Η ψηφιακή μετάβαση, η αποτελεσματικότερη διείσδυση του ΟΤΕ στον τομέα των έργων πληροφορικής, δηλαδή το ICT, αλλά και η επέκταση του σε καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες είναι τα πιο σημαντικά ορόσημα στην διαδρομή του Μιχάλη Τσαμάζ ως CEO του οργανισμού μεταξύ, βέβαια, πολλών άλλων, που συνέβησαν μέσα στην 14ετία της θητείας του.
Παρά το γεγονός ότι η αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού και της διείσδυσης των ψηφιακών υπηρεσιών στην καθημερινότητα έγιναν αντιληπτές από το 2020 και μετά, κυρίως λόγω της πανδημίας, εν τούτοις, ο Μιχάλης Τσαμάζ είχε το όραμα του ψηφιακού μετασχηματισμού αρκετά χρόνια νωρίτερα. Συγκεκριμένα το 2016 έθεσε ως όραμα για τον Όμιλο ΟΤΕ να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη. Ως εκ τούτου, σχεδίασε ένα στρατηγικό πρόγραμμα 360°, το οποίο έδρασε ως επιταχυντής πολλών αλλαγών στο εσωτερικό της εταιρείας και κινείται σε τρεις κατευθύνσεις: την εμπειρία του πελάτη, τα δίκτυα και την ίδια την εταιρεία.
Πέντε χρόνια αργότερα, το 2021, το όραμα αυτό προχώρησε σε νέα βάση, με το σκεπτικό να γίνει ο ΟΤΕ ο κορυφαίος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών, με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιήθηκε ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, για να επεκταθεί η υποδομή Fiber to the Home σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις καθώς και το 5G σε όλη τη χώρα.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα ολοκληρωμένων έργων πληροφορικής (ICT), τα αποτελέσματα φαίνονται όχι μόνο στις διακρίσεις που απέσπασε ο όμιλος ΟΤΕ ως κορυφαία εταιρεία ICT της δεκαετίας αλλά και από την κατανομή των έργων. Συγκεκριμένα,από τις αρχές του 2020 μέχρι και σήμερα, έχουν προκηρυχθεί και συμβασιοποιηθεί περισσότερα από 600 έργα ΤΠΕ άνω των 100 χιλιάδων ευρώ το καθένα. Η συνολική αξία των έργων ξεπερνά τα 3 δισ. eυρώ. Από τα έργα αυτά ο ΟΤΕ με 134 συμβάσεις, αξίας 1 δισ. ευρώ και 28% συμμετοχή κατέχει τη «μερίδα του λέοντος»
Σημειώνεται ότι στο κλείσιμο της χρήσης 2022 τα έσοδα από τα έργα ICT ήταν κατά 26,4% αυξημένα σε σχέση με το 2021. Όπως αναφέρει ο ΟΤΕ στα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, τα συνολικά έσοδα του ομίλου στην Ελλάδα ανήλθαν σε 3,45 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 3,6% σε σχέση με το 2021, αντανακλώντας τις θετικές επιδόσεις, μεταξύ άλλων στα έργα ICT, που σημείωσαν ισχυρή αύξηση 26,4%.
Η επέκταση του οργανισμού σε καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες ήταν ακόμη ένα πλάνο του Μιχάλη Τσαμάζ. Έτσι, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τις υποδομές του ΟΤΕ, λάνσαρε συμπληρωματικές ψηφιακές υπηρεσίες. Πρόκειται για τις υπηρεσίες online παραγγελίας φαγητού ΒΟΧ, την πλατφόρμα αγοράς ασφαλειών COSMOTE Insurance και το Payzy by COSMOTE, που είναι μια εφαρμογή πληρωμών μέσω κινητού για καθημερινές συναλλαγές που λάνσαρε η εταιρεία στα τέλη του 2022 και έχει ήδη ξεπεράσει τους 180 χιλιάδες πελάτες. Πρόσφατα ο ΟΤΕ πρόσθεσε στο portfolio του και το payzy pro, ένα mobile app για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με πολλαπλά οφέλη και για τους καταναλωτές.
Αυτό, βέβαια, που έκανε τη διαφορά και οδήγησε τον ΟΤΕ στο να «αλλάξει πίστα», ήταν η αποφασιστική κίνηση του Μιχάλη Τσαμάζ το 2010, μόλις ανέλαβε, να εξυγιάνει τα οικονομικά του οργανισμού, να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων, και να μετασχηματίσει τον ΟΤΕ σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας με τον πελάτη στο επίκεντρο και την COSMOTE ως ενιαία εμπορική μάρκα για τα προϊόντα του Ομίλου σε σταθερή, κινητή, internet και τηλεόραση. Η υγιής χρηματοοικονομική του θέση, πλεόν, επιτρέπει στον Όμιλο ΟΤΕ να εφαρμόζει ένα εκτεταμένο, πολυετές σχέδιο επενδύσεων σε δίκτυα οπτικών ινών, κινητής νέας γενιάς, υπηρεσιών πληροφορικής και συνδρομητικής τηλεόρασης εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές της χώρας και συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.