Συνώνυμο με την κουζίνα της νοικοκυράς, τα γυάλινα σκεύη PYREX, έχουν συνοδέψει στιγμές γαστριμαργικής ευτυχίας για δεκαετίες. Ωστόσο, η εταιρεία που τα κατασκευάζει, η Instant Brands, βρίσκεται αντιμέτωπη με τη χρεωκοπία καθώς αντιμετωπίζει υπέρογκες χρηματικές υποχρεώσεις που αγγίζουν το 1 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέθεσε αίτηση για να υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από πτώχευση.
Η Instant Brands αποδίδει τα προβλήματά της, σύμφωνα με το BBC, στα υψηλά επιτόκια και την «αδύναμη» ζήτηση. Στην εταιρεία απασχολούνται περισσότεροι από 2.400 εργαζόμενοι. Πάντως, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της σχεδιάζει να συνεχίσει να λειτουργεί ενώ θα αναδιατάξει και την επιχείρηση.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την προειδοποίηση που απηύθηνε τον Απρίλιο η Tupperware, ότι θα μπορούσε να χρεοκοπήσει εάν δεν μπορούσε να αντλήσει γρήγορα νέα χρηματοδότηση.
Η Instant Brands λέει ότι είδε ισχυρές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι είχαν μείνει στο σπίτι. Ωστόσο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Μπεν Γκαντμπουά δήλωσε ότι «η σύσφιξη των πιστωτικών όρων και τα υψηλότερα επιτόκια επηρέασαν τα επίπεδα ρευστότητας και κατέστησαν την κεφαλαιακή μας δομή μη βιώσιμη».
Στο πλαίσιο της διαδικασίας πτώχευσης, η εταιρεία διόρισε ως επικεφαλής της αναδιάρθρωσης τον Άνταμ Χόλερμπαχ, ο οποίος δήλωσε σε δικαστική κατάθεση ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν καθώς οι καταναλωτές άρχισαν να ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για αγαθά για τα σπίτια τους μετά την πανδημία.
Η εταιρεία με έδρα το Ιλινόις, η οποία ελέγχεται από την εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Cornell Capital, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης με τη βοήθεια νέας χρηματοδότησης ύψους 132,5 εκατ. δολαρίων από τους υφιστάμενους δανειστές της.
Την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P Global υποβάθμισε την Instant Brands, λέγοντας ότι οι καθαρές πωλήσεις της για τους τρεις πρώτους μήνες του 2023 είχαν μειωθεί κατά σχεδόν 22% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Τον Ιανουάριο, η Instant Brands συμφώνησε να πληρώσει πρόστιμο και να αλλάξει τις πρακτικές μάρκετινγκ για να διευθετήσει τους ισχυρισμούς της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) ότι διαφήμιζε ψευδώς τα γυάλινα κύπελλα μέτρησης Pyrex ως «Made in USA», ενώ εισήγαγε ορισμένα από αυτά από την Κίνα.
Εκτός από το εμπορικό σήμα μαγειρικών σκευών Pyrex και το Instant Pot, που μετρά πάνω από έναν αιώνα ζωής, το χαρτοφυλάκιο της Instant Brands περιλαμβάνει επίσης τα εμπορικά σήματα μαγειρικών σκευών Corelle, CorningWare και Snapware.