Η Ευρώπη θα εφαρμόσει το εμπόριο εκπομπών ρύπων στα κτήρια και στις μεταφορές, δήλωσε σήμερα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε μια σύνοδο κορυφής παγκόσμιων ηγετών για το κλίμα.
Η αγορά άνθρακα της ΕΕ είναι η ραχοκοκαλιά του σχεδίου της να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Το σχέδιο αναγκάζει τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας και τη βιομηχανία να αγοράζουν άδειες όταν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα βάζοντας ουσιαστικά μια τιμή στη ρύπανση. Οι εταιρίες μπορούν να αγοράζουν και να πουλούν αυτές τις άδειες διοξειδίου του άνθρακα, γνωστές ως «εμπόριο εκπομπών».
Η φον ντερ Λάιεν είπε πως η ΕΕ θα επεκτείνει το εμπόριο εκπομπών σε νέους τομείς, στο πλαίσιο μιας δέσμης πολιτικών που αναμένονται τον Ιούνιο και έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να καταστήσουν πιο πράσινο κάθε τομέα της οικονομίας.
«Θα κάνουμε το εμπόριο εκπομπών να λειτουργεί όχι μόνο για την παραγωγή ενέργειας και τη βιομηχανία, αλλά και για τις μεταφορές και για τα κτήρια», είπε η φον ντερ Λάιεν σε μια διαδικτυακή σύνοδο κορυφής για την κλιματική αλλαγή με οικοδεσπότη την κυβέρνηση των ΗΠΑ.
«Ο άνθρακας πρέπει να έχει το τίμημά του, γιατί η φύση δεν μπορεί πλέον να πληρώνει το τίμημα».
Οι τιμές άνθρακα στην ΕΕ έφθασαν στο υψηλό των 47 ευρώ τον τόνο σήμερα, αφού η ΕΕ ανακοίνωσε χθες έναν πιο φιλόδοξο στόχο για τη μείωση των εκπομπών της αυτήν την δεκαετία. Οι αναλυτές ενίσχυσαν επίσης τις προβλέψεις τους για την τιμή τα επόμενα χρόνια στη βάση προσδοκιών ότι ο νέος στόχος θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ζήτηση και έλλειψη αδειών διοξειδίου του άνθρακα.
Ένα σημαντικό ερώτημα για τις επιχειρήσεις είναι αν η ΕΕ θα προσθέσει τα κτήρια και τις μεταφορές στην τρέχουσα αγορά άνθρακα της ΕΕ, ή αν θα δημιουργήσει ένα νέο, ξεχωριστό σύστημα, ενδεχομένως με μια διαφορετική τιμή διοξειδίου του άνθρακα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πει επίσης πως θέλει να επεκτείνει την αγορά άνθρακα στα πλοία, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει δώσει πολλές λεπτομέρειες για το πώς σχεδιάζει να το κάνει.