Το γεγονός πως η χώρα μας δεν περιλαμβάνεται στην πράσινη λίστα της Βρετανικής κυβέρνησης οδηγεί τους ξενοδόχους στο να αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους για τη φετινή σεζόν.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τη χώρα παραμένει κλειστή, ενώ την ίδια στιγμή οι επιχειρηματίες του κλάδου στρέφονται σε αγορές όπως η Γερμανία και η Πολωνία. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η αγορά των ΗΠΑ, όπου οι απευθείας πτήσεις αυξάνονται και οι κρατήσεις καταγράφουν σημαντική άνοδο.
Από τον Ιούλιο παρουσιάζονται αυξημένες κρατήσεις από τη Γερμανία, ενώ μια νέα αγορά, αυτή της Πολωνίας καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο. Την ίδια στιγμή οι ξενοδόχοι προσδοκούν ένταξη της χώρας μας στην πράσινη λίστα στις 27 Ιουνίου και ποντάρουν στη μείωση των κρουσμάτων κορονοϊού και επιτάχυνση του εμβολιαστικού προγράμματος στη χώρα μας, προκειμένου η αγορά να έχει περισσότερες πιθανότητες να ανοίξει για αρκετές χώρες του εξωτερικού.
«Το πλήγμα από τη Μεγάλη Βρετανία είναι μεγάλο. Η λίστα με τους «πράσινους» προορισμούς αναμένεται να αναθεωρηθεί στα τέλη του μήνα, κάτι που σημαίνει πως οι Βρετανοί εφόσον συμπεριληφθούμε στους πράσινους προορισμούς, θα αρχίσουν να έρχονται στη χώρα από τα μέσα Ιουλίου και ύστερα. Στην ουσία για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, η μισή σεζόν έχει ήδη χαθεί. Την ίδια στιγμή όμως παρατηρούμε αυξημένο ενδιαφέρον, που μεταφράζεται σε κρατήσεις από τους Γερμανούς και τους Πολωνούς, ενώ στην Κρήτη υπάρχουν περίπου 7 πτήσεις την εβδομάδα από τις ΗΠΑ. Θεωρώ πως με τα υπάρχοντα δεδομένα είναι εφικτός ο στόχος για διπλάσιους τουρίστες συγκριτικά με το 2020, όμως μπορεί και να μην πιαστεί ο στόχος. Η κατάσταση στην αγορά είναι ρευστή και υπάρχει αβεβαιότητα. Η ανάπτυξη του εμβολιαστικού προγράμματος στη χώρα μας θα δώσει την ευκαιρία σε χώρες του εξωτερικού να μας εντάξουν στην πράσινη λίστα τους» δηλώνει ο Μανώλης Τσακαλάκης πρόεδρος Ξενοδόχων.
Σημαντική επίπτωση στην αγορά της Ρόδου από τον αποκλεισμό της χώρας μας από την πράσινη λίστα της Μεγάλης Βρετανίας βλέπει ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος.
«Οι Βρετανοί είναι η μεγαλύτερη αγορά για τη Ρόδο και η δεύτερη μεγαλύτερη της χώρας. Στο νησί αποτελούν το 21% του τουρισμού και είναι η πρώτη αγορά, ακολουθούν οι Γερμανοί με 20% και οι Σκανδιναβοί με 18%. Η Βρετανία είναι κλειστή, το ίδιο και οι σκανδιναβικές αγορές, επομένως το πλήγμα είναι πολύ μεγάλο. Ωστόσο, ποντάρουμε στην ένταξη της χώρας από 27 Ιουνίου στην πράσινη λίστα της Μ.Βρετανίας, κάτι που θα μεταφραστεί σε κρατήσεις από τα μέσα Ιουλίου και ύστερα» επισημαίνει ο ίδιος.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Αλέξανδρος Συνετός, ιδιοκτήτης του Aelos Boutique στη Ζάκυνθο. «Πολλά ξενοδοχεία λειτουργούν με Βρετανούς τουρίστες στη Ζάκυνθο. Θεωρώ πως αυτά τα ξενοδοχεία θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα που αγγίζουν τα όρια της επιβίωσής τους. Όλοι οι ξενοδόχοι στο νησί στρεφόμαστε πλέον σε νέες αγορές, όπως η Πολωνία και η Ιταλία. Στην ουσία ο Ιούνιος για την βρετανική αγορά χάθηκε εντελώς, και αν ενταχθούμε στην πράσινη λίστα στα τέλη του μήνα, τότε οι όποιες κρατήσεις υπάρξουν θα γίνουν από τέλη Ιουλίου και έπειτα».
Δεν είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν σε «πορτοκαλί» περιοχές
Την ανάγκη η χώρα μας να συμπεριληφθεί στους «πράσινους» προορισμούς της Βρετανίας καταδεικνύει μία νέα δημοσκόπηση του YouGov στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 5.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 43% των ερωτηθέντων δεν θα συνέχιζαν με τα προγραμματισμένα σχέδια διακοπών τους στις «πορτοκαλί» περιοχές.
Συγκριτικά, μόνο το 5% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι «σίγουρα» θα πήγαιναν διακοπές σε μια χώρα εάν αυτή μετακινούνταν από την «πράσινη» στην «πορτοκαλί» λίστα, το 13% «πιθανότατα», ενώ το 25% «πιθανώς δεν θα πήγαινε» και το 14% δήλωσε πως «δεν γνωρίζει».
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, ότι περισσότερα από τα δύο τρίτα των κατοίκων του Ην. Βασιλείου, «σίγουρα δεν θα» ή «πιθανότατα δεν θα» προχωρούσαν με ταξιδιωτικά σχέδια σε χώρες που μετακινούνται από «πράσινες» σε «πορτοκαλί».
Κατανεμημένα ανά ηλικία, τα στοιχεία έδειξαν ότι άτομα πάνω από 65 ετών ήταν ακόμη πιο απίθανο να κάνουν διακοπές σε «πορτοκαλί» προορισμούς, με το 61% να λέει ότι «σίγουρα δεν θα το έκανε» και το 20% «μάλλον όχι», σε σύγκριση με το 3% που «σίγουρα θα έκανε διακοπές».