Ως «πολύ επιτυχημένο έτος» χαρακτήρισε το 2023 ο πρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχης Βασιλάκης στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι σε όλους τους τομείς η Aegean κατέγραψε πολύ καλά αποτελέσματα και αναφέρθηκε στην αύξηση κατά 26% στην επιβατική κίνηση και στην αύξηση των εσόδων κατά 27%.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,69 δισ.ευρώ, αυξημένος κατά 27% σε σχέση με το 2022. Το 2023, ο Όμιλος προσέφερε 18,9 εκατ. θέσεις, 3 εκατ. περισσότερες από το 2022 και μετέφερε 15,7 εκατ. επιβάτες συνολικά, 3,2 εκατ. περισσότερους σε σχέση με το 2022, και συνολικά 9,5 εκατ. επιβάτες από και προς προορισμούς του εξωτερικού.
Ακόμη αναφέρθηκε στην προσθήκη 30 νέων προορισμών στο δίκτυο, φτάνοντας συνολικά τους 180 προορισμούς και στη σημαντική αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας, η οποία λειτούργησε ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε ένα ανοδικό περιβάλλον εισερχόμενης ζήτησης αλλά και αυξανόμενης δυναμικής των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό.
Για την τρέχουσα χρήση, ο Όμιλος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά του κυρίως από τη βάση της Αθήνας, κατά 7%,ενισχύοντας τη συχνότητα των πτήσεων σε υφιστάμενα δρομολόγια προς χώρες όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις. Αντίστοιχη αύξηση της χωρητικότητας αναμένεται από τη βάση της Θεσσαλονίκης αλλά και στο σύνολο του εσωτερικού δικτύου.
Συνολικά, για το 2024 η Aegean προγραμματίζει να διαθέσει 19,5 εκατ. θέσεις, από τις 7 βάσεις της, καλύπτοντας 47 χώρες με 249 δρομολόγια. Μάλιστα, η απεμπλοκή της Aegean από τις δραστηριότητες στη Ρουμανία, μέσω της Animawings θα ενισχύσει περισσότερο την προσήλωση της εταιρείας στην ελληνική αγορά ώστε να διατηρηθεί η δυναμική ανάπτυξης μετά τα ρεκόρ του 2023.
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στο θέμα που έχει προκύψει για την εταιρεία- όπως και για τις άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς με τους κινητήρες της Pratt & Whitney των Airbus A320 Neo. Όπως ανέφερε, η AEGEAN βρίσκεται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων για τη διαμόρφωση των τελικών όρων με τον κατασκευαστή των κινητήρων για συμφωνία πακέτου αποζημίωσης, το οποίο θα καλύπτει μέρος της σχετικής οικονομικής επίπτωσης από την καθήλωση των αεροσκαφών. «Η αποζημίωση θα καλύψει ένα σημαντικό μέρος των επιπτώσεων», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά τις ταμειακές ροές, η ισχυρή κερδοφορία για το 2023 είχε ως αποτέλεσμα να ανέλθουν σε 334,8 εκατ.ευρώ διασφαλίζοντας έτσι και την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των 9 νέων αεροσκαφών Α320/321 neo που παραλήφθηκαν το 2023 αλλά και την ταχύτατη εξέλιξη της επένδυσης στο Κέντρο Εκπαίδευσης και τη Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών.
Ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας, διαμορφώθηκε στα 220,3 εκατ.ευρώ με σημαντική μείωση από το 2022, μετά και την αποπληρωμή των δανείων που είχε λάβει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στην κερδοφορία επισημαίνοντας ότι παρά τις πληθωριστικές πιέσεις στα κόστη κατέγραψε κέρδη EBITDA 400,4 εκατ.ευρώ, 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση του Ομίλου, ενώ τα Λειτουργικά Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 246,8 εκατ.ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 68% το 2022, με το αντίστοιχο περιθώριο να διαμορφώνεται στο 14,6%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα €168,7 εκατ., 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022.