- Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αύριο Τετάρτη θα συμμετέχει, μέσω τηλεδιάσκεψης, στις 10 το πρωί, στην εκδήλωση για την μεγάλη, πράσινη, καινοτομική επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια (και όχι στην Θάσο…). Το σχέδιο της γερμανικής πολυεθνικής αφορά στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την ενεργειακή αυτονόμηση (μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα ) και αύριο αναμένεται να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. Το project θα έχει και local partners. Υπομονή 24 ώρες. Ο πρωθυπουργός, πάντως, έχει μία παθολογική αγάπη στα πράσινα projects. Παναθηναϊκός δεν πρέπει να είναι, αλλά οτιδήποτε πράσινο τον συγκινεί…
- Εγώ συμπαθώ ιδιαιτέρως τον Κωστή τον Χατζηδάκη. Υπουργός για τα δύσκολα. Μετά από την επιτυχία του στην υπόθεση της ΔΕΗ θα πρέπει να προετοιμάζεται για την επόμενη επικίνδυνη αποστολή. Αν γίνει (επαναλαμβάνω αυτό το «αν») σύντομα ο ανασχηματισμός (επειδή κάποια στιγμή θα γίνει), το φύλλο πορείας του Κωστή θα λέει «υπουργείο Παιδείας». Αν γίνει πιο μετά, τότε μπορεί να γίνει μέχρι και υπουργός της Υγείας. Εξαρτάται από το που θα υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη.
- Ήταν να γίνει υπουργός του Αλέξη, αλλά το αφεντικό του δεν τον πρότεινε. Κι εκείνος πικράθηκε σε τέτοιο βαθμό που έγινε πιο Δεξιός από τους Δεξιούς. Εύκολα αλλάζει στρατόπεδα αυτό το παιδί.
- Αντικρουόμενες οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν χθες στην αγορά για την τύχη του deal της Vivartia. Οι δικές μου, πάντως, πληροφορίες λένε ότι η προσφορά θα είναι βελτιωμένη. Με τις τράπεζες είναι φυσικό να διαπραγματεύονται. Κι εκεί οι πληροφορίες μου λένε ότι η συμφωνία θα είναι για μία παράταση των δανείων. Όχι σε κούρεμα, όπως διέρρευσε.
- Η COSCO ξεκινά, λέει, επίθεση επικοινωνίας με την ευρύτερη ελληνική κοινή γνώμη καθώς τέσσερα χρόνια μετά την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς συνειδητοποιεί πως “δυναμικές μειοψηφίες” στο μεγάλο λιμάνι της χώρας καταφέρνουν και καθορίζουν την ατζέντα σε πολιτικό επίπεδο (ανεξαρτήτως κυβερνήσεως) δημιουργώντας προσκόμματα στα αναπτυξιακά της σχέδια. Αυτά λέει η καλή μου πηγή στην εταιρεία. Μετά από την μετάδοση της πληροφορίας η κασέτα «κατέληξε» με μία τυχαία αυτανάφλεξή…
- Τα Ελληνικά Πετρέλαια ανακοινώνουν αποτελέσματα τρίτου τριμήνου την Πέμπτη μετά το κλείσιμο της αγοράς και ταυτόχρονα θα έχουν τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Οι τελευταίοι περιμένουν, εξαιρώντας μη επαναλαμβανόμενα κέρδη και ζημιές αλλά και υπεραξίες ή υποαξίες στα αποθέματα, λειτουργικά κέρδη 43 εκατομμυρίων, δηλαδή 79% χαμηλότερα περίπου από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο και 32% χαμηλότερα από το δεύτερο φετινό τρίμηνα. Αυτό σημαίνει καθαρή ζημιά στην τάξη των 30 εκατομμυρίων σε προσαρμοσμένο επίπεδο για το τρίτο τρίμηνο. Σε επίπεδο ενιαμήνου τα λειτουργικά κέρδη σε προσαρμοσμένη πάντα βάση εκτιμώνται στα επίπεδα των 230 εκατομμυρίων ή 48% περίπου χαμηλότερα από το εννεάμηνο του 19. Αυτό μας δίνει καθαρή ζημιά 8 εκατ. έναντι κερδών 160 εκατ., σε προσαρμοσμένο πάντοτε επίπεδο
- Τι συμβαίνει με το πλαίσιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων; Αληθεύει πως, καλοπροαίρετα ενδεχομένως, προωθούνται νομοθετικές ρυθμίσεις που ουσιαστικά όμως μπορούν να ανοίξουν παράθυρο για να μετατραπούν όλα τα σλέπια σε φορολογικές αποθήκες χωρίς τις απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες; Έχει αρχίσει και κάνει κρύο βλέπετε, και το πετρέλαιο θέρμανσης είναι εξαιρετική αγορά για όσους επιδίδονται σε τέτοιες παράνομες δραστηριότητες. Επομένως το θέμα θέλει πολύ προσοχή, όπως είμαστε σίγουροι πως «γνωρίζουν οι φυλακές»
- Πυκνώνουν οι διεργασίες στο μεγάλο διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό του δημοσίου για το θέμα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και διαβατηρίων προϋπολογισμού της τάξης των 500 εκατομμυρίων αναφέρουν πηγές της αγοράς. Προσθέτουν μάλιστα πως ενδέχεται τελικά να εξελιχθεί σε γαλλογερμανική μονομαχία. Έχει δρόμο ακόμα πάντως η διαδικασία
- Αγοράζει ίδιες μετοχές από την διασπορά η AUTOHELLAS αλλά μένει να φανεί και το εύρος της πίεσης στην αγορά ενοικιάσεις αυτοκινήτων από την υποτροπή της πανδημίας. Βεβαίως τα ίδια ζητήματα αντιμετωπίζει και ο ανταγωνισμός της αλλά όχι απαραίτητα και οι μικροί τοπικοί παίκτες με τους στόλους των 100 ή 200 αυτοκινήτων που «δύνανται» να έχουν χαμηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις (sic) για ευνόητους λόγους, ισχυρίζονται κάποιοι. Έτσι η αγορά από δω και στο εξής ενδέχεται να μετατραπεί σε πόλεμο μικρών-μεγάλων προσθέτουν.
- Αύριο Τετάρτη η Μυτιληναίος θα δώσει trading update για το εννεάμηνο και αναμένεται με ενδιαφέρον κάθε πληροφορία όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε μέχρι στιγμής την κρίση αλλά και το τι βλέπει από δω και στο εξής.
- Καλή θεωρητικά η προοπτική για τα ελληνικά ομόλογα αυτή τη βδομάδα αν και η προσοχή παραμένει στραμμένη στην αναθεώρηση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας από την Moody’s την Παρασκευή
- Συνάντηση πραγματοποίησε πριν λίγες μέρες ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ με τον Άδωνι Γεωργιάδη στο γραφείο του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες ο έμπειρος διπλωμάτης ζήτησε από τον Άδωνι να βοηθήσει περαιτέρω για την ολοκλήρωση της επένδυσης της αμερικανικής ONEX στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Είχε προηγηθεί το εξώδικο της εταιρείας Axis, που κατέχει το 22% των Ναυπηγείων, η οποία ζητούσε την ακύρωση του σχεδίου εξυγίανσης και τη σύγκληση γενικής συνέλευσης. Πίσω από τη συγκεκριμένη εταιρεία, λέγεται ότι βρίσκεται ο γιος του Νίκου Ταβουλάρη, Ιωάννης. Αλλά όσοι ξέρουν τον τελευταίο δυσπιστούν… Ο Άδωνις είχε πιέσει προ ολίγων μηνών για να δώσει τις προσωπικές μετοχές του ο Νίκος Ταβουλάρης στην Οnex προκειμένου να ξεκινήσει το σχέδιο εξυγίανσης όπερ και εγένετο. Πάντως μετά τη συνάντηση Πάιατ-Γεωργιάδη εστάλη εξώδικο της Νεώριον (ONEX) στην Axis, μέσω του οποίου κατονομάζεται για πρώτη φορά ο Ιωάννης Ταβουλάρης ως πραγματικός ιδιοκτήτης της εταιρείας.
- Μετά από ενάμιση χρόνο η Green Cola, συμφερόντων Βενιέρη και Χήτου προχωρά στην έναρξη παραγωγικής δραστηριότητας στην Αίγυπτο. Το εργοστάσιο θα τροφοδοτεί και άλλες χώρες της Βορείου Αφρικής, όπως η Λιβύη, ενώ η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι, παρά την αυξημένη τιμή των προϊόντων της σε σχέση με τον ανταγωνισμό, στην αραβική χώρα υπάρχει κοινό που και διαθέτει το πορτοφόλι και αναζητεί πιο υγιεινά προϊόντα.