Με ρυθμούς χελώνας προχωράει η Ευρώπη, για την τελική λήψη αποφάσεων για τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στην αυτοκινητοβιομηχανία, ύστερα από το σκάνδαλο των αποκαλύψεων της Volkswagen.
Στην Ολομέλεια του ΕΚ ψηφίσθηκε σήμερα σχετική «ενδιάμεση έκθεση» της Εξεταστικής Επιτροπής για τις Μετρήσεις εκπομπών στην Αυτοκινητοβιομηχανία (EMIS ), την οποία δημιούργησε το ΕΚ τον Δεκέμβριο του 2015 και συστήθηκε σε σώμα τον Μάρτιο του 2016.
Η επιτροπή καλείται να συγκεντρώσει και να αναλύσει πληροφορίες «προκειμένου να εξακριβώσει κατά πόσον η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη είχαν αποδείξεις για τη χρήση μηχανισμών αναστολής. Επίσης να συγκεντρώσει και αναλύσει πληροφορίες για την εφαρμογή από τα κράτη μέλη της σχετικής οδηγίας (2007/46/ΕΚ).
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εντολής που έχει δοθεί στην EMIS, η εξεταστική επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει την τελική έκθεσή της τον Μάρτιο του 2017.
Στο ενδιάμεσο πραγματοποιούνται ακροάσεις με τους Επιτρόπους, τωρινούς αλλά και προκατόχους, αρμόδιους στους τομείς Εσωτερικής Αγοράς-Βιομηχανίας-Επιχειρηματικότητας καθώς και Περιβάλλοντος.
Η σημερινή ενδιάμεση έκθεση που ψηφίσθηκε από την Ολομέλεια με μεγάλη πλειοψηφία, 618 ψήφους υπέρ, 26 κατά και 7 αποχές, έχει περισσότερο διαδικαστικό χαρακτήρα.
Με τη σημερινή έκθεση οι ευρωβουλευτές ενθαρρύνουν την εξεταστική επιτροπή να συνεχίσει τις εργασίες της, ενώ ζητούν από την Κομισιόν να έχει «καλόπιστη συνεργασία», παρέχοντας κάθε δυνατή τεχνική και πολιτική στήριξη και ταχύτερη αποστολή των εγγράφων που της ζητούνται, ώστε να πετύχει χρονικά το έργο της η εξεταστική επιτροπή.
Οι ευρωβουλευτές θεωρούν επίσης ότι τα κράτη-μέλη δεν είναι «άμοιρα ευθυνών». Ζητούν παράλληλα τη συνεργασία των κυβερνήσεων, των εθνικών κοινοβουλίων και των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών, «με πλήρη σεβασμό της αρχής της καλόπιστης συνεργασίας που ορίζεται στο δίκαιο της Ένωσης».
Η εξεταστική Επιτροπή προβλέπεται να συνεδριάσει 10 ακόμα φορές πριν από το τέλος του 2016 και να οργανώσεις ακροάσεις με πολλούς εκπροσώπους εθνικών και περιφερειακών αρχών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ