Με διψήφια νούμερα αναμένεται να κλείσει η αύξηση των πωλήσεων της Tottis-Bingo, περίπου στο 15% φτάνοντας τα 100 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας, με βάση τα στοιχεία των πρώτων μηνών της φετινής χρονιάς αλλά και την πορεία των εμπορικών της συναλλαγών.
Η αύξηση των εσόδων θα προέλθει από τρεις παράγοντες. Συγκεκριμένα, από τις ανατιμήσεις των προϊόντων λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, από τη σημαντική ώθηση που θα δώσει ο ολοένα αυξανόμενος τομέας του Private Label αλλά και από την περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών, τομέας που αποτελεί ιδιαίτερο στοίχημα για την εταιρεία.
Η εικόνα του 2023 - «Άλμα» στην κερδοφορία
Ανάπτυξη 14% σημείωσε η εταιρεία το 2023, με τον τζίρο να φτάνει στα 88,91 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τα 77,97 εκατ. ευρώ το 2022, λόγω της αύξησης των πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Στο 20% από το 16,56% που ήταν το 2022, κυμάνθηκε το περιθώριο μικτού κέρδους, λόγω της μείωσης του κόστους ενέργειας και της ανατίμησης των προϊόντων που προήλθε από την ανατίμηση των τιμών των πρώτων υλών αλλά και του κόστους παραγωγής.
Ιδιαίτερα θετική επίδραση είχαν τα παραπάνω στην κερδοφορία της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο του λιανικού και χονδρικού εμπορίου γκοφρέτας, σοκολάτας και ειδών ζαχαροπλαστικής, με τα προ φόρων κέρδη να σημειώνουν «άλμα» το 2023 σε 3,22 εκατ. ευρώ από 746,4 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Τονίζεται ότι τα καθαρά κέρδη της Tottis-Bingo διαμορφώθηκαν σε 2,42 εκατ. ευρώ έναντι 496,3 χιλ. ευρώ το 2022.
Σημειώνεται, όμως, ότι στον τομέα της γκοφρέτας, ο οποίος αποτελεί την κυριότερη πηγή εσόδων της Tottis-Bingo, η εταιρεία αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά από 41,2% που ήταν το 2022 σε 42,6 % το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.
«Η εξομάλυνση στον χώρο του λιανεμπορίου, αλλά και οι προσδοκίες για αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια, δύνανται να δημιουργήσουν θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη των πωλήσεων της Εταιρείας», εκτιμά η διοίκηση.
Στοίχημα οι εξαγωγές
Η εταιρεία, αντιλαμβανόμενη την οικονομική πίεση στην εγχώρια οικονομία, στρατηγικά έχει επιλέξει την έντονη και ταχεία ανάπτυξη προς χώρες του εξωτερικού, με κύρια προτεραιότητα την επέκταση σε νέες αγορές.
Η Tottis-Bingo εξάγει σήμερα σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον πλανήτη, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ανοίχτηκε στις Αραβικές Χώρες του Κόλπου, τη Λατινική Αμερική και την Κορέα.
Την προηγούμενη χρονιά κατέγραψε μεγάλη ανάπτυξη σε πωλήσεις στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στις αλυσίδες ALDI και REWE.
Φέτος, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη με νέα προϊόντα και νέες συμφωνίες με τη LIDL Γερμανίας.
Private Label και οι νέοι κωδικοί
Η εταιρεία συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη στην κατηγορία των private labels, όπου είναι leader στην Ελλάδα, δημιουργώντας νέες συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες Super Market τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.
Εκτός από την κύρια δραστηριότητά της στον τομέα της γκοφρέτας, η Tottis-Bingo επεκτείνει ενεργά το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, λανσάροντας τη νέα σειρά Amaretti 40% Less Sugar, καθώς επίσης και την γκοφρέτα Koukouroukou με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερο γάλα.