Οι ανεβασμένες κατά 20% πωλήσεις το α΄ τρίμηνο του 2025 -κυρίως στις εξαγωγές- δίνουν ένα θετικό guidance για την χρονιά. Με βάση τα στοιχεία η εταιρεία αναμένει κύκλο εργασιών το 2025 στα 300 εκατ. ευρώ, με συνολική αύξηση πωλήσεων για την χρονιά στο 17%.
Για το 2025 το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (EBIT) αναμένεται να έχει αύξηση περίπου 14% και το CAPEX αναμένεται στα 21-25 εκατ. ευρω.
Σχετικά με τους δασμούς που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση των ΗΠΑ, υπογραμμίστηκε ότι στη ΚΡΙ-ΚΡΙ κοιτούν προσεκτικά το θέμα. Προς το παρόν δεν επηρεάζεται η εταιρεία, αλλά ίσως επηρεάσουν οι δασμοί την μελλοντική ανάπτυξη.
Αναφορά έγινε φυσικά και στα οικονομικά μεγέθη του 2024, όπου ο κύκλος εργασιών έφθασε τα 256,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18,5% σε σχέση με το 2023. Τη μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις οδήγησαν, κυρίως, οι εξαγωγές γιαουρτιού (αύξηση +32,5%) και δευτερευόντως ο κλάδος του παγωτού (αύξηση +19,4%).
Τα μεγέθη της λειτουργικής κερδοφορίας, μολονότι διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές του γάλακτος στο Β’ εξάμηνο της χρήσης. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εμφανίζουν θετική μεταβολή, αποτέλεσμα της αναγνώρισης φορολογικών απαλλαγών ποσού 5,28 εκατ. ευρώ, που σχετίζονται με επιχορηγήσεις για επενδυτικά προγράμματα ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν θα γίνει μείωση τιμών, η Διοίκηση τόνισε ότι προβαίνει σε μειώσεις τιμών για να διατηρηθεί η κατανάλωση, αλλά και για να είναι ανταγωνιστικοί.
Όπως εξηγείται και στα οικονομικά αποτελέσματα στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 76 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας στάσιμη εικόνα σε αξία, αλλά αύξηση +4,5% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στη μείωση των τιμών, με στόχο τη στήριξη του Έλληνα καταναλωτή. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση, η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Γενικότερα, η αγορά έχει εισέλθει σε μία περίοδο αναδιάταξης αναφορικά με τις κατηγορίες και τις προϊοντικές προτιμήσεις. Τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ απώλεσαν μερίδιο 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 14,9%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς.
Στις εξαγωγές γιαουρτιού, που είναι το μεγάλο «χαρτί» της εταιρείας, καθώς από την συνολική παραγωγή το 63% αφορά στις εξαγωγές, υπήρχε αύξηση στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 43%, στην Ιταλία κατά 17%, ενώ έγινε και ένα καλό ξεκίνημα στην Γαλλία που ήταν νέα είσοδος. Σε ερώτηση του Liberal για το αν σκοπεύουν να επεκταθούν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τονίστηκε ότι προτεραιότητα είναι να συνεχιστεί η καλή παρουσία σε όσες εξάγει ήδη η ΚΡΙ-ΚΡΙ, αλλά εάν δουν ευκαιρίες σίγουρα θα τις εκμεταλλευθούν.
Το άνοιγμα στις ΗΠΑ με το frozen yogurt
Το frozen yogurt στις ΗΠΑ ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2024 και το πλάνο ήταν μέχρι τέλη Μαρτίου να έχει εισαχθεί σε 300 καταστήματα. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε στην ενημέρωση των αναλυτών έμεινε λίγο πίσω το πλάνο και αυτή την στιγμή βρίσκεται σε 250 καταστήματα. Παρόλα ταύτα τα σχέδια είναι ενθαρρυντικά, καθώς στις αρχές του 2026 έχει γίνει συμφωνία στις ΗΠΑ με μεγάλο retailer. Για τις προσδοκίες που έχει η ΚΡΙ ΚΡΙ από τις ΗΠΑ για το 2025, ειπώθηκε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για εκτιμήσεις και θα έχουν μάλλον αποτελέσματα από το 2026. Σε σχέση με τα μεταφορικά κόστη η εταιρεία πιστεύει ότι θα παραμείνουν σταθερά και θα αυξάνονται όσο αυξάνονται οι εξαγωγές.
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας το 2024 διαμορφώθηκαν ως εξής:
-Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €76,13 εκ. έναντι €72,47 εκ. το 2023.
-Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €42,60 εκ. έναντι €45,12 εκ. το 2023.
-Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €37,57 εκ. έναντι €40,30 εκ. το 2023.
-Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €34,55 εκ., έναντι €32,27 εκ. το 2023.
-Τη μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις οδήγησαν, κυρίως, οι εξαγωγές γιαουρτιού (αύξηση +32,5%) και δευτερευόντως ο κλάδος του παγωτού (αύξηση +19,4%).
Οι επενδύσεις στις εγκαταστάσεις
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις προσέγγισαν τα 25 εκατ. ευρώ. Για τη χρήση 2025, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21- 25 εκατ. ευρώ
Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό
Τα τελευταία δύο χρόνια (2023 & 2024), η εταιρεία έχει ενισχύσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, δημιουργώντας περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις συνολικές αποδοχές των εργαζομένων της κατά 18% και διαθέτοντας 2,7 εκατ. ευρώ μέσω bonus και έκτακτου 15ου μισθού, αναγνωρίζοντας έτσι τη συνεισφορά τους. Παράλληλα, τη διετία αυτή, η εταιρεία επένδυσε περισσότερες από 10.000 ώρες εκπαίδευσης για πάνω από 400 εργαζομένους, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επαγγελματική εξέλιξη.
Μέρισμα 0,40 ευρώ
Ως προς τη μερισματική πολιτική, για τη χρήση 2024, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε σημαντική αύξηση του μερίσματος, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,40 ανά μετοχή (2023: €0,35 ανά μετοχή). Στην παρουσίαση των αναλυτών αναφέρθηκε ότι η εταιρεία θεωρεί ότι θα υπάρχει μεγάλος χώρος στη μερισματική πολιτική και τα επόμενα χρόνια.