Ένας σύντομος οδηγός για τα χριστουγεννιάτικα πάρτι
Shutterstock
Shutterstock

Ένας σύντομος οδηγός για τα χριστουγεννιάτικα πάρτι

Η χρονιά τελειώνει και ως είθισται το χρηματιστηριακό σύμπαν αρχίζει να κινείται σε εορταστικούς ρυθμούς. Μέρος των παραδόσεων αυτής της περιόδου είναι τα πάρτι, οι συναθροίσεις των παραγόντων της Αγοράς σε κλειστά ή λιγότερο κλειστά events που έχουν σαν στόχο την ενδυνάμωση των προσωπικών σχέσεων με ή χωρίς ιδιοτελείς σκοπούς. 

Η πανδημία είχε φέρει μια παύση στα εταιρικά πάρτι κατά τα προηγούμενα δύο χρόνια (ή απλά εμένα δεν με καλούσαν) και λογικό είναι στην πρώτη χρονιά που πρακτικά καταργήθηκαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα να παρατηρείται συνωστισμός προσκλήσεων με δύο ή και τρεις εκδηλώσεις κάθε μέρα.

Το θετικό χρηματιστηριακό κλίμα δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μιζέριες, τα καλύτερα μαγαζιά είναι εδώ και αρκετό καιρό «κλεισμένα» μετά το απόγευμα στις καθημερινές, ενώ οι μπουφέδες αναμένονται πλούσιοι όπως και οι επιλογές στο μπαρ. Αν μη τι άλλο υπάρχει φέτος όρεξη και διάθεση για να καλυφθεί το «χαμένο έδαφος» των προηγούμενων δύο χρόνων και σε αυτό βοηθάει και ο καιρός που διευκολύνει - ως τώρα- τις μετακινήσεις. 

Για όσους πάρουν την απόφαση να διοργανώσουν ένα εταιρικό πάρτι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για να έχει επιτυχία θα πρέπει να ακολουθηθούν κάποιοι στοιχειώδεις κανόνες. Στόχος της εκδήλωσης είναι να ευχαριστηθούν όσοι θα συμμετάσχουν, είτε αυτοί είναι εργαζόμενοι, είτε είναι πελάτες της εταιρίας, είτε είναι απλά φίλοι. Ο γενικός κανόνας λέει ότι σε ένα χριστουγεννιάτικο εταιρικό πάρτι όσοι προσέρχονται το κάνουν με χαλαρή διάθεση χωρίς κάποιο αυστηρό dress code και κυρίως χωρίς κάποια συγκεκριμένη ατζέντα.

Ενδεχομένως αυτό που θα μπορούσε να βγει προς τα έξω είναι η κουλτούρα και οι αξίες της εταιρίας. Αν μια εταιρεία έχει μια κουλτούρα που οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι μπορούν να είναι ανοιχτοί μεταξύ τους και να μοιράζονται προσωπικά στοιχεία εάν αισθάνονται μέρος μιας ευρύτερης ομάδας, η ικανοποίηση από το χριστουγεννιάτικο πάρτι αυξάνεται.

Προφανώς, αυτοί είναι παράγοντες που πρέπει να ισχύουν και να εφαρμόζονται όλο το χρόνο, οπότε αν εργάζεστε για μια εταιρεία που δεν ζει τις αξίες της ή έχει αξίες χωρίς νόημα που δεν εκπληρώνονται («αξία μας είναι να είμαστε κερδοφόροι ή να κάνουμε όσο πιο πολλά χρήματα μπορούμε» είναι ένα τέτοιο παράδειγμα) ή αν η κουλτούρα στην εταιρεία σας είναι τέτοια όπου οι άνθρωποι είναι πολύ ανταγωνιστικοί ή ακόμη και καχύποπτοι μεταξύ τους, τότε μάλλον το χριστουγεννιάτικο πάρτι δεν θα έχει και μεγάλη επιτυχία.

Α, και βεβαιωθείτε ότι το αφεντικό θα μιλήσει. Αν και οι ομιλίες δεν αυξάνουν τον βαθμό ικανοποίησης στο πάρτι, η μη ομιλία ή ακόμη και η μη εμφάνιση θα σχολιαστεί αρνητικά από όσους είναι παρόντες στο πάρτι. Όσοι το επιχειρήσουν ας το κάνουν με μια σύντομη, διασκεδαστική και ανεβαστική ομιλία, όχι κάτι που να αφορά τις επιχειρήσεις, τα κέρδη ή τις προκλήσεις που έρχονται. Οι άνθρωποι ήρθαν να πιουν ένα ποτό και να ευχηθούν για τη νέα χρονιά, όχι να αγχωθούν προκαταβολικά για το μέλλον.

Τελευταίες συμβουλές προς… προσκεκλημένους: Αν δεν σας καλέσουν, δεν θα πάτε. Αν δεν σας το πουν, δεν θα ρωτήσετε. Και το κυριότερο: Σε προσκλήσεις της τελευταίας στιγμής αρνηθείτε ευγενικά. Προτάσεις που ξεκινούν με «Θυμάσαι όταν..» είναι ένας εύκολος τρόπος για να ξεκινήσεις μια συζήτηση. Εναλλακτικά δοκιμάστε το «Δεν άλλαξες καθόλου».