Τον κίνδυνο δυσμενών εξελίξεων στην υπόθεση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων εξαιτίας καθυστερήσεων στην υλοποίηση προγραμματισμένων έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία, επισημαίνει με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής, Χάρης Θεοχάρης.
Σημειώνει ότι η καθυστέρηση στις εργασίες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των διαδρόμων του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης απειλεί με δραματικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση, στη διεξαγωγή του εμπορίου και τη μετακίνηση επιβατών στη Βόρεια Ελλάδα.
Επειδή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρεται να μελετά την αναβολή της έναρξης των εργασιών στο σημείο διασταύρωσης των δύο διαδρόμων για το Φθινόπωρο του 2017 ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
-Τυχόν αναβολή των προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Μακεδονία για το Φθινόπωρο, πώς θα επηρεάσει τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με τη FRAPORT AG-SLENTEL Ltd;
-Αν η σύμβαση παραχώρησης εκτελεστεί εντός των συμφωνημένων ημερομηνιών, ποιες θα είναι οι συνέπειες από την παραβίαση εκ μέρους του Δημοσίου του όρου της αναβάθμισης των διαδρόμων στο αεροδρόμιο Μακεδονία;
-Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να διασφαλίσει ότι δε θα χαθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια;
Αναλυτικά η ερώτηση του Χ. Θεοχάρη:
Ερώτηση προς
Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Κίνδυνος ματαίωσης της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τροποποίησης επί το δυσμενέστερο της σύμβασης παραχώρησης και απώλειας κοινοτικής χρηματοδότησης».
Η καθυστέρηση στις εργασίες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των διαδρόμων του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης απειλεί με δραματικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση, στη διεξαγωγή του εμπορίου και τη μετακίνηση επιβατών στη Βόρεια Ελλάδα. Το 2016 το αεροδρόμιο Μακεδονία ξεπέρασε τα 6 εκ. επιβάτες, αυξάνοντας κατά 500.000 επιπλέον τις αφίξεις από το 2015, ενώ τον Αύγουστο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αποτέλεσε την πρώτη Περιφέρεια στη χώρα σε εισερχόμενο τουρισμό.
Η έναρξη των εργασιών αναβάθμισης στο επίπεδο διασταύρωσης των δύο διαδρόμων που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2017, θα σημάνει τη μείωση κατά 50% των εκτελούμενων πτήσεων, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι το έργο δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, με καταστροφικές συνέπειες στις οικονομικές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας. Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρεται να προκρίνει την αναβολή της έναρξης των εργασιών στο επίπεδο της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων, για το προσεχές Φθινόπωρο.
Επειδή η σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με τη FRAPORT AG-SLENTEL Ltd, προβλέπει την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234 δισ. € από την κοινοπραξία, με την ανάληψη της λειτουργίας τους.
Επειδή η σύμβαση προβλέπει ότι κατά την παραχώρηση του αεροδρομίου Μακεδονία θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης και επέκτασης του διαδρόμου 10-28, προκειμένου να μπορεί να δεχτεί διηπειρωτικές πτήσεις.
Επειδή τόσο η αναβάθμιση του διαδρόμου 10-28 προϋπολογισμού 246 εκατ. ευρώ, όσο και οι εργασίες αναβάθμισης του υπάρχοντος διαδρόμου προσαπογειώσεων προϋπολογισμού 38,7 εκατ. ευρώ. εντάσσονται στα έργα που εκτελούνται με κοινοτική χρηματοδότηση.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
(α) Τυχόν αναβολή των προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Μακεδονία για το Φθινόπωρο, πώς θα επηρεάσει τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με τη FRAPORT AG-SLENTEL Ltd;
(β) Αν η σύμβαση παραχώρησης εκτελεστεί εντός των συμφωνημένων ημερομηνιών, ποιες θα είναι οι συνέπειες από την παραβίαση εκ μέρους του Δημοσίου του όρου της αναβάθμισης των διαδρόμων στο αεροδρόμιο Μακεδονία;
(γ) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια;
Ο ερωτών Βουλευτής
Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης