Η ΕΕ προειδοποίησε τη μητρική εταιρεία του Facebook πως στρεβλώνει τον ανταγωνισμό στις αγορές των διαδικτυακών αγγελιών, καταχτώντας τη δεσπόζουσα θέση της.
Η Κομισιόν ανέφερε ότι θα διερευνήσει περαιτέρω και ότι θα μπορούσε να επιβάλει πρόστιμο έως και 10% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, εάν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για παραβίαση των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μαργκρέτε Βεστάγκερ δήλωσε εξέφρασε την ανησυχία της «που η Meta συνδέει το κυρίαρχο κοινωνικό δίκτυο Facebook με τις διαδικτυακές υπηρεσίες αγγελιών, οι οποίες ονομάζονται Facebook Marketplace.
«Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του Facebook δεν έχουν άλλη επιλογή από το να έχουν πρόσβαση στο Facebook Marketplace», είπε.
Η Meta αρνήθηκε ότι οι επιχειρηματικές της πρακτικές ήταν αντιανταγωνιστικές. «Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Meta , Τιμ Λαμπ και πρόσθεσε: «θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και του ανταγωνισμού».
Η Επιτροπή σημείωσε πως εκτός από τη σύνδεση της υπηρεσίας διαδικτυακών αγγελιών με το κοινωνικό της δίκτυο, η Meta έκανε επίσης κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της επιβάλλοντας μονομερώς αθέμιτους εμπορικούς όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες αγγελιών που διαφημίζονται στο Facebook ή το Instagram.
Ανέφερε ακόμα πως ανησυχεί ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις - που εξουσιοδοτούν τη Meta να χρησιμοποιεί δεδομένα που σχετίζονται με διαφημίσεις που προέρχονται από ανταγωνιστές προς όφελος του Facebook Marketplace - είναι αδικαιολόγητοι, δυσανάλογοι και μη απαραίτητοι για την παροχή διαδικτυακών υπηρεσιών διαφήμισης στις πλατφόρμες της Meta.
Πηγές που γνωρίζουν το θέμα τον περασμένο μήνα είπαν στο Reuters ότι οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ κατέθεσαν κατηγορίες κατά της Meta για τη χρήση δεδομένων πελατών και τη σύνδεση της υπηρεσίας διαδικτυακών αγγελιών με το κοινωνικό της δίκτυο.
Σε ξεχωριστή δήλωση τη Δευτέρα, η Επιτροπή είπε επίσης ότι έκλεισε την αντιμονοπωλιακή έρευνά της για την Google και τη Meta για τις διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης προσθέτοντας ότι «μια προσεκτική αξιολόγηση των αποδεικτικών στοιχείων δεν επιβεβαίωσε τις αρχικές ανησυχίες της».