ΔΩΔΩΝΗ: Η ανάπτυξη στο εξωτερικό και το business plan

ΔΩΔΩΝΗ: Η ανάπτυξη στο εξωτερικό και το business plan

Τη δυναμική παρουσία της στο εξωτερικό, επιβεβαίωσε η ΔΩΔΩΝΗ, με το ποσοστό των εξαγωγών της να αγγίζει το 50% του ετήσιου τζίρου της αυξάνοντας τις πωλήσεις προϊόντων φέτας και γιαουρτιού σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Ολλανδία και η Ισπανία, με ενεργή δραστηριότητα σε 55 αγορές του εξωτερικού.

Σύμφωνα τα αποτελέσματα του 2023, η εταιρεία διατήρησε, επίσης, την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά φέτας με μερίδιο 13,3%, αντίστοιχο περίπου με το 2022.

«Οι ιστορικά υψηλές τιμές όλων των τύπων γάλακτος (νωπού πρόβειου, κατσικίσιου και αγελαδινού γάλακτος), της ενέργειας, των μεταφορών και των υλικών συσκευασίας, σε συνδυασμό με τη συνειδητή επιλογή της διοίκησης να μη μετακυληθεί το σύνολο του αυξημένου κόστους στον τελικό καταναλωτή επηρέασαν αρνητικά το περιθώριο μικτού κέρδους της εταιρείας ενώ θετικά λειτούργησαν οι επενδύσεις που είχαν υλοποιηθεί και οδήγησαν σε περιορισμό του λειτουργικού κόστους σε συγκεκριμένες κατηγορίες εξόδων» αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας. 

Τονίζεται, επίσης, πως η εταιρεία τροποποίησε σημαντικά την τιμολογιακή πολιτική της το 2023, προκειμένου να προσαρμοστεί στις εξαιρετικά αυξημένες τιμές γάλακτος και να διασφαλίσει τον απαραίτητο όγκο γάλακτος για την προσεχή γαλακτοκομική περίοδο. 

Η στρατηγική για το 2024

Η διατήρηση της ηγετικής εμπορικής θέσης της εταιρείας, με ενίσχυση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά φέτας και η περαιτέρω ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά γιαούρτης, με αύξηση των μεριδίων στην κατηγορία του στραγγιστού, αποτελούν, μεταξύ άλλων, τους βασικούς στόχους της εταιρείας ώστε να συνεχιστεί η ανοδική της πορεία και το 2024.

Επίσης, στρατηγική επιλογή της διοίκησης αποτελεί η διασφάλιση της ποιότητας σύμφωνα με τα πιστοποιημένα συστήματα HACCP, ISO, BRC ΚΑΙ IFS, για την παραγωγή προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Η ΔΩΔΩΝΗ στοχεύει, παράλληλα, και στην επιτυχή εφαρμογή του στρατηγικού πλάνου για περαιτέρω ανάπτυξη των βασικών αγορών εξωτερικού με επώνυμα προϊόντα φέτας και γιαουρτιού, σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, Κάτω Χώρες, Αυστραλία, Καναδάς και Ισπανία.

Επιπλέον, η εταιρεία εστιάζει σε:

  • ανάπτυξη και εισαγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων στο χώρο των vegan όπως τύπου τυριού (λευκό-κίτρινο) και desserts, με προστιθέμενη αξία για τον καταναλωτή δεδομένων και των νέων καταναλωτικών συνηθειών που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο,
  • βελτίωση και επέκταση των παραγωγικών υποδομών, της ζώνης γάλακτος και της λειτουργίας διάθεσης των προϊόντων του,
  • βελτιστοποίηση της χρηματοοικονομικής θέσης και κατ’ επέκταση της κεφαλαιακής διάρθρωσης της εταιρείας.

Αύξηση καθαρού δανεισμού

Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ανήλθε την 31η Δεκεμβρίου 2023 σε €75,74 εκατ., έναντι €72,83 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2022

«Ο δανεισμός αυξήθηκε εξαιτίας της ταχύτερης εξόφλησης παραγωγών μέσω μεγαλύτερων προκαταβολών γαλακτοκομικής περιόδου, της σημαντικής αύξησης τιμής του πρόβειου, κατσικίσιου και αγελαδινού γάλακτος καθώς και του κόστους μεταφοράς αγαθών και επενδύσεων στα δύο εργοστάσια ανά την Ελλάδα», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας.