Πλήρη έρευνα για την προσφορά ύψους 2,1 δισ. δολαρίων που υπέβαλε η Google για να αγοράσει την Fitbit ξεκινούν οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η έρευνα ακολουθεί την τετράμηνη προκαταρκτική εξέταση και θα διαρκέσει μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου.
Με την απόκτηση της Fitbit, η Google προσπαθεί να ανταγωνιστεί την Apple στην αγορά των fitness trackers και τη Samsung στην αγορά των smartwatch. Σε αυτούς τους τομείς, η Huawei και η Xiaomi είναι επίσης σημαντικοί ανταγωνιστές.
Ωστόσο, οι επικριτές λένε ότι η απόκτηση της Fitbit θα δώσει στην Google πρόσβαση σε πολλά προσωπικά δεδομένα υγείας. Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από τα fitness trackers της Fitbit και άλλων συσκευών. Χρησιμοποιούνται για την καταγραφή της καθημερινής εξάσκησης των χρηστών, τη κατανάλωση θερμίδων και τις αποστάσεις που διανύουν.
Στις αρχές του Ιουλίου, η Google προσφέρθηκε να μην χρησιμοποιήσει τα δεδομένα υγείας της εταιρείας που κατασκευάζει trackers φυσικής κατάστασης για να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της Κομισιόν.
Η ευρωπαϊκός οργανισμός καταναλωτών, BEUC, έχει δηλώσει ότι η εξαγορά, ύψους 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, της Fitbit από την Google, ενδέχεται να βλάψει τα συμφέροντα των καταναλωτών και να εμποδίσει την καινοτομία. Επιπλέον, η BEUC είπε ότι η συμφωνία αυτή αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στην αγορά ψηφιακής υγείας.
AP Photo/Richard Drew