Μόνο στις ανατολικές χώρες υπάρχει, σύμφωνα με τον πρόεδρο του φαρμακευτικού συλλόγου Αττικής, Ανδρέα Λουράντο, η απελευθέρωση των φαρμακείων όπως προβλέπεται στην τροπολογία που κατέθεσε την Τετάρτη η κυβέρνηση.
«Και εκεί όταν είδαν ότι υπήρχε πρόβλημα με τις φαρμακευτικές δαπάνες επανήλθε το 51% του φαρμακείου στον φαρμακοποιό», πρόσθεσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6.
«Δεν μπορώ να φανταστώ ότι πράγματα που δεν εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκές χώρες γίνονται στην Ελλάδα με εντολή Τρόικας», πρόσθεσε ο Ανδρέας Λουράντος.
Όσον αφορά τον τρόπο αντίδρασης των φαρμακοποιών είπε ότι «θα αντιδράσουμε, δεν ξέρω να σας πω τον τρόπο. Έχουμε αρχές που πρέπει να τις τηρήσουμε. Όλα θα αποφασιστούν μετά τον Ιανουάριο».
«Παραπλανητικοί οι τίτλοι ότι απελευθερώνεται πλήρως το φαρμακευτικό επάγγελμα»
Με ανάρτησή του στα social media, ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αθήνας, Κωνσταντίνος Λουράντος, επικαλείται έγγραφο της νομικής υπηρεσίας του ΦΣΑ, το οποίο υποστηρίζει ότι είναι «παραπλανητικοί» οι δημοσιογραφικοί τίτλοι των εφημερίδων που αναφέρουν για τη νέα αιφνιδιαστική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή την Τετάρτη το απόγευμα και με την οποία απελευθερώνεται το επάγγελμα του Φαρμακοποιού.
Διαβάστε την ανάρτηση:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΦΣΑ:
Αναφορικά με την κατατεθείσα τροπολογία που αφορά στα φαρμακεία σας ενημερώνω ότι τίτλοι ορισμένων εφημερίδων περί πλήρους απελευθέρωσης του φαρμακευτικού επαγγέλματος είναι πλήρως παραπλανητικοί:
Η αλήθεια είναι ότι η τροπολογία συνιστά μεταβατικό δίκαιο και αποβλέπει στο να ρυθμίσει επείγοντα θέματα προκειμένου να εξυπηρετηθούν κυρίως συνήθεις και καθημερινές πράξεις μέχρι τη θέσπιση πλήρους δικαίου με Προεδρικό Διάταγμα κατά το πώς όρισε το ΣτΕ και προβλέπει το Σύνταγμα.
Επί της ουσίας διατηρείται το πλαίσιο της καταργηθείσας ΚΥΑ, δηλ. δεν αλλάζει κάτι και δεν χειροτερεύει, αφού κατ'' ουσίαν επανέρχεται το καθεστώς της καταργηθείσας ΚΥΑ υπό άλλο μανδύα (του ΠΔ).
Ειδικώτερα οι προσωρινές ρυθμίσεις της κατεπείγουσας τροπολογίας έχουν 8 βασικούς άξονες:
1. θεσπίζεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να υπογραφεί σχετικό Διάταγμα.
2. διατηρείται η δυνατότητα να αποκτούν άδειες ίδρυσης φαρμακείων ιδιώτες (αποκλειστικά φυσικά πρόσωπα και όχι εταιρείες) με την ταυτόχρονη εταιρική συμμετοχή φαρμακοποιού με ελάχιστο ποσοστό το οποίο δεν προσδιορίζεται.
3. διατηρείται η κατ'' εξαίρεση δυνατότητα της ΟΣΦΕ να λαμβάνει άδειες ίδρυσης φαρμακείου (ζητήματα συνταγματικότητας της διάταξης).
4. διατηρούνται τα ασυμβίβαστα προσώπων για συμμετοχή σε φαρμακείο χωρίς ωστόσο να εξειδικεύονται σε αυτό το στάδιο και διατηρείται περιορισμός του αριθμού των αδειών που δύναται να κατέχει ένας φαρμακοποιός χωρίς να εξειδικεύεται.
5. ρυθμίζονται ζητήματα όπως πχ η δυνατότητα ίδρυσης φαρμακείου σε Δήμους, σε Δημοτικές ή Τοπικές Κοινότητες ή Κοινότητες με πληθυσμό μέχρι 1.000 κατοίκους (δεν αφορά Αττική λόγω κορεσμού των μονοεδρικών)
6. επιτρέπονται οι κατ΄εξαίρεση συστεγάσεις για λόγους μεταβίβασης, (δηλ συστεγάσεις και αποσυστεγάσεις είτε για λόγους συνταξιοδότησης είτε για λόγους παραίτησης βάσει άρθ. 36 του ν. 3918/2011 )
7. παρατείνεται η λειτουργία των αδειών κληρονομικών φαρμακείων που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα έληγαν από το διάστημα έκδοσης της απόφασης για το ΣΤΕ έως και για τρεις μήνες μετά την έκδοση του επικείμενου ΠΔ ώστε να μπορέσουν να μεταβιβαστούν ακώλυτα και να μην θιγούν ανυπαιτίως δικαιώματα τρίτων λόγω της έλλειψης πλαισίου που θα επέτρεπε την εμπρόθεσμη μεταβίβασή τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ: προς αποφυγή σύγχυσης η ρύθμιση δεν αφορά κληρονομικά φαρμακεία των οποίων η άδεια είχε ανακληθεί λόγω αμφισβήτισης του δικαιώματος παράτασης και υπήρχε εκκρεμοδικία ή απόφαση επί σχετικής αίτησης ακύρωσης.
8. Τέλος επικυρώνεται τη νομιμότητα όλων των αδειών που χορηγήθηκαν και των εταιρειών που συστάθηκαν με το προγενέστερο δίκαιο, εφόσον δεν υπήρξε δικαστική τους ακύρωση.
Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι:
α. δεν άλλαξε τίποτα σε σχέση με το καθεστώς της ακυρωθείσας ΚΥΑ 36277
β. μέχρι θεσπίσεως προεδρικού διατάγματος εξυπηρετούνται μόνο τα 5-7 ανωτέρω.
ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΦΣΑ
Φωτογραφία: Ιntime