Ο «κολοσσός» των ειδών πολυτελείας LVMH «εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο» να αυξήσει τις παραγωγικές του δυνατότητες στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος Μπερνάρ Αρνό, επαινώντας τον «άνεμο αισιοδοξίας που πνέει στις ΗΠΑ» σε αντίθεση με την «ψυχρολουσία» από το ενδεχόμενο επιβολής μεγαλύτερων εταιρικών φόρων στη Γαλλία.
Η LVMH, η οποία βγάζει δισεκατομμύρια πουλώντας στον κόσμο πολυτελή προϊόντα «made in France», από δερμάτινες τσάντες μέχρι σαμπάνια, διαθέτει μέχρι στιγμής μικρή παραγωγική ικανότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτός από τρία εργαστήρια της Louis Vuitton και ορισμένες εγκαταστάσεις κατασκευής κοσμημάτων Tiffany.
Αλλά ο Aρνό, ο οποίος είναι επίσης ο κύριος μέτοχος της LVMH, δήλωσε ότι είναι ανοιχτός στο να αυξήσει σύντομα το αποτύπωμα της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Είναι σαφές ότι μας πιέζουν έντονα οι αμερικανικές αρχές να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την παρουσία μας. Στο σημερινό πλαίσιο, αυτό είναι κάτι που εξετάζουμε σοβαρά», δήλωσε μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την παρουσίαση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Ο Aρνό, ο οποίος στις αρχές της καριέρας του εργάστηκε ως εργολάβος στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού εγκατέλειψε τη Γαλλία μετά την εκλογή Μιτεράν, γνωρίζει τον Τραμπ εδώ και δεκαετίες.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ, ο Αρνό τον προσκάλεσε να κόψει την κορδέλα σε ένα νέο εργαστήριο δερμάτινων ειδών της Louis Vuitton στο Αλβαράντο του Τέξας.
Παράλληλα, δήλωσε ότι τα εργοστάσια που εδρεύουν στις ΗΠΑ επωφελούνται από ελκυστικές φορολογικές συνθήκες και ότι ο Τραμπ ενθαρρύνει τις επενδύσεις σε μια «πολύ δυναμική» αγορά, όπως τη χαρακτήρισε.
Ταυτόχρονα, ο πλουσιότερος άνθρωπος της Γαλλίας εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη γραφειοκρατία της χώρας του και τα πρόσφατα σχέδια για την πρόσθετη φορολόγηση των μεγάλων εταιρειών για να κλείσει μια τρύπα στον κρατικό προϋπολογισμό.
«Μόλις επέστρεψα από τις ΗΠΑ, όπου μπορείτε να δείτε τον άνεμο αισιοδοξίας να διαπερνά τη χώρα. Και όταν επιστρέφεις στη Γαλλία μετά από λίγες ημέρες στις ΗΠΑ, πρέπει να πω ότι είναι λίγο κρύο ντους».
Η αμερικανική αγορά, όπου ο γαλλικός όμιλος απασχολεί περισσότερους από 40.000 εργαζόμενους, αποτελεί κλειδί για την LVMH, καθώς αντιπροσωπεύει το 25% των πωλήσεων του ομίλου.