Ταράζει τα νερά του επιχειρείν για άλλη μια φορά ο Αλέξανδρος Εξάρχου CEO της INTRAKAT, προαναγγέλλοντας μετασχηματισμό με μπαράζ εξαγορών και νέες δραστηριότητες με στόχο να μην εξαρτάται η INTRAKAT αποκλειστικά ή κατά το μεγαλύτερο μέρος από τις κατασκευές, στο περιθώριο της ενημέρωσης αναλυτών για τα αποτελέσματα εξαμήνου.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε πιθανότατα την 23 Οκτωβρίου ως ημέρα των σημαντικών για το μέλλον της εταιρείας ανακοινώσεων στο πλαίσιο investor day που προγραμματίζετε ήδη.
Συγκεκριμένα, σημείωσε «Έχοντας επιτύχει την καλή ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ και την κερδοφορία που ήταν το ουσιώδες, είμαστε πλέον έτοιμοι για το επόμενο βήμα, έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια να αλλάξουμε προφίλ του EBITDA της εταιρείας, ώστε να μην στηρίζεται στο μέλλον αποκλειστικά ή κατά το μεγαλύτερο στην κατασκευή. Έχουμε ξεκινήσει έναν structural ανασχηματισμό για την εταιρεία και μια σειρά εξαγορών που σκοπεύουμε να κάνουμε για να επιτύχουμε ένα diversified EBITDA».
Για να τονίσει ότι «Προς αυτό το σκοπό, ετοιμάζουμε investors day, περί τα τέλη Οκτωβρίου, όπου θα παρουσιάσουμε τον νέο εταιρικό μετασχηματισμό, έχοντας εξασφαλίσει ότι έχουμε πια μια κερδοφόρα εταιρεία, που σε νούμερα είναι εφάμιλλη αν όχι καλύτερη από τους ανταγωνιστές της», καταλήγοντας ότι, «οι σημαντικές ανακοινώσεις για το μέλλον της εταιρείας, με ανάπτυξη στις ΑΠΕ και άλλους κλάδους, υπολογίζουμε να γίνουν γύρω στις 23 Οκτωβρίου».
Παρά το γεγονός ότι ερωτήθηκε για περισσότερες πληροφορίες δεν έδωσε κανένα στοιχείο σχετικά με το ποιοι κλάδοι έχουν μπει στο στόχαστρο της διοίκησης στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού πλάνου.
Όσον αφορά στα αποτελέσματα εξαμήνου και στη συνεχιζόμενη ανοδική πορεία των εργασιών της εταιρείας επανέλαβε το guidance για τουλάχιστον 1,1 δισ. τζίρος στο τέλος του έτους και σε επίπεδο EBITDA το guidance αφορά σε τουλάχιστον 60 εκατ. στο τέλος του 2024.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στα σημαντικά έργα του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος αλλά και στην αγορά της Ρουμανίας, έργα στα οποία για να ανακτηθεί ο ρυθμός υλοποίησης επενδύθηκαν 370 εκατ. ευρώ το τελευταίο δεκάμηνο με τη μερίδα του Λέοντος να κατέχει η Ρουμανία με δαπάνες περί τα 210 εκατ. ευρώ αυξάνοντας την παραγωγικότητα συνολικά κατά 168%.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζουν αποτελέσματα που ενσωματώνουν την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, σημειώνοντας ότι «ο τζίρος έφθασε στα 533 εκατ. στο εξάμηνο αυξημένος κατά 32% και με τις δύο εταιρείες, που θεωρούμε ότι θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στο εξάμηνο στους στόχους που είχαμε θέσει πριν ένα χρόνο».
Αναφερόμενος σε επιμέρους μεγέθη σημείωσε ότι τα καθαρά κέρδη έφθασαν τα 51 εκατ. και τα EBITDA 31 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 3 φορές σε σχέση με πέρσι, με το ανεκτέλεστο να διαμορφώνεται στα 4,5 δισ. ευρώ, με 115 εκατ. ευρώ στο ταμείο, χωρίς να αυξηθεί ο δανεισμός σημειώνοντας παράλληλα ότι το market cap φθάνει στα 800 εκατ. ευρώ.
Μεγέθη τα οποία στην ουσία αντανακλούν, όπως σημείωσε ο κ. Α. Εξάρχου την επιτυχή απορρόφηση της ΑΚΤΩΡ και την επιστροφή της κατασκευής (και για τις δύο εταιρείες) σε μια υγιή κερδοφορία.
Αναφερόμενος στα έργα κατά μόνας σημείωσε ότι η εταιρεία δαπάνησε κόπο και χρήμα στο μετρό Θεσσαλονίκης αυξάνοντας την παραγωγικότητα κατά 48,3% από το Νοέμβριο του 2023, ενώ δαπανήθηκαν σε 10μήνες 120 εκατ. ευρώ καθώς έπρεπε να αποπληρωθούν οι εργολάβοι.
Στο Πάτρα-Πύργος τόνισε, «είμαστε στο 51% του έργου από το 15% που παραλάβαμε και αυξήσαμε την παραγωγικότητα κατά 148%, με δαπάνες 40 εκατ. ευρώ».
Τέλος, αναφερόμενος στην επανεκκίνηση των έργων στη Ρουμανία, ο κ. Αλ. Εξάρχου σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι και ανέτρεψε τελείως την εικόνα μας εκεί, επιτρέποντάς μας να κοιτάμε τη Ρουμανία με εξαιρετική αισιοδοξία».
Δώσαμε έμφαση στο έργο με τα 4 TBM και από το 2% προόδου όταν αναλάβαμε με σημαντικές καθυστερήσεις που μπορούσαν να φέρουν και κυρώσεις και αποζημιώσεις, έχουμε φτάσει στο 21% του έργου. Ειδικότερα, τα 2 μηχανήματα έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ τα υπόλοιπα δύο είναι σε φάση συναρμολόγησης και θα μπουν μπροστά τον επόμενο μήνα. Είχαμε περί τα 100 εκατ. σε απαιτήσεις για αυτό το έργο, όπου δεν γίνονται πληρωμές αν δεν μπουν μπροστά τα TBM».
Για να συνεχίσει «θα έχουμε ολοκληρώσει σε 1,5-2 χρόνια τα έργα των TBM, σχεδόν συγχρόνως με το χρόνο που δημοπρατούνται εκεί έργα που χρειάζονται TBM ύψους περί του 1,5 δισ. ευρώ και μπορούμε να έχουμε προβάδισμα».
Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Από την πλευρά του ο κος Κώστας Αδαμόπουλος, CFO, σημείωσε ότι τα αποτελέσματα εξαμήνου ενσωματώνουν τη δυναμική της ΑΚΤΩΡ που τριπλασίασε τον τζίρο της Intrakat, ενώ η οργανική ανάπτυξη της εταιρείας φαίνεται από τον pro forma τζίρο που αυξήθηκε 32%
Ο ίδιος σημείωσε ότι ο δείκτης των γενικών εξόδων επί του τζίρου φτάνει στο 6%, κοντά στους στόχους που έχουν τεθεί στο 5-6% με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται στο 6% και το bottom line στα 23 εκατ. προ φόρων.
Ο ίδιος σημείωσε ότι όλες αυτές οι επιδόσεις ήρθαν χωρίς καμία επιβάρυνση στην κεφαλαιακή δομή του ομίλου, το net debt παραμένει 142 εκατ. πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε στα τέλη του 2023. Ο δανεισμός ως ποσοστό των κερδών είναι μόλις στο 80%, ενώ το EBITDA είναι κοντά στις δύο φορές-θα έλεγα κάτι παραπάνω, δείκτης εντυπωσιακός για μια κατασκευαστική.
Περνώντας στην καρδιά της εταιρείας, οι ροές ήταν θετικές, με μικρή επιβάρυνση 34 εκατ. στο κεφάλαιο κίνησης, που έχει να κάνει με τη χρηματοδοτική προσπάθεια που κάναμε για την ολοκλήρωση των μεγάλων εμβληματικών έργων, που μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει κλείσει.
Παράλληλα, με την επιτάχυνση της εκτέλεσης μεγάλων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ο Όμιλος εξασφάλισε νέα έργα και διατήρησε το υψηλό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων, το οποίο ανέρχεται σε €4,5 δισ. διασφαλίζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το ορατό μέλλον, καθώς τα έργα νέας γενιάς χαρακτηρίζονται από βελτιωμένη περιθώριο κερδοφορίας.
Εντός του 1ου εξαμήνου του 2024 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις έργων ύψους €225,5 εκατ.