Οι ακραίες θερμοκρασίες «απειλούν» την ομαλή λειτουργία των διυλιστηρίων στην Ευρώπη, τα οποία δυσκολεύονται να τα «βγάλουν» πέρα με τη ζέστη και οδηγούνται σε περικοπές της παραγωγής τους. Την κατάσταση επιδεινώνει και το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής καθώς δεν είναι λίγα τα διυλιστήρια που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, μειώνοντας σημαντικά τους ρυθμούς παραγωγής τους.
Η λειτουργία των διυλιστηρίων σε αρκετά μέρη της Ευρώπης φαίνεται να διακυβεύεται σημαντικά, όπως αναφέρει το Bloomberg, σε δημοσίευμά του, καθώς τα διυλιστήρια κατασκευάστηκαν για να αντέχουν σε χαμηλές θερμοκρασίες. «Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του '60 και του '70 και αντέχουν σε ψυχρές θερμοκρασίες», δήλωσε στο Bloomberg ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της εταιρείας συμβούλων Wood Mackenzie. Μάλιστα, στο ίδιο δημοσίευμά του, το Bloomberg, κάνει ειδική αναφορά στην Ελλάδα «Ο κόσμος έχει γίνει πιο θερμός από τότε.
Οι θερμοκρασίες στην Ελλάδα φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν τους 40 βαθμούς Κελσίου την επόμενη εβδομάδα, γεγονός που θα καταστήσει δύσκολη την κανονική λειτουργία των διυλιστηρίων, ενώ στην Πολωνία ο ζεστός καιρός θέτει επίσης σε κίνδυνο την κανονική λειτουργία των διυλιστηρίων». Ειδική μνεία έγινε, επίσης, και στις πυρκαγιές με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη τις ημέρες αυτές τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία, στο ίδιο δημοσίευμα.
Εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, λοιπόν, αρκετά είναι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που θα πρέπει να περιορίσουν την παραγωγή τους τόσο προς αποφυγήν βλαβών στον εξοπλισμό τους όσο και για άλλα πιθανά ζητήματα που μπορούν να προκαλέσουν οι υψηλές θερμοκρασίες.
Πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν, όμως, και τα διυλιστήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τα οποία καλούνται επίσης να αντιμετωπίσουν τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, όπως σημειώνει το Bloomberg στην ίδια έκθεσή του.
Οι εγκαταστάσεις κατά μήκος της ανατολικής ακτής αλλά και αυτές στις μεσοδυτικές πολιτείες ενδέχεται να είναι οι πιο «ευάλωτες» και να διαταραχθεί η κανονική τους λειτουργία εξαιτίας της ζέστης. Ομοίως με τα ευρωπαϊκά, και τα αμερικανικά διυλιστήρια σχεδιάστηκαν γενικά για να είναι ανθεκτικά σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν. Από την πλευρά τους, τα διυλιστήρια προσπαθούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που επιτάσσει η κλιματική αλλαγή, αλλά η «μάχη» με τις ακραίες θερμοκρασίες δεν είναι καθόλου εύκολη.