JYSK Ελλάς: Επενδύσεις σε δίκτυο καταστημάτων και προσιτές τιμές οδηγούν στην ανάπτυξη
S. Szimeiszter

JYSK Ελλάς: Επενδύσεις σε δίκτυο καταστημάτων και προσιτές τιμές οδηγούν στην ανάπτυξη

Σε δύο βασικούς άξονες οφείλεται η επιτυχία της JYSK Greece, σύμφωνα με τον Sandor Szimeiszter, Country Director JYSK Ελλάδας, Ουγγαρίας και Αυστρίας. Ο πρώτος αφορά το πυκνό δίκτυο καταστημάτων και ο δεύτερος οι κατάλληλες πολιτικές ώστε οι αγορές των πελατών να είναι εύκολες και ασφαλείς. 

Το Liberal και ο Γεράσιμος Ζώτος συνομίλησαν με τον κ. Szimeiszter, ο οποίος ανέφερε ότι ο λόγος για τον οποίο η JYSK Ελλάδος κατάφερε στη χρήση 2023-2024 να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της στην Ελλάδα κατά 14%, στα 111,6 εκατ.ευρώ, με ρυθμό διπλάσιο από ότι στις άλλες αγορές οφείλεται και στην εμπορική πρόταση της εταιρείας.

Η συγκεκριμένη εμπορική πρόταση βασίζεται σε μια πρακτική αλλά ταυτόχρονα κομψή γκάμα προϊόντων που διατίθενται σε  καλές τιμές έχει γίνει πολύ καλά αποδεκτή από τους Έλληνες πελάτες. Έτσι, βλέπουμε όχι μόνο αυξανόμενες πωλήσεις, αλλά και περισσότερους πελάτες κάθε χρόνο. 

Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με τον κ. Szimeiszter διαδραματίζει και η εξαιρετική, όπως τη χαρακτηρίζει  ομάδα διαχείρισης στην Ελλάδα με πολλούς συναδέλφους μαζί μας από την αρχή που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχείρησης και στην εφαρμογή των αξιών της εταιρείας μας στον ελληνικό οργανισμό.

Οι επενδύσεις, σε δίκτυο καταστημάτων παίζουν έναν, επίσης, σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας. Όπως αναφέρει ο κ. Szimetiszter «θα θέλαμε να φτάσουμε σε 70 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2025 ή ακόμα και μέχρι το τέλος του οικονομικού μας έτους τον Αύγουστο». 

Οι ευκαιρίες για άνοιγμα σε μεσαίου μεγέθους ελληνικές πόλεις ως επί το πλείστον έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, επομένως το επίκεντρό μας είναι η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα και τα ελληνικά νησιά για αυτήν την περίοδο και τα επόμενα χρόνια. Ήδη προγραμματίζουμε τα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματος στην Πάτρα το οποίο θα είναι το τρίτο μας στην πόλη, ενώ για την άνοιξη έχουμε στο πλάνο μας τα εγκαίνια ενός καταστήματος στην Πάρο, λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια του καταστήματός μας στη Σύρο. 

Αναφορικά με το ύψος των επενδύσεων ο κ. Szimetiszter αναφέρει προς το Liberal ότι «κάθε κατάστημα που ανοίγουμε αντιπροσωπεύει μια επένδυση από 300 έως 500.000 ευρώ. Μόλις ολοκληρώσαμε τα τελευταία 3 χρόνια ένα πρόγραμμα ανακαίνισης καταστημάτων, που έδωσε σε όλα τα καταστήματά μας μια μοντέρνα εμφάνιση, κάτι που χρειάστηκε περαιτέρω επένδυση στο δίκτυο. Σε εταιρικό επίπεδο, η μεγαλύτερη εστίασή μας είναι να επενδύσουμε στην τεχνολογική αναβάθμιση του δικτύου και στην εφαρμογή νέων λύσεων πληροφορικής για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την εμπειρία των πελατών».

Διαδικτυακή παρουσία και βιώσιμη ανάπτυξη

Εκτός από τη γεωγραφική επέκταση, η JYSK Greece βασίζεται και στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων. «Έχουμε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 10% του τζίρου μας και εργαζόμαστε για να το αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο με νέες λύσεις, που θα κάνουν τις αγορές με τη JYSK ακόμα πιο εύκολες», επισημαίνει ο κ. Szimetiszter. «Το κανάλι πωλήσεών μας B2B ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και αυτό επίσης αναπτύσσεται δυναμικά. Εκτός από την τυπική μας μορφή καταστήματος, στην οποία βασίζονται όλα τα ελληνικά μας καταστήματα, η εταιρεία πειραματίζεται με μικρότερες μορφές, που θα μας επιτρέψουν να ανοίξουμε σε τοποθεσίες στο κέντρο της πόλης ή σε μικρότερα νησιά τα επόμενα χρόνια».

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εταιρική υπευθυνότητα στην Ελλάδα η εταιρεία έχει ήδη εφαρμόσει ηλιακούς συλλέκτες σε τρία καταστήματα, για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και αυτή τη στιγμή εξετάζει την εγκατάσταση φορτιστών EV στους χώρους στάθμευσης. 

Ο όμιλος JYSK έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 50% έως τον Αύγουστο του 2032. Οι περισσότερες από τις εκπομπές πραγματοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού και για να αντιμετωπίσει αυτό, η JYSK μεταξύ άλλων, ξεκίνησε πρόσφατα μια νέα στρατηγική ESG.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας για το 2025 ο κ. Szimetiszter θεωρεί ότι μερικές από τις προκλήσεις είναι «να βρούμε κατάλληλες τοποθεσίες για τις μονάδες μας, καθώς η ελληνική αγορά εμπορικών ακινήτων είναι μοναδική στην Ευρώπη. και να βρίσκουμε και να κρατάμε νέους συναδέλφους στον αναπτυσσόμενο οργανισμό μας.

Εκτός από αυτό, βλέπω ότι η ελληνική οικονομία συνεχίζει να πηγαίνει καλά το 2025 και τα πολλά νέα σπίτια που χτίζονται με διαβεβαιώνουν ότι θα έχουμε και φέτος σημαντικές  ευκαιρίες ανάπτυξης».