Ένα νέο στοίχημα έχει θέσει η Nestle Ελλάς, με το άνοιγμά της στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής, μία αγορά με ταχύτατη ανάπτυξη στη χώρα μας καθώς εκτιμάται σε περίπου 160 εκατ. ευρώ με σταθερά ανοδική πορεία, βάζοντας ως πρώτο στόχο να καταστεί ηγέτιδα δύναμη.
«Το μέλλον των τροφίμων περνάει απ’ την επιστήμη η οποία θα μας βοηθήσει να διαφοροποιηθούμε στο μέλλον αξιοποιώντας τους 5 χιλ. ερευνητές και επιστήμονες στα Ερευνητικά Κέντρα της Nestle. Η είσοδος μας σε αυτή την αγορά αποσκοπεί στο μέλλον», εξήγησε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle Hellas, Νίκος Εμμανουηλίδης, τονίζοντας πως «στόχος είναι η Nestle Hellas να καταστεί ηγέτιδα δύναμη και σε αυτή την κατηγορία».
Στο πλαίσιο αυτό, το 2023 η εταιρεία απέκτησε τη δραστηριότητα διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα από την εταιρεία ISO-PLUS Α.Ε. έναντι ποσού ύψους 11,1 εκατ. ευρώ, ενώ ακολούθησε η σύσταση της Nestle Health Science στην χώρα μας.
«Η Nestle Health Science είναι ηγέτιδα εταιρεία στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε στην κορυφή», δήλωσε από την πλευρά της η Business Executive Officer της Nestle Health Science στην Ελλάδα, Ηρώ Κουμάκη.
«Ο δρόμος για την ανάπτυξη περνά μέσα από την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων. Αποστολή μας στη Nestlé Health Science είναι να παρέχουμε λύσεις που εστιάζουν στη διατροφή, είναι βασισμένες στην επιστήμη, έχουν κλινικά αποδεδειγμένα οφέλη και τη δύναμη να φέρουν θετικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Για το λόγο αυτό πάντα πρώτη μας προτεραιότητα είναι να αναπτύσσουμε όλα τα προϊόντα μας με έμφαση στο τι είναι καλύτερο για τους καταναλωτές, τους ασθενείς και τον πλανήτη! Ο σκοπός μας είναι απλός – μέσα από τα προϊόντα μας, να ενδυναμώνουμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής μέσω της διατροφής», συμπλήρωσε.
Γιατί βλέπουμε τις τιμές να ανεβαίνουν
Η άνοδος των τιμών στα προϊόντα αποδίδεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Είναι οι πρώτες ύλες, είναι το ενεργειακό ζήτημα, είναι τα απόνερα του κορονοϊού. Είναι αρκετοί εξωγενείς παράγοντες που ανεβάζουν πολύ το κόστος», ενώ υπογράμμισε πως η εταιρεία χρειάστηκε ως έναν βαθμό να αναπροσαρμόσει τις τιμές της.
«Η συζήτηση περί αισχροκέρδειας δεν ισχύει επί της αρχής», ανέφερε ο ίδιος σχετικά με τις ευθύνες των πολυεθνικών εταιρειών για την ακρίβεια, παραπέμποντας μάλιστα στην πτωτική πορεία που είχε η κερδοφορία της θυγατρικής κατά την τελευταία διετία ως απάντηση στις αιτιάσεις περί κερδοσκοπίας των πολυεθνικών.
Σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις που δέχεται ο καφές λόγω της ανόδου της χρηματιστηριακής τιμής του, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται γενικά αποπληθωρισμός στα τρόφιμα τους τελευταίους μήνες, ο κ. Εμμανουηλίδης ανέφερε:
«Δεν είναι μόνο οι πρώτες ύλες. Εξακολουθούν και υπάρχουν τα απόνερα της πανδημίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και επίσης είναι το θέμα της ενέργειας. Έπειτα απ’ τη νέα χρονιά θα πρέπει να συνοδεύουμε τα τιμολόγια αγορών μας με πιστοποιητικό απ’ τους προμηθευτές μας ότι δεν αποψιλώνουν δάση. Οπότε μπαίνουμε σε μια άλλη διαδικασία και τέτοια παραστατικά θα μπορούν να παρέχουν μόνο συγκεκριμένοι προμηθευτές, οπότε και περιορίζεται και η δεξαμενή αγορών. Όλα αυτά λοιπόν είναι περισσότερα κόστη στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα.
Σαν εταιρεία αναγκαστήκαμε από τη μια να προσαρμόσουμε τις τιμές μας λόγω της πίεσης και από την άλλη να το κάνουμε με υπεύθυνο τρόπο για να μην επιβαρύνουμε τους καταναλωτές. Μέρος της κερδοφορίας μας πήγε προς αυτή την κατεύθυνση. Αν δει κάποιος τα αποτελέσματα μας στην Ελλάδα την τελευταία διετία η κερδοφορία μας είναι μειωμένη και πτωτική».
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε πρόσφατα η Nestle Ελλάς, οι πωλήσεις της θυγατρικής έφτασαν πέρυσι στα 409,04 εκατ. ευρώ έναντι 370.04 εκατ. ευρώ το 2022. Ωστόσο η κερδοφορία συμπιέστηκε, με τα καθαρά κέρδη να υποχωρούν στα 21,12 εκατ. ευρώ από 23,1 εκατ. ευρώ το 2022
«Οι όγκοι επανέρχονται και ανακάμπτουν»
Σχετικά με την πορεία της αγοράς φέτος ο κ. Εμμανουηλίδης σημείωσε πως έχει αρχίσει να παρατηρείται μία ανάκαμψη στους όγκους πωλήσεων.
«Όλες οι εταιρείες που αναγκάστηκαν να κάνουν ανατιμήσεις λόγω της πίεσης των πρώτων υλών έχουν και μια πίεση στους όγκους. Αυτό το είδαμε πολύ πιο έντονα πέρυσι αλλά σιγά σιγά βλέπουμε οι όγκοι να επανέρχονται και να ανακάμπτουν. Στο πρώτο εξάμηνο παρατηρήθηκε ανάκαμψη του όγκου», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Εμμανουηλίδης σημείωσε πως υπάρχουν αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που επηρεάζουν την αγορά, όπως για παράδειγμα ότι η ζήτηση πχ στον καφέ πλέον μετακινείται από το ‘out of home’ κανάλι στο Σούπερ Μάρκετ.