IDEAL: Έτσι θα γίνουν τα attica Galerie Lafayette, ο σχεδιασμός και οι επενδύσεις

IDEAL: Έτσι θα γίνουν τα attica Galerie Lafayette, ο σχεδιασμός και οι επενδύσεις

Με ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο ύψους €40 εκατ. ευρώ σε εξέλιξη, έως το 2027, ισχυρή διοικητική ομάδα με διεθνή εμπειρία στο luxury retail, εισαγωγή νέων concept που απογειώνουν την εμπειρία, τα πολυκαταστήματα attica, υπό την ιδιοκτησία της IDEAL Holdings, προαλείφονται να εξελιχθούν σε έναν μοναδικό διεθνή προορισμό, στα χνάρια των Harrods και Galerie Lafayette.

Η δυναμική στρατηγική ανάπτυξης, η οποία παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση από μέλη της διοίκησης, τα attica μετά από 20 χρόνια λειτουργίας ωριμάζουν και μπαίνουν στη νέα φάση ανάπτυξης με τον Paolo de Cesare, μέλος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, με 25 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της μόδας να σημειώνει εμφατικά πως, «Πιστεύω πολύ στη δυναμική των πολυκαταστημάτων και στη δυνατότητά τους να προσελκύσουν κόσμο που άλλα καταστήματα δεν μπορούν. Τα attica είναι ακόμη ‘νεαρά’ σε ηλικία, αλλά τα πολυκαταστήματα είναι σαν το κρασί. Όσο παλαιώνεται, τόσο καλύτερο γίνεται…»

Τα attica, μετά από 20 χρόνια λειτουργίας, από 22.600 τ.μ., αρχικά εκτείνονται πλέον σε 69.000 τ.μ., αναπτύσσοντας με επιτυχία το experiential και premium retail.Το δίκτυο περιλαμβάνει πλέον 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand stores και 3 multi-brand καταστήματα. Τα πολυκαταστήματα attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.  

Μόνο για την τριετία 2025-2027, οι νέες επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 15 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δημοσθένης Μπούμης, θα αφορούν στην εισαγωγή νέων brands και υπηρεσιών, τη διερεύνηση εισόδου σε νέες κατηγορίες, τις συνεχείς ανακαινίσεις χώρων, την ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, καθώς και σε σημαντικές αναβαθμίσεις τεχνολογικού χαρακτήρα.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο μέσα στο 2014, υλοποιήθηκαν ανακαινίσεις και ριζικές εμπορικές αλλαγές σε επιμέρους τμήματα ή ορόφους των πολυκαταστημάτων, ύψους 6,5 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος παρουσίασε και τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, που επιβεβαιώνουν τη δυναμική της αναπτυξιακής στρατηγικής, καθώς το 2023 η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα €23,9 εκατ., με τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τα €227 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 16,5% και 24% αντίστοιχα έναντι του 2022. Η θετική πορεία συνεχίστηκε και το 2024 με τις λιανικές πωλήσεις του πρώτου 10μήνου να ανέρχονται σε €179,6 εκατ., αυξημένες κατά 10% και τη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) σε €19,2 εκατ., αυξημένη κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.Πορεία η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και στο σύνολο του έτους, καθώς το δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου πραγματοποιείται περί το 25% του τζίρου.

Ερωτηθείς ο κ. Μπούμης, εάν η εταιρεία σχεδιάζει μια πιθανή είσοδο στο Χρηματιστήριο, απάντησε ότι αυτό είναι θέμα του μετόχου, ενώ στο ενδεχόμενο επέκτασης στο Ελληνικό ανέφερε πως «δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο αυτή τη στιγμή». Ο ίδιος απαντώντας σε ερώτημα του liberal.gr, αν απαιτείται για την εισαγωγή των νέων concept, όπως fine dining εστιατορίων, επέκταση των εγκαταστάσεων στο City Link και αν εξετάζονται όμορα κτίρια, απάντησε ότι «αν και ο χώρος μπορεί να βρεθεί από την αναδιοργάνωση και διαφοροποίηση του μείγματος των καταστημάτων, ωστόσο αν υπάρξει ευκαιρία θα εξεταστεί».

Από την πλευρά του, ο κ. Κανελλόπουλος επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία πάντοτε και διαρκώς «σκανάρει» νέες περιοχές στην Ελλάδα για ενδεχόμενα νέα καταστήματα, ωστόσο αποκλείστηκε η πιθανότητα νέων αγορών, όπως πχ τα Βαλκάνια και η Κύπρος.

Με το Elevation Project, η διοικητική ομάδα, ενισχυμένη με δύο ανώτερα στελέχη με μακροχρόνια εμπειρία στην παγκόσμια αγορά, θα συνεχίσει την επιτυχημένη επενδυτική στρατηγική.

Επενδύοντας στη σύγχρονη τάση του experiential retail, ο στρατηγικός σχεδιασμός των πολυκαταστημάτων attica εστιάζει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ανακαίνιση χώρων, τεχνολογική αναβάθμιση και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.

Συγκεκριμένα, και το 2025, τα πολυκαταστήματα attica θα δώσουν προτεραιότητα στη συνεχή αναβάθμιση των χώρων, προσφέροντας μοναδική αισθητική και περαιτέρω ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας, εισάγοντας και αναπτύσσοντας premium, αλλά και niche brands που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις και επιθυμίες των πελατών τους. Παράλληλα, θα επενδύσουν περαιτέρω στο digital store με εμπλουτισμό του αριθμού των μαρκών που παρουσιάζουν.

Με στόχο να συνεχίσουν να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία για τον πελάτη, τα πολυκαταστήματα attica αναπτύσσουν περαιτέρω εξατομικευμένες, premium υπηρεσίες, όπως personal shopping σε VIP room και beauty treatments, εκπλήσσοντας θετικά και ενισχύοντας τη σχέση με τους πελάτες τους μέσω πρωτότυπων pop-up events. Παράλληλα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη εμπειρία αγορών μέσα από omnichannel υπηρεσίες, όπως το «Click & Collect» και η κατ’ οίκον παράδοση.

Ειδικότερα, επενδύοντας στη σύγχρονη τάση της αγοραστικής εμπειρίας (experiential retail) και το 2025 ο στρατηγικός σχεδιασμός των πολυκαταστημάτων attica αναμένεται να εστιάσει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία, με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ανακαίνιση χώρων, τεχνολογική αναβάθμιση και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.

Συγκεκριμένα, και την επόμενη χρονιά θα δοθεί προτεραιότητα στη συνεχή αναβάθμιση των χώρων και την περαιτέρω ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας, μέσω premium, αλλά και niche brands που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις και επιθυμίες των πελατών, ενώ η εταιρεία θα εστιάσει επίσης και στο digital store.

Μεγάλη η δυναμική των ειδών πολυτελείας

Με μακρόχρονη εμπειρία στον χώρο της μόδας, τα δύο νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της, Paolo de Cesare και Florence Rollet, μίλησαν, μεταξύ άλλων, για την τεράστια δυναμική που παρουσιάζει η αγορά των ειδών πολυτελείας.

Όπως αναγνώρισαν, υπάρχει μια αγοραστική κόπωση στα είδη πολυτελείας, η οποία αποτυπώθηκε σε μια μείωση κατά 2% των πωλήσεων, έσπευσαν δε να επισημάνουν πως πρόκειται για ένα προσωρινό φαινόμενο και όχι μια τάση που ήρθε να παγιωθεί, εν μέσω ραγδαίων αλλαγών στην παγκόσμια καταναλωτική συμπεριφορά.

«Η ανάπτυξη των ειδών πολυτελείας μπορεί να μην είναι διψήφια, αλλά θα συνεχιστεί», εκτίμησε ο Paolo de Cesare.

Από την πλευρά της, η Florence Rollet έκανε λόγο για μια αγορά, που υπολογίζεται να φτάσει τα 370 δισ. ευρώ το 2025, όταν το 2006 δεν ξεπερνούσε τα 26 δισ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ. σημείωσε ότι: «Η αναπτυξιακή μας πορεία επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής και την εμπιστοσύνη των πελατών μας στο όραμα των attica. Με μια ισχυρή διοικητική ομάδα, συνεχίζουμε να επενδύουμε και να αναπτυσσόμαστε, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες μας και την ελληνική αγορά».