Ο «βασιλιάς» των παιχνιδιών -και όχι μόνο- μπορεί να ανακηρυχθεί η AS Company, που έκανε τζίρο το 2024 ύψους 31 εκατ. ευρώ, με αύξηση 8,5% σε σχέση με το 2023. Η εταιρεία κάνει άνοιγμα σε δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον τουρισμό, ενώ σχεδιάζει την επέκταση της στο εξωτερικό.
Το 2025 θα αποτελέσει σίγουρα ανοδική χρονιά για την AS Company, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Ευστράτιος Ανδρεάδης κατά την ενημέρωση αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024.
Βασικός πυλώνας ανάπτυξης αποτελεί το άνοιγμα στον τομέα της βρεφανάπτυξης, καθώς η εταιρεία έχει εντάξει τα brands Chicco, Boppy, Bebe Comfort και Safety First. Σημειωτέον, ότι τα συγκεκριμένα αποθέματα, αλλά και τα άυλα εμπορικά στοιχεία των προαναφερθέντων brand αποκτήθηκαν από την εταιρεία «Β. & Μ. Σκαρμούτσος Α.Ε», έναντι αντιτίμου 1,52 εκατ. ευρώ.
Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 5,56 εκατ. ευρώ (-6,48%) και τα καθαρά κέρδη ήταν στα 4,21 εκατ. ευρώ (-7,14%). Επίσης, ρόλο στην υποχώρηση έπαιξε και η ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στις αγορές Ελλάδας και Ρουμανίας μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε marketing και εμπορικές υποδομές.
Ειδικά στη Ρουμανία τονίστηκε ότι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι ισχυρές, με πλάνο σε περίπου τρία χρόνια ο τζίρος εκεί να φτάσει τα 10 εκατ. ευρώ. Καταλύτης στην κερδοφορία είναι το γεγονός ότι η εταιρεία έχει τα δικά της προϊόντα.
Ο λόγος που ο Όμιλος διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, είναι ότι ενίσχυσε περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή. Τα δικά της παιχνίδια έχουν περιθώριο μικτού κέρδους κοντά στο 50%, ενώ στις διανομές τρίτων βρίσκεται κοντά στο 37%.
Άνοιγμα στο εξωτερικό
Η εταιρεία θα επιχειρήσει άνοιγμα στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία και Ισπανία. Η Διοίκηση υπογράμμισε ότι ακόμα είναι νωρίς και ειδικά για την αγορά της Ισπανίας στόχος είναι να πάνε κατευθείαν σε λιανεμπόρους με στόχο να αποκτήσουν αρχικά 5-6 πελάτες.
Real Estate & Τουρισμός
Η εταιρεία διαθέτει αυτή την στιγμή τρεις εκτάσεις περίπου 100 στρεμμάτων στην Κρήτη, στην περιοχή της Ελούντας και τα Μάταλα. Η αγορά τους έγινε το 2022 με στόχο την αξιοποίηση του ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί. Η απόκτηση και των τριών εκτάσεων είχε κοστίσει 4,242 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος που τότε η Διοίκηση επέλεξε να επενδύσει μέρος της ρευστότητας της σε επενδυτικά ακίνητα που δύνανται να αξιοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού, ήταν στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης των κινδύνων και αξιοποίησης των ταμειακών διαθεσίμων της Εταιρίας.
Αυτή τη στιγμή οι δύο εκτάσεις έχουν βγει προς πώληση, ενώ στην τρίτη που είναι στα Μάταλα υπάρχει σκέψη για την έκδοση οικοδομικών αδειών για κατοικίες. Επισημάνθηκε από τον κ. Ανδρεάδη, ότι σύμφωνα με το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί οι ενδεχόμενες πωλήσεις στις δύο εκτάσεις θα μπορούσαν να φέρουν έσοδα έως και 50% πάνω από την αρχική επένδυση.
Εν κατακλείδι, βασικές προτεραιότητες για το 2025 είναι η ενίσχυση της κερδοφορίας και της αποδοτικότητας των επενδύσεων, η περαιτέρω θωράκιση της ρευστότητας, καθώς και η διατήρηση της ηγετικής θέσης στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών και η ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών.
Μέρισμα
Το μέρισμα που θα προταθεί είναι 0,17 ευρώ ανά μετοχή και αντανακλά τη δέσμευση της Διοίκησης στην απόδοση αξίας στους μετόχους της. Μία ακόμη πρόταση της Διοίκησης είναι η μερισματική απόδοση κάθε χρονιά να κυμαίνεται κοντά στο 5%. Τέλος, η Διοίκηση άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εντός του 2025 να γίνει δεύτερη χρηματική διανομή, σε περίπτωση που είναι καλές οι εξελίξεις στην αγορά.