Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο της αύξησης του φόρου στα καύσιμα, για να μεταφέρει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στη χρήση με βάση τα χιλιόμετρα, με παράλληλη μείωση, αλλά όχι κατάργηση, του ετήσιου ποσού που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες για τα τέλη, σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα».
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης, μιλώντας το Σάββατο σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, στις αλλαγές που το υπουργείο σχεδιάζει στη φορολογία αυτοκινήτων για το 2016.
Θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερα τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν «ένα αυτοκινητάκι που καίει λίγα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης.
Αντίστοιχα, θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα, που δεν θα είναι απαγορευτικό, ώστε να μπορέσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.
Αν και απέφυγε να πει πόση θα είναι η αύξηση στη βενζίνη (πχ 5 ή 10 λεπτά στο λίτρο), ο κ. Αλεξιάδης δεσμεύτηκε πως για τα νέα τέλη (χαμηλό πάγιο + φόρος στα καύσιμα) οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν λιγότερα από ό,τι σήμερα.