήσει τα έργα στο Ελληνικό. Η εταιρεία ήδη έχει αναθέσει στις Deloitte και Savills να τρέξει διαγωνισμό για την ανάδειξη προτιμητέου/ων επενδυτή/ών, ο/οι οποίος/οι θα είναι ο/οι συνέταιρος/οι στην ανάπτυξη των δύο πύργων στο Ελληνικό. Αν σας ενοχλούν οι πολλές / να ξέρετε πως είναι (πάρα) πολλοί και οι ενδιαφερόμενοι. Μαθαίνουμε πως με το "καλημέρα" έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από ελληνικές ΑΕΕΑΠ (με ξένους και Έλληνες μετόχους) αλλά και μια (πολύ) μεγάλη ξένη επενδυτική τράπεζα. Όπως και να έχει το αργότερο έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021 οι υπογραφές θα έχουν πέσει αν «του βγει» του Οδυσσέα.

----

Κρίση περνάει η AS Company εξαιτίας των σημαντικών επιπτώσεων που έχει ο κορονοϊός και το lockdown στις πωλήσεις της εταιρείας. Πτώση πωλήσεων συνεπάγεται πλήγμα στη ρευστότητα. Αλλά η πολύ χαμηλή κίνηση την περίοδο των γιορτών και η ανάγκη κεφαλαιακής ενίσχυσης οδήγησαν τη διοίκηση στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 2,9 εκατ. ευρώ. 

----

Ακούγεται πως η διοίκηση της Revoil προβληματίζεται έντονα για τις επιπτώσεις των lockdown. Οι τιμές πετρελαίου χαμηλές, η κίνηση στους δρόμους πεσμένη (ναι είναι πεσμένη και ας σας φαίνεται διαφορετικά) και η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Η λύση δόθηκε από το ομολογιακό δάνειο ύψους 4 εκατ. ευρώ με την Alpha Bank. Η διοίκηση εκτιμά πως το ποσό είναι επαρκές για το 2021. 

----

Σε πρόσφατη σύσκεψη στην Κουμουνδούρου είναι που ελήφθη η πορεία πλεύσης: Μπαλαούρας, Χαρίτσης, Αραχωβίτης και Φλαμπουράρης θα κινηθούν δικαστικά κατά του αποστολέα των emails "Ν.Σ.", ο οποίος τους έβαλε στο κάδρο. Προφανώς θεωρούν στον ΣΥΡΙΖΑ πως ο "Ν.Σ" φαντάζονταν όσα έγραφε, δεν είχε επικοινωνία με κανέναν. Και η ευνοϊκή ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ προς τις ΚΑΕ, και η ανάληψη 80 χιλ. ευρώ από το ταμείο, την επομένη του email, αλλά και η φιέστα Μπαλαούρα στη Ζαχάρω ήταν...τυχαία γεγονότα. Οι σύντροφοι θα πάνε το μαγαζί στο 3%. Εκτός τόπου, εκτός χρόνου και εντός κάδρου. 

----

Βαρύς αναμένεται να είναι ο πέλεκυς της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες ταχυμεταφορών (ACS, ΕΛΤΑ Courier, Γενική Ταχυδρομική και Speedex). Οι εταιρείες ήδη έχουν κληθεί σε ακρόαση η οποία λόγω της πανδημικής κρίσης θα υποκατασταθεί με την υποβολή υπομνήματος, η οποία έχει οριστεί για τα μέσα του επόμενου μήνα.

Στελέχη της ΕΕΤΤ αναγνωρίζουν την υπέρμετρη αύξηση της κίνησης στις εταιρείες ταχυμεταφορών -ο υπουργός Ανάπτυξης Α. Γεωργιάδης εκτίμησε ότι υπερτριπλασιάστηκε στο τέλος Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου- αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουν ότι και οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έβαλαν «χαλινάρι» στην αποδοχή παραγγελιών, εν γνώση τους ότι δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν.

Έτσι σήμερα υπάρχουν 1 έως 2 εκατ. αδιανέμητα αντικείμενα, ενώ καθημερινά, η ΕΕΤΤ γίνεται αποδέκτης άνω των 300 καταγγελιών από καταναλωτές για αθέμιτη συμπεριφορά των παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών. Πριν το δεύτερο lockdown οι καταγγελίες για τα ταχυδρομεία δεν ξεπερνούσαν τις 4-5 ημερησίως, στο τέλος του Νοέμβρη ανήλθαν σε 70-80 και σήμερα πλησιάζουν τις 400.

----           

Πολύ πίσω βρίσκεται η Ελλάδα στην αξιοποίηση της καθαρής ενέργειας στις μεταφορές. Σύμφωνα με την Eurostat, το 2018 η χώρα μας ήταν τρίτη τελευταία χώρα στην Ε.Ε. στην συμμετοχή της πράσινης ενέργειας στις μεταφορές η οποία ανέρχονταν σε μόλις στο 4,1% της συνολικής. 

Η επίδοση αυτή είναι περίπου στο 50% της μέσης επίδοσης στην Ε.Ε. (8,3%), έχοντας μπροστάρηδες τις Σκανδιναβικές χώρες και την Ολλανδία. Η Ελλάδα υπερτερεί μόνον της Εσθονίας (3,3%), της Κύπρου (2,77%) και της Κροατίας (2,58%). Ο στόχος είναι η συμμετοχή της καθαρής ενέργειας στις μεταφορές να ανέλθει κατά μέσο όρο στην Ε.Ε. στο 10% μέχρι το 2020.

Επομένως έχουν δίκαιο οι Γερμανοί της Next e.Go που επέλεξαν την χώρα μας για τη δημιουργία εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων, να αποκαλούν τη Ελλάδα ως «παρθένα» αγορά στην ηλεκτροκίνηση αυτοκινήτων. 

----

Διευρύνθηκε η ισότητα των δύο φύλων στο Δ.Σ. της Lamda Development. Πλέον τρία στα 13 μέλη του Δ.Σ. εκπροσωπούν το δεύτερο φύλλο, έναντι μιας γυναίκας που συμμετείχε στο 11μελές και «ανδροκρατούμενο» προηγούμενο Δ.Σ. της επιχείρησης.