Τρία ακίνητα φέρεται να εξετάζει η Microsoft στην περιοχή της Αττικής, προκειμένου να υλοποιήσει τα κέντρα δεδομένων που προτίθενται να δημιουργήσει στη χώρα μας. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο κέντρο δεδομένων που θα «απλωθεί» σε δύο ή τρία διαφορετικά γεωγραφικά σημεία, προκειμένου να διασφαλιστεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα του.
Η τακτική αυτή ακολουθείται απ’ όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις που διαχειρίζονται κέντρα δεδομένων, προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη χρήση τους. Συνήθως τα κέντρα αυτά δεδομένων συνδέονται μέσω οπτικών ινών και συμπεριφέρονται ως σαν να είναι ένα και το αυτό κέντρο.
Καλά ενημερωμένες πηγές κάνουν λόγο για επένδυση που θα αποτελέσει κομμάτι των διαδικτυακών υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους που παρέχει η Microsoft σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο χάρις στην επένδυση της στην Ελλάδα, θα εστιαστεί σε πελάτες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, όπως επίσης και στην χώρα μας και κυρίως στο δημόσιο τομέα που τώρα αναπτύσσεται ψηφιακά.
Η κίνηση αυτή, όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, όλοι εύχονται να δημιουργήσει ένα νέο κύμα επενδύσεων, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από άλλες χώρες του πλανήτη. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε κυβερνητικό επίπεδο στο Ισραήλ, την Κίνα και την Ρωσία. Επίσης ευχής έργο για την κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη, είναι με τέτοιου είδους επενδύσεις υπάρξει ανάσχεση στη διαρροή ταλαντούχων και καλά καταρτισμένων μηχανικών και επιστημονικού προσωπικού της χώρας.
Η νέα επένδυση της Microsoft που θα ανακοινωθεί σήμερα στις 11:00 από τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον επικεφαλής της Microsoft διεθνώς Μπραντ Σμιθ, εκτιμάται ότι θα απασχολεί τουλάχιστον 100 μηχανικούς ενώ το συνολικά απασχολούμενο προσωπικό μπορεί να ξεπεράσει τις μερικές εκατοντάδες.
Το πιο σημαντικό με την επένδυση αυτή της Microosft, είναι ότι επιβεβαιώνει τη στροφή των τεχνολογικών εταιρειών του πλανήτη για παραγωγικές επενδύσεις στη χώρα μας. Και σε αντίθεση με ότι συνέβαινε τα τελευταία 20-30 χρόνια, οι περισσότεροι τεχνολογικοί κολοσσοί δημιουργούσαν δραστηριότητες στη χώρα μας που είχαν χαρακτήρα καθαρά marketing και αύξησης των πωλήσεων. Καμία προστιθέμενη αξία δεν υπήρχε στα προϊόντα τους προερχόμενη από την Ελλάδα.
Τώρα η κατάσταση αυτή φαίνεται με μικρά βήματα, όπως αυτά της Microsoft κ.ά. τεχνολογικών κολοσσών τώρα να μεταβάλλεται. Πριν την Microsoft, ήταν η Cisco, η Pfizer, η Delloite κ.ά., οι οποίες πήγαν ένα βήμα πιο κάτω την παρουσία στους στην Ελλάδα, δημιουργώντας νέες μονάδες προστιθέμενης αξίας στη χώρα μας.