120 ασκούμενοι και νέοι δικηγόροι με επιστολή τους ζητούν την αναβάθμιση του πλαισίου των εξετάσεων των υποψηφίων δικηγόρων

120 ασκούμενοι και νέοι δικηγόροι με επιστολή τους ζητούν την αναβάθμιση του πλαισίου των εξετάσεων των υποψηφίων δικηγόρων

Τη θετική τους στάση για την αναβάθμιση του πλαισίου των εξετάσεων των νέων δικηγόρων εξέφρασαν με  ανοιχτή επιστολή, 120 ασκούμενοι και νέοι δικηγόροι, στο πλαίσιο της ανοιχτής διαβούλευσης, που διεξάγεται αυτό το διάστημα για την τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Δικηγόρων.

Η επιστολή, η οποία συντάχθηκε με πρωτοβουλία του Συμβούλου ΔΣΑ, Στέλιου Λεριού και των συμβούλων της Ε.Α.Ν.Δ.Α., Κωστή Λιακόπουλου, Γιώργου Βουνίδη και Αντώνη Μιχελόγγονα, θίγει τα  αναγκαία στοιχεία της δοκιμασίας και της αξιολόγησης, που εκλείπουν στην υπάρχουσα μορφή των εξετάσεων, η οποία οδηγεί σε πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας των υποψηφίων σε κάθε εξεταστική περίοδο.

Παράλληλα, με την επιστολή προτείνεται η αναβάθμιση των εξετάσεων σε ένα χρήσιμο εργαλείο αξιολόγησης των δεξιοτήτων και της κατάρτισης του υποψήφιου δικηγόρου, όπως εφαρμόζεται σε χώρες του εξωτερικού, με γνώμονα την αξιοκρατία.

Οι προτάσεις που αναδεικνύει η επιστολή προς υιοθέτηση είναι οι εξής:

  • Εξέταση σε θέματα, που διαμορφώνονται και διορθώνονται από ακαδημαϊκούς και δικαστικούς εγνωσμένου κύρους.
  • Θεματολογία, που σχετίζεται και με τη δικηγορική πράξη (π.χ. σύνταξη δικογράφου)
  • Να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα δικαίου που επιλέγει ο υποψήφιος, ώστε να ευνοείται βαθμολογικά εκεί όπου ειδικεύεται.
  • Αυστηρότερες συνθήκες επιτήρησης, που διασφαλίζουν την ουσία του θεσμού.
  • Παροχή της δυνατότητας επαναληπτικών εξετάσεων για τους υποψηφίους στα μαθήματα που απέτυχαν, αντί για την εκ νέου εξέταση σε όλα τα μαθήματα.
  • Χορήγηση υποτροφιών στους αριστεύοντες των εξετάσεων.
  • Μείωση του συνολικού χρόνου άσκησης, ώστε οι υποψήφιοι να έχουν τον χρόνο της κατάλληλης προετοιμασίας  και σε κάθε περίπτωση όχι πέρα από τα δύο έτη μέχρι και την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Παρά το γεγονός ότι η αναμόρφωση της διαδικασίας των εξετάσεων έχει αναπαραχθεί αρκετές φορές στον δημόσιο διάλογο, είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύεται εγγράφως με μαζικό χαρακτήρα το αίτημα αυτό, ανοίγοντας τον δρόμο για μια εποικοδομητική συζήτηση, που μπορεί να επιφέρει μετά από πολλά χρόνια ριζικές αλλαγές στο σύστημα του διαγωνισμού.