Στα 11 δισ.ευρώ έχει θέσει τον στόχο για τον τζίρο του τελευταίου τριμήνου του 2023, ο οποίος περιλαμβάνει και τον τζίρο της εορταστικής περιόδου, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Όπως ανέφερε στο Liberal ο πρόεδρος του ΕΣΑ κ. Σταύρος Καφούνης, παρά το γεγονός ότι η Black Friday ήταν οριακά στα ίδια επίπεδα με τον περσινό τζίρο, αυτή την εβδομάδα , η οποία είναι και η καθοριστική για το λιανεμπόριο καταγράφεται μια θετική τάση και αυτό φάνηκε από την προηγούμενη Κυριακή, η οποία αποτελεί μια ένδειξη γισ την περαιτέρω πορεία της αγοράς, αν και είναι διερευνητική για τους καταναλωτές.
Η ισχυρή εβδομάδα για το εμπόριο ξεκινάει από τις 18 Δεκεμβρίου και συμπεριλαμβάνει και την επόμενη Κυριακή. Και αυτό γιατί το δώρο των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα και κάποια επιδόματα που αναμένεται ότι θα έρθουν νωρίτερα στην οικονομία, θα βοηθήσουν πάρα πολύ στην τόνωση της κίνησης της αγοράς.
Όπως τονίζει ο κ. Καφούνης, για να έχουμε μια ακριβή προσέγγιση των πωλήσεων φέτος σε σχέση με πέρυσι, πρέπει υποχρεωτικά να συγκρίνουμε τα στοιχεία των τελευταίων τριμήνων και όχι μόνο του Δεκεμβρίου. Μόνο τότε θα συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις των μεγάλων αλλά και των μικρών καταστημάτων που τηρούν απλογραφικά βιβλία, όπως και τις πωλήσεις της κρίσιμης περιόδου της Βlack Friday, η οποία όχι μόνο στα είδη τεχνολογίας αλλά και στα υπόλοιπα είδη, ένδυση , υπόδηση και άλλα ήταν οριακά στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά.
Με βάση τα περσινά στοιχεία του δείκτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, το λιανεμπόριο, χωρίς τους κλάδους τροφίμων, αυτοκινήτων και καυσίμων, έφτασε τα 9,8 δισ. ευρώ.
Για να καλυφθεί έστω και μέρος του φετινού αυξημένου κόστους λειτουργίας, επισημαίνει ο κ. Καφούνης προσδοκούμε σε μια αύξηση τουλάχιστον κατά 10%. Έτσι, ο στόχος μας για το φετινό τελευταίο τρίμηνο είναι τα 11 δισ. ευρώ, κάτι απόλυτα ρεαλιστικό αν συνυπολογίσουμε τις ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα.
Αυξημένη ζήτηση
Περίπου στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και οι εκτιμήσεις άλλων παραγόντων της αγοράς όπου βλέπουν την φετινή αύξηση των πωλήσεων για τον μήνα Δεκέμβριο να διαμορφώνεται στα επίπεδα του 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Όπως αναφέρουν τα πρώτα μηνύματα από τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις, παρά τον πληθωρισμό, η ζήτηση καταγράφει σημαντική αύξηση. Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και τα είδη τεχνολογίας καταγράφουν μια άνοδο 24% στη ζήτηση τους. Η κατηγορία ενδυμάτων - υποδημάτων καταγράφει μια αύξηση της ζήτησης 20%, ενώ στα παιχνίδια και τα είδη δώρων η ζήτηση έχει ανέβει κατά 17%.
Τα ποσοστά αυτά επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της Nielsen όπου ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 45%, δηλώνει ότι ο εορταστικός προϋπολογισμός θα είναι, περίπου, ίσος με τον περσινό, ένα 15% δηλώνει ότι σκέπτεται να αυξήσει τον προϋπολογισμό, ενώ ένα 40%, θα επιδιώξει να ξοδέψει λιγότερα.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των ειδών, το 55% των καταναλωτών θα προτιμήσουν για αγορές ή δώρα είδη ένδυσης - υπόδησης και το 43% παιχνίδια. Αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται και τα καλλυντικά - προϊόντα ομορφιάς με 37%, καθώς και προϊόντα τεχνολογίας για το 28%.